دلایل طراحی اپلیکیشن برای کسب و کارها

در سالهای گذشته ، سایتهایی که پیامهای تبلیغاتی یا آگهی ها را به صورت رایگان در صفحات خود منتشر می کردند تا افراد بتوانند آنها را مشاهده کنند زیاد بوده است. بسیاری از جستجوهایی که در گوگل انجام می شد به خاطر پیدا کردن وب سایتها و وبلاگهایی بود که برای تبلیغات طراحی شده بودند. …

The post دلایل طراحی اپلیکیشن برای کسب و کارها first appeared on طراحان برتر.

در سالهای گذشته ، سایتهایی که پیامهای تبلیغاتی یا آگهی ها را به صورت رایگان در صفحات خود منتشر می کردند تا افراد بتوانند آنها را مشاهده کنند زیاد بوده است.

بسیاری از جستجوهایی که در گوگل انجام می شد به خاطر پیدا کردن وب سایتها و وبلاگهایی بود که برای تبلیغات طراحی شده بودند. اما در این روش یک نقص بسیار بزرگ وجود داشت ، آن هم این بود که هر فردی مرتبط یا غرتبط می توانست به این سایتها مراجعه کند یا اینکه در معرض تبلیغات این سایتها قرار بگیرد. این نوع تبلیغات نمی توانست هدفمند و برای جلب همکاری افراد و گروه های هدف روش درستی باشد.

چرا که هزینه و زمان زیادی صرف تهیه این تبلیغ ها و نمایش آنها در صفحات اینترنتی می شد ولی درصد پائینی از گروه های هدف می توانستند به آن دسترسی داشته باشند یا آن پیام را دریافت کنند. از طرفی ممکن بود بسیاری از افرادی که هیچ ارتباطی با محصول یا خدمات شما ندارند این تبلیغات را دریافت کنند که هیچ فرقی به حال شما نمی کرد و آنها نیز زمان ناخواسته در معرض این تبلیغات قرار می گرفتند.

همین نواقص و عدم هدفمندی موجب شد که این نوع تبلیغات به زودی از بین رفتند و ابزارها و روشهای جدید و هدفمندتری جای آنها را گرفتند. یکی از ابزارها و روشهای هدفمند ، اپلیکیشن ها یا نرم افزارهای ویندوز و اندرویدی است که امروزه کسب و کارها برای خود طراحی می کنند.

طراحی این اپلیکیشن ها بسیار مفید است ، از این نظر که افرادی که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند به صورت هدفمند و با قصد قبلی به نصب این نرم افزارها بر روی کامپیوتر یا گوشی های تلفن همراه خود اقدام می کنند.

این افراد چون نیاز مستقیم به خدمات یا محصول شما دارند بنابراین جزء کاربران اصلی و مهم و گروه هدف شما به شمار می روند. بنابراین شما می توانید پیامها و آگهی های تبلیغاتی خود را در این اپلیکیشن ها طراحی و اجرا کنید. یکی از مزیتهای بسیار مهم این اپلیکیشن ها این است که افراد و گروه های مورد نظر شما این تبلیغات را دریافت می کنند و انرژی و هزینه اضافی خرج نخواهید کرد.

از طرفی این افراد نیز مدام در جریان تغییرات و محصولات جدید شما قرار می گیرند و پیامهای هدفمند دریافت می کنند نه پیامهای اضافی و مزاحم و لازم نیست برای اطلاعات یا محصول مورد نظر خود جستجوهای طولانی و خسته کننده انجام دهند ، بلکه مدام در جریان این اطلاعات قرار می گیرند. بنابراین طراحی این اپلیکیشن ها هم برای کسب و کارها و هم برای مخاطبانشان بسیار مفید است.

در دنیای رقابتی کسب و کارهای امروزی ، بی شک این قبیل نرم افزارها و اپلیکیشن ها می تواند عوامل موفقیت شما در بازار باشد چرا که ذهن مشتریان را بهتر می توانید تحت تأثیر قرار دهید و جایگاه برند خود را در ذهن آنها حفظ کنید.

از طرفی این اپلیکیشن ها به شما کمک می کند از سریع ترین و راحت ترین روش به نظرات و خواسته های مشتریان و مخاطبان خود دسترسی و آگاهی داشته باشید.

بهتر است در طراحی این اپلیکیشن ها از افراد و شرکتهایی که در این زمینه تخصص و تجربه زیادی دارند استفاده کنید. برخی از کسب و کارها با چند تن از کارکنان خود که در این حوزه دانش یا آگاهی دارند دست به طراحی این اپلیکیشن ها می زنند.

نتیجه گیری

ما به شما پیشنهاد می کنیم که از این کار پرهیز کنید. چرا که هدف فقط طراحی یک اپلیکیشن نیست بلکه هدف جلب مخاطب و مشتری نیز می باشد. بنابراین تلاش کنید بودجه کافی در این زمینه صرف کنید و از افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند استفاده کنید.

طراحی اپلیکیشن هم مثل طراحی بسته بندی محصولات می تواند یک نقش حیاتی در مارکتینگ شما داشته باشد.

این اپلیکیشن ها هم کار ارتباط با مشتریان و هم تبلیغات و دریافت ارائه بازخورد و تعامل به مشتریان و مخاطبان را انجام می دهند. به نوعی می توان گفت این اپلیکیشن ها یکی از اهرمهای مهم تبلیغاتی شما هستند علاوه بر اینکه از طریق سایر کارآیی های آنها می توانید هدفهای تجاری خود را انجام دهید.

پس به این پیشنهاد ما عمل کنید و از افراد متخصص در این حوزه راهنمایی و کمک بگیرید. تا یک اپلیکیشن مناسب که هم توانایی تعامل و هم تبلیغات را داشته باشد طراحی کنید.

 


موضوع مرتبط :

روشهای طراحی اپلیکیشن فروشگاهی

The post دلایل طراحی اپلیکیشن برای کسب و کارها first appeared on طراحان برتر.