آیا به لحن برند خود توجه کافی دارید؟

برخی از افراد به محض شنیدن واژه لحن برند تعجب می کنند و تصورشان این است که برندها موجود زنده نیستند که بتوانند لحن داشته باشند. در حالی که نظر ما این است که برعکس تصور آنها ، برند موجودات زنده هستند و توانایی برقراری ارتباط با افراد را دارند. به همین دلیل است که […]

برخی از افراد به محض شنیدن واژه لحن برند تعجب می کنند و تصورشان این است که برندها موجود زنده نیستند که بتوانند لحن داشته باشند.

در حالی که نظر ما این است که برعکس تصور آنها ، برند موجودات زنده هستند و توانایی برقراری ارتباط با افراد را دارند.

به همین دلیل است که واژه شخصیت برند استفاده می شود. در این مقاله نیز سعی داریم در خصوص لحن برند صحبت کنیم.

لحن برند اشاره به جملات و ساختارهای محتوایی دارد که این برندها برای مخاطبان خود استفاده می کنند. لحن برند به محتوایی که ارائه می دهید ارتباطی ندارد بلکه به این ارتباط دارد که از چه اصطلاحات و کلماتی برای تولید محتوا استفاده می کنید. در واقع ادبیاتی که از آن برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می کنید. امروزه تجربه نشان داده است لحنی که برای برندتان انتخاب می کنید می تواند در نحوه برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان شما نقش بسیار زیادی داشته باشد.

در کنار تصویری که برند شما در ذهن دیگران تداعی می کند لحنی که در پیامهای خود از آن استفاده می کنید نیز در ذهن آنها تداعی می شود. شاید برخی از شما بپرسید داشتن یک لحن چه تفاوتی می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد ؟ در ادامه به مزیتهایی که داشتن لحن منحصر به فرد برای شما می تواند داشته باشد اشاره می کنیم.

یک) ایجاد مزیت رقابتی

داشتن لحن می تواند شما را متمایز کند. کافی است برای درک این مطلب توجه کنید که لحن صحبت کردن شما با دیگران چه تفاوتی دارد ؟ اگر دقت کرده باشید شخصیت شما با سایر افراد از طریق لحن صحبت شماست که بیشتر مشخص می شود. به این معنی که شخصیت هر فرد را لحن و کلماتی که از آن استفاده می کند مشخص می کند. برندها نیز از این قائده مستثنی نیستند و لحن آنها مانند تصوریشان در ذهن مخاطبان باقی می ماند.

دو) میزان اطمینان به شما را افزایش می دهد

حتماً افرادی را دیده اید که یک روز به گونه ای با شما صحبت می کنند و روز دیگر با زبان و لحن دیگر ، این افراد گیج کننده ترین شخصیت ها را دارند. شما نمی دانید که شخصیت اصلی و واقعی آنها چیست و باید به چه نحوی با آنها ارتباط برقرار کنید. همین مسئله موجب می شود میزان اعتماد شما به این افراد نیز بسیار کاهش پیدا کند. برندها نیز دقیقاً به همین شکل هستند.

هر چقدر لحن شما ثابت باشد و یک لحن مشخص برای خود داشته باشید ، مخاطبان بهتر می توانند شخصیت شما را درک کنند ، با شما ارتباط برقرار کنند و به دلیل ثبات لحن و رفتاری که دارید بیشتر به شما اعتماد می کنند.

سه) افزایش اثرگذاری

اگر به خاطرات خود فکر کنید خواهید دید که بسیاری از جملاتی که دوستان شما به شما گفته اند فراموش کرده اید ولی هرگز نحوه و لحن صحبت کردن آنها را فراموش نکرده اید ، بنابراین با این مثال به خوبی می توانید متوجه شوید که لحن شما تا چه اندازه اهمیت دارد و در ذهن افراد باقی می ماند. لحن برندها نیز دقیقاً به همین شکل عمل می کند. می تواند اثرگذاری بسیار زیادی روی مخاطبان داشته باشد و آنها را ترغیب به ادامه ارتباط یا قطع ارتباط کند.

همانطور که در بالا توضیح داده شد می توان این ۳ مورد را از مهمترین مزیتهای داشتن لحن برند نام برد. به طور کلی می توانیم انواع لحن ها را به لحن حرفه ای ، دوستانه ، خدمت محور ، دستوری ، فنی و تکنیکی ، تبلیغی ، محاوره ای و خبررسانی تقسیم بندی کرد.

از نظر مشاور برندسازی ، در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که لازم است لحنی را انتخاب کنید که برای برند شما مناسب باشد. برند شما را معنی دار سازد و بتواند به گوش مخاطبانتان برسد.

نظر شما