در این مقاله نیز قصد داریم نحوه طبقه بندی داده ها در فیرموگرافی را ادامه دهیم و به مطالب مهم مربوط به آن اشاره کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.
یک) داده های مربوط به اندازه شرکتها
دسته بندی کردن شرکتها از اهمیت زیادی در فیرموگرافی برخوردار است. زمانی که که شرکتها را دسته بندی می کنید با انواع مختلف شرکتها سر و کار دارید. اگر متوجه این موضوع شدید که اکثر شرکتهایی که با آنها سر و کار دارید ، جزء شرکتهای کوچک محسوب می شوند بهتر است آنها را بر اساس اینکه تعداد کارمندان آنها چقدر است در طبقات مختلف قرار دهید.
برای مثال ، شرکتهایی که بین ۱۰ تا ۲۰ کارمند یا بین ۲۰ تا ۳۰ کارمند دارند. البته ممکن است تعداد کارمندان شرکتهای کوچک به ویژه استارت آپها از این تعداد نیز کمتر باشد ، در این صورت نیز طبقات شما کمتر خواهد شد.
مشاوره بازاریابی می گوید به عنوان مثال شرکتهایی که بین ۵ تا ۱۰ کارمند دارند ؛ بنابراین در این طبقه بندی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و شما به راحتی می توانید این طبقات را ایجاد کنید. ایجاد این طبقات به شما کمک می کند تا خدماتی که قرار است به این شرکتها ارائه دهید را دسته بندی کرده و بهتر برنامه ریزی کنید.
دو) داده های مربوط به محل حضور مشتریان
برخی از افراد چنین تصور می کنند که در دورانی که اقتصاد به سمت جهانی شدن می رود ، محل حضور مشتریان چندان اهمیتی ندارد. در حالی که این مسئله بسیار موضوع مهمی است و یکی از اطلاعات مهمی که باید همیشه در بین اطلاعات فیرموگرافی خود داشته باشید این است که مشتریان شما در کجا حضور دارند ؟ آنها معمولاً معاملات خود را در چه مکانهایی انجام می دهند؟
آنها از چه مکانهایی برای فروش محصولات خود یا انجام سایر فعالیتهای خود استفاده می کنند ؟ دانستن این موضوع مهم به شما کمک می کند تا نیازهای آنها را بهتر درک کرده و برنامه ریزیهای دقیق تری داشته باشید. همچنین می توانید راههای ارتباطی مناسب را بر اساس محل فعالیت آنها فراهم کنید.
سه) داده های مربوط به میزان رشد شرکتها
یکی دیگر از موضوعات مهم در زمینه فیرموگرافی ، موضوع مربوط به رشد شرکتهاست. رشد شرکتهایی که قرار است به عنوان مشتریان شما باشند از دو منظر باید مورد بررسی قرار گیرند. یکی از نظر رشد مالی ، به این معنی که آمار فروشهای سه ماهه و سالیانه این شرکتها را باید استخراج کنید تا متوجه شوید که این شرکت به طور کلی چقدر توانسته سودساز باشد.
یکی دیگر از ملاکهایی که برای سنجش رشد این شرکتها باید مورد توجه قرار دهید رشد تعداد کارکنان این شرکتهاست. باید توجه کنید که در یکسال گذشته چه تعداد از کارکنان آنها کم شده یا زیاد شده است.
هر چقدر میزان رشد نیروهای انسانی یا کارکنان یک شرکت افزایش پیدا کند نشان دهنده توسعه آن شرکت است. بنابراین در اطلاعات فیرموگرافی خود حتماً این اطلاعات را که نشان دهنده رشد یک شرکت است بررسی کنید.
تمامی اطلاعاتی که در فیرموگرافی جمع آوری می شود به شما کمک می کند تا معیار درستی در دست داشته باشید که بتوانید اطلاعات را طبقه بندی کنید. این طبقه بندی ها شناخت شما از مشتریانتان را به طور چشمگیری افزایش می دهند و داده های قابل اعتمادی از مشتریان فعلی و افرادی که قابلیت تبدیل شدن به مشتری را دارند به دست می آیند.
همچنین با این اطلاعات می توانید بسیاری از سوالات خود از قبیل اینکه مشکل و مسئله اصلی مشتریان چیست ؟ به چه چیزی نیاز دارند ؟ و چگونه می توان مشکل آنها را حل کرد دست پیدا کنید.
موارد ذکر شده در این دو مقاله از موضوعات مهمی هستند که در فیرموگرافی اطلاعات مربوط به سازمانها و شرکتها باید مورد توجه قرار گیرند.
اهمیت فیرموگرافی در تجارت و بازاریابی (قسمت اول)
The post اهمیت فیرموگرافی در تجارت (قسمت دوم) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.