چگونه در سایت به معرفی برند خود بپردازیم ؟

اکثر شما تا کنون به سایتهای مختلفی سر زده اید. زمانی که نیاز به اطلاعات در خصوص یک برند یا کسب و کاری دارید اولین چیزی به ذهنتان می رسد و جستجو در اینترنت است. بنابراین به هر نوع اطلاعاتی که در آن خصوص نیاز دارید شروع به جستجو در فضای اینترنت می کنید. گاهی […]

The post چگونه در سایت به معرفی برند خود بپردازیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

اکثر شما تا کنون به سایتهای مختلفی سر زده اید. زمانی که نیاز به اطلاعات در خصوص یک برند یا کسب و کاری دارید اولین چیزی به ذهنتان می رسد و جستجو در اینترنت است.

بنابراین به هر نوع اطلاعاتی که در آن خصوص نیاز دارید شروع به جستجو در فضای اینترنت می کنید. گاهی اطلاعات مورد نیاز شما در سایتهای تخصصی یک برند یا شرکتی وجود دارد ، به عنوان مثال تمایل دارید با ماهیت این برندها یا شرکتها و اعضای آن بیشتر آشنا شوید ؛ به همین دلیل پس از یافتن صفحه مورد نظر خود به قسمت “درباره ما” که به معرفی کسب و کار پرداخته اند وارد می شوید.

گاهی ممکن است اطلاعاتی که نیاز دارید در همین صفحه به راحتی بیابید و چه بسا اطلاعاتی بیشتر از آنچه مورد نیازتان بوده به دست آورید ؛ گاهی نیز ممکن است اطلاعات مورد نظر خود را به دست نیاورید که موجب بدبینی شما نسبت به آن سایت یا افرادی که به درستی به معرفی خود نپرداخته اند می شود. با مقایسه این دو مورد به خوبی متوجه می شویم که داشتن اطلاعات مناسب و کامل در بخش “درباره ما” تا چه حد می تواند به مخاطبان و کسب و کارتان کمک کند.

برای بارگزاری اطلاعات در بخش “درباره ما” بهتر است به نکات پیشنهاد شده در ادامه توجه کنید.

یک) اطلاعات جزئی تر را مطرح کنید

معمولاً مشتریان و مخاطبانی که به قسمت “درباره ما” سر می زنند خواستار این هستند تا اطلاعات جزئی تر و بیشتری را به دست آورند. آنها از طریق وب سایت شما توانسته اند اطلاعات کلی را کسب نمایند ولی با مراجعه به این قسمت قصد دارند اطلاعات خود را تکمیل کنند. به این معنا که انتظار دارند در این بخش اطلاعات کامل تری از شما به دست آورند. پس بهتر است در این قسمت سعی کنید جزئیات را به اندازه ای که مورد نیاز مشتریان هست مطرح کنید.

دو) مخاطبان را بشناسید

اگر بدون کمترین شناختی از مخاطبان خود به طراحی صفحه “درباره ما” بپردازید ، خیلی راحت مخاطبان خود را از دست می دهید ؛ چرا که آنها با مراجعه به این صفحه نه تنها اطلاعات مورد نظر خود را به دست نخواهند آور بلکه نا امید نیز خواهند شد.

از نظر مشاوره بازاریابی ، شناخت سلیقه و انگیزه ها و نیازمندیهای مشتریان می تواند منجر به انتشار مطالب مفید برای مخاطبان گردد. همچنین سعی کنید همواره از اطلاعات جدید و معتبر در این زمینه استفاده کنید. گاهی برخی از برندها و سایتها از اطلاعات قدیمی یا نامعتبر استفاده می کنند که می تواند اعتبار فعالیت و برند آنها را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

سه) پرهیز از زیاده روی

ممکن است در نگارش اطلاعات مربوط به خودتان دچار زیاده روی شوید. به این معنا که اطلاعات اضافی و غیر ضروری را از خودتان در بخش “درباره ما” بنویسید. باید به این نکته تأکید کنیم که نوشتن این مطالب اضافی موجب خستگی ذهن مخاطبان می شود و حتی گاهی ممکن است مخاطبان چنین برداشت کنند که شما چندان در کارتان متخصص نیستید.

دادن اطلاعات لازم و کافی می تواند موجب شناخت بهتر و گسترش ارتباط مخاطبان با شما شود ولی اطلاعات اضافی به همان اندازه یکی از موانع ارتباطی است.

چهار) اطلاعات تماس

بهتر است در این بخش از سایت ، اطلاعات تماس شامل شماره تلفن ها ، ایمیل ، آدرس شبکه های اجتماعی ، فکس و غیره را درج کنید تا مخاطبان از هر طریق که برایشان امکان پذیر است با شما ارتباط برقرار کنند.

پنج) طراحی های جذاب

طراحی جذاب وب سایتها یکی از روشهای جذب مخاطبان است. بهتر است با افراد متخصص و با تجربه در این زمینه همکاری کنید و طراحی وب سایت به ویژه بخش “درباره ما” را به آنها بسپارید ؛ چرا که مشتریان و مخاطبان به این گونه طراحی ها بیشتر جذب می شوند.

نظر شما

The post چگونه در سایت به معرفی برند خود بپردازیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.