رمز موفقیت شرکتهای بزرگ چیست ؟

بسیاری از افرادی که قصد دارند کسب و کاری را شروع کنند به این فکر می کنند که چگونه می توانند موفق شوند. آنها خودشان را با برندها و کسب و کارهای بزرگ مقایسه می کنند و در تلاش هستند راز آنها را کشف کنند تا در مسیر موفقیت خود از آن استفاده نمایند. امروز […]

The post رمز موفقیت شرکتهای بزرگ چیست ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

بسیاری از افرادی که قصد دارند کسب و کاری را شروع کنند به این فکر می کنند که چگونه می توانند موفق شوند.

آنها خودشان را با برندها و کسب و کارهای بزرگ مقایسه می کنند و در تلاش هستند راز آنها را کشف کنند تا در مسیر موفقیت خود از آن استفاده نمایند. امروز قصد داریم در این مقاله به چند مورد از رمز و رازهایی که شرکتهای بزرگ از آن استفاده کرده اند تا زمینه های موفقیت خود را فراهم سازند اشاره کنیم.

یک) داشتن ابتکار

قطعاً یکی از اولین کارهایی که این شرکتها انجام داده اند تا توانسته اند زمینه های موفقیت خود را فراهم سازند داشتن ابتکار و خلاقیت در کار است. داشتن خلاقیت به شما کمک می کند بتوانید محصولات و خدمات جدیدی که مورد نیاز مشتریان است به بازار ارائه دهید.

علت آن هم این است که در محصول یا خدمات جدیدی که به مشتریان ارائه می دهید قطعاً نیازهای نهفته است که قبلاً توسط شرکتها و برندهای دیگر برآورده نشده است. بنابراین شما می توانید با یک ایده جدید و برآورده کردن نیاز مشتریان که دیگران به فکر آن نبوده اند یا نتوانسته اند برآورده کنند بازار خود را افزایش دهید و به فروش برسانید. خیلی از شرکتها و برندهای بزرگی که مشاهده می کنید هر کدام توانسته اند نیازی را از مشتریان برآورده کنند که در نوع خود بی نظیر و نو بوده است.

دو) اولویت و اهمیت به مشتریان

قطعاً اولین چیزی که می تواند بازار را به سمت شما هدایت کند مشتری مداری شماست. هر چقدر بیشتر به فکر مشتریان باشید و نیت شما برآورده کردن نیاز آنها باشد بهتر می توانید مشتریان را به سمت خود هدایت کنید ؛ چرا که مشتریان به خوبی درک می کنند که شما قصد برآورده کردن خواسته ها و نیازهای آنها را دارید.

هر برند بزرگ و موفقی که مشاهده می کنید مشتری مداری را در اولویت اهمیت خود قرار داده اند. آنها تمام تلاش خود را به کار می برند تا بتوانند نیازهای مشتریان را تشخیص دهند و آنها را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند. به همین دلیل است که مشتریانشان به آنها اعتماد دارند و همواره وفادار باقی می مانند.

سه) مدیریت بحران

هر سازمان یا شرکتی را که مشاهده می کنید که توانسته به صورت موفق در بازار عمل کند یک پیشینه قابل تأمل دارد و آن هم این است که  توانسته اند از پس شرایط بحرانی به خوبی برآیند. گاهی همین بحرانها فرصت پیشرفت برای آنها شده است و علاوه بر اینکه توانسته اند این بحرانها را پشت سر بگذارند بلکه توانسته اند از آن به نفع خود استفاده کنند و مشتریان نیز با دیدن چنین اقتداری بیشتر به آنها اعتماد می کنند.

چهار) مسئولیت پذیری

از دیگر رمزهای موفقیت کسب و کارها مسئولیت پذیری است. یکی از مواردی که می تواند ارزش و احترام شما را در نزد مشتریان و مخاطبان افزایش دهد احساس مسئولیتی است که شما دارید. اینکه چه نوع خدماتی در اختیار مشتریان قرار می دهید و آیا در برابر اشتباهات خود پذیرای آن هستید و عذر خواهی می کنید بسیار مهم است.

پنج) داشتن هدف و چشم انداز

داشتن یک هدف مشخص و تصور کردن چشم انداز آینده از دیگر مواردی است که می تواند نقش بسیار زیادی در موفقیت شما داشته باشد. اگر شما بدانید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید مسیر را همیشه درست طی می کنید پس قبل از اقدام به هر کاری بهتر است اهداف خود از آن اقدامات را مشخص کنید و یک چشم انداز کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت داشته باشید تا فعالیتهای شما هدفمند و مسیر حرکت شما واضح و مشخص باشد.

نظر شما

The post رمز موفقیت شرکتهای بزرگ چیست ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.