راهکارهایی برای چالشهای دورکاری کارکنان

 از زمانی که کسب و کارها به حالت تقریباً تعطیل یا کاملاً تعطیل تبدیل شده اند برای بسیاری از برندها و کسب و کارها دردسرهای زیادی به وجود آمده است. دورکاری برای بسیاری از برندها دشوار است و علاوه بر اینکه روی ارتباط با کارکنان تأثیر می گذارد بلکه به شکل کاملاً محسوسی بر کیفیت […]

The post راهکارهایی برای چالشهای دورکاری کارکنان appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

 از زمانی که کسب و کارها به حالت تقریباً تعطیل یا کاملاً تعطیل تبدیل شده اند برای بسیاری از برندها و کسب و کارها دردسرهای زیادی به وجود آمده است.

دورکاری برای بسیاری از برندها دشوار است و علاوه بر اینکه روی ارتباط با کارکنان تأثیر می گذارد بلکه به شکل کاملاً محسوسی بر کیفیت ارتباط با مشتریان و مخاطبان نیز اثرات منفی به جای می گذارد.

با اینکه از چند ماه گذشته بسیاری از کسب و کارها سعی کرده اند فعالیتهای خود را به شکل حضوری در بیاورند ولی همچنان برای رسیدن به وضعیت و شرایط قبلی ، فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

از طرفی کارفرمایان تمایل دارند ، کارکنان آنها با کیفیت گذشته به فعالیتشان ادامه دهند و از طرفی این امکان هنوز به صورت کامل نمی تواند ایجاد شود. همچنین روند دورکاری کارکنان و طولانی شدن این روند ، انگیزه و حس کار کردن را از بسیاری از کارکنان گرفته است.

آنها به شرایط دورکاری و حضور در منزل عادت کرده اند و حضور مجدد و همه روزه در محل کار برایشان به یک دغدغه و عملی سخت تبدیل شده است. بنابراین کاملاً می توان متوجه شد که کارفرمایان با چه مشکلات و چالش هایی پیش رو هستند.

ممکن است برای کم کردن اثر این چالش ها یا سازگاری با آن به کمک سایر ارگانها و سازمانها نیاز داشته باشید. برای غلبه بر این مشکل سعی کرده ایم در این مقاله در خصوص این مسئله صحبت کنیم و راهکارهایی را ارائه دهیم که شما را در این مسیر کمک خواهد کرد.

یک) آماده سازی محل مناسب

از زمانی که کارکنان شروع به دورکاری کرده اند ، یکی از مشکلاتی که بسیاری از آنها با آن مواجه بوده اند این است که محل مناسبی در منزل برای کار کردن ندارند. بسیاری از آنها منزلهای بسیار کوچکی دارند که نمی توانند بخشی از آن را تبدیل به محیط کاری کنند.

برخی دیگر نیز به دلیل تعداد اعضای خانواده نمی توانند حتی بخشی را برای کارشان داشته باشند. به عنوان مثال ، افرادی که در این مدت به تدریس مشغول هستند و لازم است فضای ساکت و آرامی داشته باشند با چنین معضلاتی بیشتر از بقیه روبرو هستند.

نظر مشاوره بازاریابی می گوید یکی از اقدامات مناسبی که شما می توانید انجام دهید تا این چالش هم برای شما و هم کارکنانتان حل شود این است که بخشهایی از منزل که قابلیت تبدیل شدن به یک محل تقریباً مناسب برای فعالیت هستند را به آنها معرفی کنید.

اگر برخی از آنها از داشتن چنین فضایی نیز محروم بودند شما موظف هستید یک محل مناسب در محل کارتان فراهم کنید تا افرادی که با چنین مشکلاتی مواجه هستند با رعایت تمامی پروتکل ها و حفظ امنیت و سلامتی کارکنان فعالیتهای خود را در آن فضا ادامه دهند.

دو) حفظ ارتباط با کارکنان

یکی از مهمترین معضلات دورکاری ، عدم حفظ ارتباط مناسب با کارکنان است. لازم است از افراد متخصص در این خصوص استفاده کنید تا روشهای حفظ ارتباط مناسب با کارکنان خود را در این دوران یاد بگیرید. باید تلاش کنید در این دوران ارتباط بسیار خوبی را با آنها حفظ کنید تا شرایط را به فضای کار واقعی نزدیکتر کنید.

سه) پاسخ گویی به خلاء های عاطفی کارکنان

شاید تصور شما این باشد که بسیاری از کارکنان تمایل دارند دورکاری ادامه پیدا کند و در این شرایط بسیار راحت تر است و از این شرایط خوشحال هستند.

واقعیت این است که همه افراد به یک شکل تجربه نمی کنند و حتی برخی از آنها دچار مشکلات عدیده ای با دورکاری هستند که آنها را گرفتار مشکلات ارتباطی و عاطفی و روانی کرده است.

بنابراین تصمیم شما برای تمامی کارکنان نباید به یک اندازه باشد. به شما پیشنهاد می کنیم حتماً به نیازهای روانی و عاطفی کارکنان خود نیز توجه داشته باشید و تصور شما یا برخورد شما با همه آنها به یک شکل نباشد.

بهترین روش این است که هر از گاهی کارکنانتان را گرد هم آورید تا دیدارها تجدید شود و ارتیاط صمیمانه و دوستانه بین آنها افزایش پیدا کند.

 

 

 

نظر شما

The post راهکارهایی برای چالشهای دورکاری کارکنان appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.