طراحی لوگوی مناسب برای کسب و کارهای مرتبط با محیط زیست

امروزه طراحی لوگو برای هر نوع کسب و کاری از اهمیت زیادی برخوردار است. لوگوها به عنوان آرم تجاری هر شرکت یا موسسه و مجموعه ای […]

نوشته طراحی لوگوی مناسب برای کسب و کارهای مرتبط با محیط زیست اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

امروزه طراحی لوگو برای هر نوع کسب و کاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

لوگوها به عنوان آرم تجاری هر شرکت یا موسسه و مجموعه ای به شمار می آیند که برای معرفی و رسمیت بخشیدن به کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه دنیای کسب و کارها به شکل باور نکردنی تغییر کرده است به گونه ای که طراحی لوگو و استفاده از آن در کسب و کار به یک ضرورت تبدیل شده است.

در طراحی لوگو یک نکته بسیار مهم باید مد نظر قرار بگیرد و آن هم طراحی مناسب با موضوع است. در این مقاله شما را با نکاتی که لازم است در طراحی لوگوهای مرتبط با محیط زیست رعایت شود آشنا می کنیم. مشاغل مرتبط با محیط زیست می تواند تنوع زیادی داشته باشد.

به عنوان مثال اگر یک شرکت طراحی گلخانه هستید ، شرکت خدمات فضای سبز شهری یا حتی گلخانه های طراحی شده در منزل یا تولید محصولات مرتبط با محیط زیست مانند ابزارهای گل کاری و غیره هستید می توانید از این نکات برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید.

یک) نماد مناسب

داشتن یک نماد مناسب از اصول اولیه و مهم کار شما می باشد. نمادی که در نگاه اول نشان دهد که زمینه فعالیت شما چیست و چه محصول یا خدماتی ارائه می دهید. نمادها تصاویر یا اشکال مرتبط با کسب و کار هستند. برای طراحی لوگوی مرتبط با محیط زیست بهتر است طرحهایی که مرتبط با این زمینه هستند انتخاب کنید. به عنوان مثال ، نمادهای شبیه برگ گیاهان ، نمادهای نشان دهنده رویش و روییدن ، نماد درخت و غیره می باشد.

دو) رنگها

از آنجایی که لوگوی شما مرتبط با محیط زیست است پس بهتر است رنگهایی که ارتباط زیادی با این منظور دارند انتخاب کنید. به عنوان مثال ، رنگ سبز بیشترین ارتباط را با این مسئله دارد. برخی از افراد یا شرکتها ترجیح می دهند از رنگ سبز برای تمامی قسمتهای لوگوی خود استفاده کنند.

رنگ سبز ، رنگ مناسبی است اما نه به صورت افراطی بلکه رنگهای زرد ، قهوه ای و آبی نیز رنگهایی هستند که ارتباط خوبی با محیط زیست دارند و می توانند نماد یا لوگوی شما را زیبا و تخصصی نشان دهند. بنابراین می توانید برای تنوع در طراحی لوگویتان از این رنگها نیز استفاده کنید.

سه) نوع فعالیت

درست است که شرکت شما در زمینه محیط زیست فعالیت می کند اما نوع فعالیت آن ممکن است متفاوت تر از سایر شرکتها باشد همانطور که در بالا گفته شد از شرکتهای طراحی گلخانه تا شرکتها یا تولیدی هایی که محصولات مرتبط با کاشت یا نگهداری گل و گیاه را تولید می کنند می توانند جزء این مشاغل باشند. بنابراین سعی کنید با توجه به تخصصی که در آن زمینه دارید ، لوگوی مناسبی را طراحی کنید.

چهار) قلم و فونت نوشته ها

در اکثر لوگوها معمولاً از نوشته های کوتاه مانند حروف اختصاری مربوط به نام و فعالیت شرکت ، شعار شرکت یا هر چیزی ممکن است استفاده شود. بنابراین نوشته ها جزء جدایی ناپذیر لوگوها هستند.  پس بهتر است در نوشته های لوگویتان کمال دقت را به خرج دهید. یکی از مواردی که در نوشته ها لازم است توجه کنید فونت نوشته است. سعی کنید از خط و فونت مناسب برای این منظور استفاده کنید. قلم مناسب به اندازه ای اشاره دارد که نوشته های شما در قالب کلی لوگویتان دارند.

اندازه قلم شما باید به گونه ای باشد که نوشته ها کاملاً قابل خواندن باشند. از طرفی از فونتهای مناسب استفاده کنید. معمولاً برای لوگوهای مرتبط با طبیعیت از فونتهای متنوعی می توان استفاده کرد. این بستگی به طراحی کلی نماد و نوع فعالیتتان دارد ؛ حتی از فونتهای فانتزی هم می توان در چنین لوگوهایی استفاده کرد. پس خودتان را محدود به چند فونت شناخته شده نکنید و سعی کنید نهایت خلاقیت را به خرج دهید.

نوشته طراحی لوگوی مناسب برای کسب و کارهای مرتبط با محیط زیست اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.