۲ اصل مهم در برندسازی سال ۲۰۲۱

در بازار کسب و کار ، تنها محصولات و خدمات نیستند که حضور دارند و به تبادل و داد و ستد گذاشته می شوند ؛ بلکه امروزه بازارها از شکل سنتی و هدفهای گذشته خود جدا شده و اهداف دیگری را در بازار دنبال می کنند. امروزه فروش محصول و کسب درآمد هدف انتهایی یک […]

در بازار کسب و کار ، تنها محصولات و خدمات نیستند که حضور دارند و به تبادل و داد و ستد گذاشته می شوند ؛ بلکه امروزه بازارها از شکل سنتی و هدفهای گذشته خود جدا شده و اهداف دیگری را در بازار دنبال می کنند.

امروزه فروش محصول و کسب درآمد هدف انتهایی یک کسب و کار است و اولویت آنها محسوب نمی شود. اما امروزه اگر فروش و کسب درآمد هدف در اولویت اول نیست پس چه چیزی هدف کسب و کارهاست و به آنها انگیزه می دهد ؟ در پاسخ این سوال لازم است بگوییم که امروزه شرکتها و کسب و کارهای مختلف به دنبال برندسازی هستند و برندسازی هدف اول آنها محسوب می شود. آنها تمایل دارند از طریق برندسازی بر افکار ، احساس و سلیقه مشتریان و مخاطبان خود تأثیر بگذارند و جایگاه بهتری نسبت به رقیبانشان پیدا کنند.

از نظر مشاور برندسازی ، از طرفی دنیای کسب و کار یک دنیای پویا و در حال حرکت است. در هر لحظه یک رویداد جدید در فضای کسب و کارها اتفاق می افتد و آن را دچار دگرگونی می کند. رشد دائمی و تغییرات پیوسته در کسب و کارها موجب شده است کسب و کارها نتوانند تنها به الگوهای قدیمی خود بچسبند و با یکبار برندسازی امید داشته باشند که همچنان از طریق آن در بازار فعالیت کرده و موفق شوند ؛ بلکه پس از برندسازی لازم است مدام به فکر روز آمد کردن آن باشند و بتوانند متناسب با تغییرات ایجاد شده در دنیای کسب و کارها پیش بروند.

هر برندی بتواند این همگامی را حفظ کند می تواند به موفقیتهای بزرگ دست پیدا کند. به همین منظور ،  در این مقاله قصد داریم نکاتی را که باید در برندسازی سال ۲۰۲۱ در نظر بگیرید را مطرح کنیم.

یک) لزوم حضور کارشناسان حرفه ای

برای اینکه بتوانید همگام با بازار حرکت کنید و خودتان و برندتان را برای سال ۲۰۲۱ آماده کنید و متناسب با تغییرات آن پیش بروید لازم است از افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. هر چقدر هم شما در این زمینه تجربه داشته باشید باز هم کارشناسان و متخصصان این حوزه ، دید علمی تر ، عینی تر و دقیق تری دارند و می توانند حتی این تغییرات را به راحتی پیش بینی کنند.

پس برای برندسازی مناسب لازم است تعصب را کنار بگذارید و از افراد متخصص و کارشناسان حرفه ای در این زمینه استفاده کنید. یادتان باشد برای موفقیت لازم است همیشه از دیگران کمک بگیرید. هرگز نمی توانید فقط با تکیه بر دانش یا تجربه خود موفق شوید.

بلکه در بسیاری از کارها به ویژه بازاریابی و کسب و کار و برندسازی لازم است از علم عالمان این حوزه کمک بگیرید. خوشبختانه امروزه افراد ، موسسات و شرکتهای زیادی هستند که در این حوزه می توانند خدمات تخصصی به شما ارائه بدهند. پیشنهاد می کنیم از کمک آنها برای این منظور استفاده کنید.

دو) محدود کردن مخاطبان

باید این واقعیت را بپذیرید که همه افراد نمی توانند مخاطبان اصلی محصول یا خدمات شما باشند. این سخن به این معنی است که محصول یا خدمات شما برای گروه و قشر خاصی از افراد طراحی شده و برای آنها مفید است. بنابراین ، از این بازی قدیمی که برندسازی را برای همه افراد جامعه انجام دهید دست بردارید ؛

چرا که این کار شما را به بیراهه برده و زمان ، انرژی و بودجه تان را از دست خواهید داد. قبل از طراحی محصول یا خدمات خود جلسات کارشناسانه ای با افراد صاحب نظر تشکیل دهید و بر اساس تحقیقات به این نتیجه برسید که محصول شما برای چه گروهی از افراد مناسب است. یا مخاطبان شما قرار است کدام دسته از افراد باشند. بنابراین بسیار راحت می توانید روی این گروه از جامعه تمرکز کرده و ارتباط خود با آنها را تقویت کنید. همچنین این تمرکز به شما کمک می کند تا روز به روز محصول و خدمات خود را توسعه دهید.

نظر شما