تجارب کارآفرینی از زبان یک کارآفرین

زمانی که قصد می کنید یک کسب و کار تازه راه اندازی کنید قطعاً اولین فکری که به ذهنتان می رسد این است که دوره های آموزشی در این زمینه را بگذرانید. افراد زیادی هم هستند که به شما توصیه می کنند در این زمینه آموزش ببینید و بدون دانش نمی توانید قدم در این […]

The post تجارب کارآفرینی از زبان یک کارآفرین appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

زمانی که قصد می کنید یک کسب و کار تازه راه اندازی کنید قطعاً اولین فکری که به ذهنتان می رسد این است که دوره های آموزشی در این زمینه را بگذرانید.

افراد زیادی هم هستند که به شما توصیه می کنند در این زمینه آموزش ببینید و بدون دانش نمی توانید قدم در این راه بگذارید. این گفته کاملاً درست است و تا زمانی که آموزش نبینید نمی توانید مهارتهای لازم را کسب کنید. قطعاً به همین دلیل است که بسیاری از افراد سالهای زیادی را در دوره ها و دانشگاه های مختلف صرف آموختن کارآفرینی می کنند.

اما مسئله این است که همه چیز را نمی توان در کتابها ، تابلوها ، وایت بردها و صندلی های دانشگاه ها و آموزشها یاد گرفت. واقعیت این است که بسیاری از چیزها را باید خود افراد تجربه کنند یا از افرادی که در این زمینه تجربه دارند یاد بگیرند ؛ زیرا شرایط بازار در واقعیت متفاوت تر از واقعیتهای علمی است و عوامل زیادی می تواند روی آن تأثیر بگذارد.

ضمن اینکه هر فردی ممکن است روش خاص خود را یاد گرفته باشد که از آن روش به خوبی نتیجه می گیرد ولی در متون علمی و در کلاسها اشاره ای به این روشها نمی شود. قصد داریم در این مقاله تجاربی را با شما در میان بگذاریم که ممکن است در هیچ کلاسی آنها را نشنیده باشید.

یک) موفقیت با افرادی است که سرعت عمل دارند

شاید همیشه شنیده باشید که صبر بهترین روش موفقیت است و بهتر است صبور باشید تا زمان هر چیزی فرا برسد ، اما امروزه شرایط بازار نمی پذیرد و آمادگی این را ندارد که به شما فرصت بدهد تا خودتان را پیدا کنید. آن چیزی که امروزه بیش از هر چیزی لازم است داشتن سرعت عمل است.

اگر صبر کنید تا موقعیت خود در بازار را پیدا کنید و سپس به سود برسید خیلی از فرصتها و سودها را از دست می دهید. بهتر است از همان آغاز کارتان به سودآوری فکر کنید. ضمن اینکه امروزه به قدری هزینه ها بالاست که زمانی برای صرف کردن و اتلاف وقت و انرژی نیست. پس بهتر است کمی بجنبید و برخی از کلیشه های قدیمی همچون زمان حلال همه مشکلات است را کنار بگذارید.

از هر روشی که می تواند شما را زودتر و راحت تر به سود برساند استفاده کنید. برای این کار یا خودتان دانش و مهارت فروش را افزایش دهید یا از افرادی کمک بگیرید که در این زمینه با تجربه هستند.

دو) افراد به سمت کسانی جذب می شوند که لبخند می زنند

این جمله از این جهت گفته شد که بگوییم نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان بسیار مهم است. دنیا دنیای تکنولوژی و راههای ارتباطی مدرن است. اخبار با سرعت باور نکردنی در حال انتشار هستند.

انسانها روزانه اطلاعات زیادی را از سراسر جهان بدون هیچ زحمتی و فقط از طریق یک تلفن همراه دریافت می کنند. بنابراین عصر ارتباطات است و کسب و کاری موفق است که از این شرایط استفاده کند. دیگر نگران ناشناس بودن خود نباشید.

در دنیای ارتباطات افرادی بوده اند که یک شبه معروف شده اند. پس از این لحاظ نگرانی وجود ندارد. فقط مسئله این است که از این بخش استفاده کنید و حواستان باشد که چگونه خودتان را به دیگران معرفی می کنید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنید.

سه) توجه به عکس العمل های مخاطبان

یکی از موضوعات و مواردی که می تواند اطلاعات دقیق و درستی به شما بدهد ، واکنش مخاطبانتان است. آنها پس از آشنایی با شما یا استفاده از محصول و خدماتتان به یک احساس و فکری نسبت به شما دست پیدا می کنند.

نظر مشاوره بازاریابی این است می توانید احساس و فکر آنها را از رفتارها ، صحبتهایی که درباره شما می کنند و رد گیری واکنشهای فیزیولوژیکی مانند لبخند یا بی تفاوتی در چهره آنها دنبال کنید. پس هم اکنون متوجه شدید که واکشنهای مخاطبان تا چه حد مهم است و از چه روشهایی باید آنها را پیگیری کنید.

نظر شما

The post تجارب کارآفرینی از زبان یک کارآفرین appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.