اصول طراحی لوگو برای همایش

در این مقاله قصد داریم در خصوص اصول و روشهای طراحی لوگوی همایش صحبت کنیم. همانطور که می دانید امروزه برگزاری همایش ها به یکی از […]

نوشته اصول طراحی لوگو برای همایش اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

در این مقاله قصد داریم در خصوص اصول و روشهای طراحی لوگوی همایش صحبت کنیم.

همانطور که می دانید امروزه برگزاری همایش ها به یکی از روشها و رویدادهای پر کاربرد در زمینه فعالیتهای مختلف تبدیل شده است. در هر زمینه ای که شما فعالیت داشته باشید از زمینه های علمی ، هنری ، تجاری و غیره شاهد برگزاری همایش های مختلف در سطوح کوچک تا بزرگ ، داخلی تا بین المللی هستید.

در طول هر سال ، صدها همایش با عناوین و موضوعات مختلف در زمینه های گوناگون علمی ، تجاری ، هنری و غیره برگزار می گردد. علت اینکه همایش ها امروزه به یک روش پر طرفدار تبدیل شده اند این است که برگزاری همایش فرصتی را فراهم می کند تا هم برگزار کنندگان همایش و هم مخاطبان از نزدیک یکدیگر را مشاهده کنند و به شکل گیری روابط و تبادل اطلاعات و دانش کمک شایانی خواهد کرد.

امروزه با گسترش اینترنت و کاربردهای مختلفی که دارد ، حتی برگزاری همایش ها به صورت اینترنتی نیز انجام می شود و از قضا به یک روش مطلوب نیز تبدیل شده است و علت آن این است که برخی از افراد تمایل دارند در این همایش ها شرکت کنند ولی به دلیل مسافت یا مشکلات دیگر قادر به شرکت در این همایش ها نیستند.

به همین دلیل همایش های مجازی نیز به ویژه در ۲ سال اخیر بسیار گسترش پیدا کرده است. حال که به اهمیت برگزاری همایش ها اشاره کردیم می توانیم به خوبی درک کنیم که داشتن یک لوگوی مناسب برای همایش ها تا چه اندازه مهم است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم نکاتی که برای طراحی لوگوی همایش ها لازم است اشاره کنیم.

یکی از مهمترین کاربردها

یک) اطلاع رسانی

یکی از مهمترین کاربردهایی که همایش ها دارند بحث اطلاع رسانی است. بنابراین ، لوگوها باید به گونه ای طراحی شوند که اشاعه اطلاعات یکی از اجزای اصلی آن باشد.

دو) اشتراک گذاری

قطعاً یکی از کاربردهایی که همایش ها دارند اشتراک گذاری دانش و اطلاعات است.  به همین دلیل در لوگوها باید نمادهای مرتبط با اشتراک گذاری طراحی شود. می توان از نمادهایی که برای اشاعه دانش و اطلاعات کاربرد دارد استفاده کرد. البته به این موضوع نیز توجه داشته باشید که هر لوگویی باید با توجه به زمینه های فعالیت آن برند یا همایش نمادهای مرتبط با آن را طراحی کند.

سه) رنگ مناسب

می توان رنگ را از مهم ترین اجزاء یک نماد ، برند یا لوگو دانست. برای انتخاب یک رنگ مناسب سعی کنید به رنگهایی که در حوزه فعالیت شما بیشتر کاربرد دارند توجه کنید. زمینه فعالیت شما بهترین راهنما برای انتخاب رنگ صحیح و مناسب است. اما به طور کلی به شما توصیه می کنیم از رنگ هایی که نشان دهنده دانش ، اطلاعات و توسعه دانش است استفاده کنید. برای این زمینه ، بیشتر از رنگهای آبی و نقره ای استفاده می شود.

چهار) تعیین سطح پیچیدگی

همیشه در طراحی لوگوها به شما توصیه می کنیم که یک لوگوی ساده طراحی کنید چرا که کاربرد آنها بیشتر از لوگوهای پیچیده است ، اما باز هم به شما پیشنهاد می دهیم که مخاطبان خود را مد نظر قرار دهید و با توجه به ویژگیهای آنها تصمیم بگیرید که آیا یک لوگوی ساده داشته باشید یا افزودن کمی پیچیدگی به آن جذاب است.

پنج) لوگوی تایپی

تا جایی که امکان دارد از لوگوهای تایپی در طراحی لوگوی همایش استفاده نکنید. علت این پیشنهاد این است که معمولاً همایش ها با اطلاعات بسیار زیادی همراه است و معمولاً در کنار توضیحات و زمینه های پژوهش نوشته می شود به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم تا جایی که امکان دارد فقط از لوگوی تصویری استفاده کنید نه تایپی.

نوشته اصول طراحی لوگو برای همایش اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.