اهرم چیست و چه نقشی در بازاریابی دارد ؟

آیا تا کنون اسم اهرم یا اهرم سازی را شنیده اید ؟ به احتمال زیادی خیلی از شما این نام را تا کنون نشنیده باشید و ندانید که اهرم سازی در کسب و کار به چه معناست. به طور کلی ، هر نوع اقدام و فعالیتی که شما در کسب و کارتان انجام می دهید […]

The post اهرم چیست و چه نقشی در بازاریابی دارد ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

آیا تا کنون اسم اهرم یا اهرم سازی را شنیده اید ؟

به احتمال زیادی خیلی از شما این نام را تا کنون نشنیده باشید و ندانید که اهرم سازی در کسب و کار به چه معناست. به طور کلی ، هر نوع اقدام و فعالیتی که شما در کسب و کارتان انجام می دهید ولی زمان زیادی را صرف آن نمی کنید اهرم گفته می شود.

به بیان دیگر ، شما برنامه ها و اقدامات خود را طراحی می کنید ولی اجرای آن کار را به یک شرکت دیگر می سپارید یا برون سپاری می کنید. اگر با این کار بتوانید سرمایه خود را با سود آن بازگردانید می توان گفت که موفق به اهرم سازی شده اید.

به این معنی که شما در ابتدا یک بودجه ای را صرف آن کرده اید ولی نه تنها اصل پول شما بازگشته بلکه سود خوبی هم نصیب شما شده است. هر اقدامی که زمان و نظارت زیادی از شما نخواهد ولی هنگام بازگشت سرمایه به همراه سود آن بازگشت کند می تواند کسب و کار شما را قوی تر کند.

نظر مشاوره بازاریابی می گوید اگر قرار باشد هر اقدامی را خودتان انجام دهید به زودی خسته خواهید شد و کاهش انرژی شما می تواند به افت عملکرد شرکتتان منجر شود. پس به عنوان یک مدیر هر چقدر بتوانید کارهایتان را به دیگران بسپارید بهتر می توانید کسب و کارتان را مدیریت کرده و به تمامی فعالیت های خود برسید.

برای بخش تبلیغات ، فروش و بسیاری از قسمتهای کسب و کار خودتان حتی افرادی که از طرف شما مذاکرات را انجام دهند را باید بتوانید پیدا کنید ؛ در طولانی مدت متوجه خواهید شد که انرژی و توان بیشتری برای مدیریت کسب و کارتان دارید و سود زیادی نیز نصیب شما شده است.

از آنجایی که در روش اهرم سازی ؛ خودتان به صورت مستقیم درگیر انجام کارها نیستید پس به راحتی می توانید اقدامات اهرم سازی که منجر به سود شده است را توسعه دهید. به این معنی که فعالیتهای بیشتری را به دیگران بسپارید تا برای شما انجام دهند و همین می تواند دایره عملکرد شما را وسعت ببخشد و در نهایت کسب و کارتان را توسعه دهد.

به عنوان مثال فرض کنید افرادی زیادی را می توانید برای مذاکره با سایر شرکتها یا حتی مشتریان به جاهای مختلف ارسال کنید و آنها می توانند با نتیجه این مذاکره ، شما را توسعه بخشند. دلیل وسعت بخشیدن به کسب و کار نیز این است که خودتان به صورت مستقیم درگیر هیچ کدام از این فعالیتها نیستید و همین می تواند فرصت شما را برای انجام کارها بیشتر کند.

متأسفانه برخی از مدیران تصور می کنند استخدام چند نفر از افراد که کار آنها را انجام دهد چندان کار مناسبی نیست و می تواند مخارج آنها را افزایش دهد. در حالی که توصیه این است که برای توسعه کسب و کارتان بتوانید بیشتر فعالیتهای خودتان را به دیگران واگذار کنید.

یکی از بزرگترین سرمایه گذاریهایی که شما می توانید در کسب و کارتان داشته باشید این است که کارمندانی را استخدام کنید که افراد مناسب برای کسب و کار شما باشند و با آموزش دادن بتوانید انگیزه آنها را بالا ببرید تا یک اهرم سازی عالی داشته باشید. کارمندان شما از موثرترین بخش های اهرم هستند که می توانند جایگاه کسب و کار شما را به گونه موثری بالا ببرند.

اگر این موضوع را جدی بگیرید پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که از سایر رقبای خود بسیار پیشی گرفته اید چرا که بسیاری از کسب و کارها به این مسئله توجه زیادی ندارد در حالی که همین موضوع می تواند موجب تحول در کسب و کار شما شود.

به طور کلی می توان گفت شما باید تمامی تلاش خود را به خرج دهید تا حتی شرایط خوب و مناسب خود را به یک شرایط عالی تبدیل کنید. اقداماتی مانند اهرم سازی است که می تواند به شدت به صعود شما در بازار کمک کند و تفاوت زیادی بین شما و رقیبانتان ایجاد کند.

نظر شما

The post اهرم چیست و چه نقشی در بازاریابی دارد ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.