مهمترین اهداف کارآفرینی که نباید به راحتی از کنارشان رد شوید !

طی سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ که با همه گیری کرونا مواجه شدیم ، کسب و کارهای بسیاری تعطیل شدند. این مسئله نشان می دهد که کرونا تا چه حد توانسته کسب و کارها را تحت تأثیر قرار داده و اهداف بسیاری از آنها را تغییر دهد. بنابراین ، باید حواستان باشد که اهداف کار آفرینی […]

The post مهمترین اهداف کارآفرینی که نباید به راحتی از کنارشان رد شوید ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

طی سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ که با همه گیری کرونا مواجه شدیم ، کسب و کارهای بسیاری تعطیل شدند.

این مسئله نشان می دهد که کرونا تا چه حد توانسته کسب و کارها را تحت تأثیر قرار داده و اهداف بسیاری از آنها را تغییر دهد. بنابراین ، باید حواستان باشد که اهداف کار آفرینی خود را به درستی تعریف و تعیین کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم مهمترین اهدافی را که لازم است در کارآفرینی مورد توجه قرار دهید معرفی کنیم.

یک) انعطاف پذیری برند

بازاریابی در دوران کرونا با بازاریابی آنلاین معنا پیدا کرده است. این گفته نشان می دهد که تا چه حد بازاریابی آنلاین در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر کسب و کارها نتوانند خودشان را با این تغییرات وفق دهند هرگز نمی توانند بر مخاطبان خود تأثیر بگذارند و مشکلات آنها روز به روز بیشتر خواهد شد.

از نظر مشاوره بازاریابی ، بررسی کردن کسب و کارهای تعطیل شده یا کسب و کارهایی که ضررهای سنگینی در این دوران متحمل شدند نشان می دهد که آنها بسیار دیرتر از رقیبان یا سایر کسب و کارها وارد عرصه بازاریابی آنلاین شدند.

بنابراین ، وارد شدن به موقع به عرصه های جدید و داشتن انعطاف کافی و سریع برای مطابقت با تغییرات از اولویتهای بسیار مهم هر کسب و کاری است. اگر این مسئله را مد نظر قرار دهید می توانید عمر کسب و کار خودتان را طولانی تر کنید.

دو) تغییر محل کار  

برخی از افراد تصورشان این است که برای فعالیتهای شغلی خود حتماً باید در محل کارشان حضور داشته باشند و زمانی که با قرنطینه ها یا محدویتهای ستاد مبازره با کرونا مواجه می شوند ، کسب و کار آنها به طور کل در حالت تعطیل قرار می گیرد.

در حالی که دوره شغلهای حضوری به پایان رسیده و شما باید کسب و کار خود را به گونه ای اداره کنید که در انعطاف پذیر ترین حالت خود قرار داشته باشد و در هر محلی بتوانید فعالیت کنید. باید کم کم به این فکر باشید که دفتر کار خود و کارکنانتان را به محل زندگی خود منتقل کنید.

در این همه گیری ، محل زندگی هر کدام از کارکنان شما تبدیل به محل کار شما خواهد شد. به این ترتیب شما می توانید در هر شرایطی به فعالیت خود ادامه دهید. مهمترین مسئله این است که امکانات و تجهیزات لازم برای برقراری ارتباط میان کارکنان خود را به درستی انتخاب کنید تا خدشه ای در کیفیت کار آنها به وجود نیاید.

سه) تقویت بخش خدمات

زمانی که شما به صورت غیر حضوری فعالیت می کنید لازم است که بخش خدماتتان بسیار تقویت شود ؛ زیرا در این شرایط معمولاً مشتریان با سوالات بیشتری مواجه می شوند و لازم دارند با کارکنان بخشهای مختلف شما بتوانند صحبت کنند.

بنابراین بهتر است بخش خدمات خود را تقویت کنید. حتی می توانید تعداد کارکنان خود را در این بخشها افزایش دهید. همچنین باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهید که موجب افزایش اعتماد افراد به شما می شود. اگر این اقدامات را انجام دهید قطعاً بخش خدمات شما تقویت خواهد شد و ارتباطتان با مشتریان بهبود می یابد.

چهار)  افزایش مخاطبان هدف

یکی دیگر از اقداماتی که موجب می شود تا در دوران کرونا و فعالیتهای غیر حضوری همچنان سود مناسبی از کسب و کارتان به دست آورید این است که میزان مخاطبان هدف خود را افزایش دهید. به عنوان مثال اگر قبلاً به یک گروه از افراد خدمات ارائه می دادید الان می توانید به ۳ گروه تا ۴ گروه افزایش دهید تا تعداد مشتریان شما نیز افزایش پیدا کند.

زمانی که اقدام به کارآفرینی می کنید باید موارد و نکته های بالا را مد نظر قرار دهید ، چرا که شرایط در دنیای امروزی بسیار متفاوت تر شده و پس از این نیز تغییرات بیشتری به وجود خواهد آمد. بنابراین همواره باید انعطاف پذیری را در بخشهای مختلف فعالیت خود داشته باشید.

 

نظر شما

The post مهمترین اهداف کارآفرینی که نباید به راحتی از کنارشان رد شوید ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.