در خصوص تعلیم مشتریان چه می دانید ؟

در دنیای کنونی به قدری رقابت میان برندهای مختلف افزایش پیدا کرده است که هر برندی لازم است تلاش زیادی انجام دهد تا بتواند موقعیت خود را در بازار به دست آورده و آن را ارتقاء بخشد. در همین زمینه ، بدون استفاده از روش های مختلف نمی توانید موفقیتی در بازار به دست آورید. […]

The post در خصوص تعلیم مشتریان چه می دانید ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

در دنیای کنونی به قدری رقابت میان برندهای مختلف افزایش پیدا کرده است که هر برندی لازم است تلاش زیادی انجام دهد تا بتواند موقعیت خود را در بازار به دست آورده و آن را ارتقاء بخشد.

در همین زمینه ، بدون استفاده از روش های مختلف نمی توانید موفقیتی در بازار به دست آورید. تا کنون همگی به این نتیجه رسیده اند که با آموزش دادن کارکنان می توانیم موقعیت خود در بازار را بهبود ببخشیم ولی تا کنون بحث آموزش به مشتریان با جدیدیت کمی مطرح یا دنبال شده است.

برخی از برندها با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کرده اند و به نظر می رسد نتایج مطلوبی نیز از آن گرفته اند.

در این خصوص باید متذکر شویم که آموزش و تعلیم چه برای کارکنان باشد و چه برای مشتریان لازم است بحث آموزش یک بحث دائمی و مستمر باشد نه یک موضوع مقطعی که در یک دوره ای آموزش داده شده و سپس متوقف شود. حال قصد داریم به اهمیت این موضوع بپردازیم و بگوییم که چگونه می توانید مشتریان خود را تعلیم دهید تا بتوانید از نتایج آن در بهبود بازاریابی خود استفاده کنید.

یک) طرز استفاده را آموزش دهید

زمانی که افراد می دانند مورد استفاده یک چیز چگونه و به چه شکل است  بهتر تشخیص می دهند که به آن چیز احتیاج دارند یا نه ؟

به عنوان مثال فرض کنید یک محصول جدید تولید کرده اید ولی بسیاری از مخاطبان یا مشتریان شما طرز استفاده از این محصول را بلد نیستند یا حتی نمی دانند تفاوت آن با سایر محصولات موجود در بازار چیست ؟ چگونه می توانید این محصول را به فروش برسانید و در این امر موفق باشید. بنابراین برای شما توصیه می کنیم که حتماً محصول خود و طرز استفاده از آن را به خوبی برای مشتریان توضیح دهید.

دو) به مشتریان آموزش دهید که اطلاعات را چگونه کسب کنند

در بسیاری از اوقات ممکن است مشتری شما انگیزه کافی برای خرید محصول شما را دارد ولی نمی داند سوالات خود را از کجا باید بپرسد یا اطلاعات لازم را از کجا باید به دست آورد تا بتواند تصمیم نهایی خود برای خرید را بگیرید ؛

بنابراین به احتمال زیاد از خرید محصول شما صرف نظر کند چرا که نمی تواند نقاط ابهام آلود آن را کشف کرده و اطلاعات مناسبی به دست آورد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است شما پیش قدم شوید و قبل از اینکه مشتریان و مخاطبان شما به اطلاعات نیازمند شوند این اطلاعات را  در اختیار آنها قرار دهید.

به عنوان مثال می توانید یک شماره تلفن یا یک راه ارتباطی برای مشتریان قرار دهید تا با راحت ترین روش بتوانند سوالات مورد نیاز خود را پاسخ دهند. از طرفی می توانید بانک اطلاعاتی در سامانه خود طراحی کنید تا آنها با مراجعه به این بخش بتوانند پاسخ سوالات خود را به دست آورند.

سه)  تولید محتوا از بهترین روشهای آموزش به مشتریان

یکی از بهترین روشهایی که می توانید مخاطبان و مشتریان خود را آموزش دهید تولید محتواست. تولید محتوایی که برای مخاطبان سودمند باشد ، بتواند دایره اطلاعات آنها را آموزش دهد و سوالات آنها را پاسخ گوید بدون شک از بهترین روشها برای آموزش به مشتریان است.

به همین دلیل توصیه اکید به شما می شود که از این روش برای آموزش مشتریان استفاده کنید. ضمناً این روش موجب می شود مشتریان و مخاطبان شما میزان بازدید بیشتری از وب سایت شما داشته باشند.

چهار)  پیشگیری از تجارب تلخ

بسیاری از تجارب تلخی که مشتریان آن را تجربه می کنند به عدم آگاهی از نحوه استفاده محصولات باز می گردد. برای اینکه تجارب تلخ مشتریان خود را کاهش دهید لازم است آموزشهای لازم در خصوص استفاده از محصول را در اختیار آنها قرار دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش بازاریابی به این صفحه مراجعه نمایید.

نظر شما

The post در خصوص تعلیم مشتریان چه می دانید ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.