تکنیکهایی برای خلق موقعیتهای تجاری جدید

بسیاری از مردم از اینکه موقعیتهای تجاری مناسب یا زیادی ندارند شاکی هستند. آنها تصور می کنند هیچ اقبال و شانسی در این زمینه ندارند. با اینکه ممکن است این جمله آنها درست باشد ولی چیزی نیست که نتوان برای آن کاری انجام داد. بلکه می توان اقبال و شانس در زمینه یافتن موقعیتهای تجاری […]

The post تکنیکهایی برای خلق موقعیتهای تجاری جدید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

بسیاری از مردم از اینکه موقعیتهای تجاری مناسب یا زیادی ندارند شاکی هستند.

آنها تصور می کنند هیچ اقبال و شانسی در این زمینه ندارند. با اینکه ممکن است این جمله آنها درست باشد ولی چیزی نیست که نتوان برای آن کاری انجام داد. بلکه می توان اقبال و شانس در زمینه یافتن موقعیتهای تجاری جدید و زیاد را در خود تقویت کرد.

از نظر مشاوره بازاریابی ، می توان روشهایی را آموخت و با کمک آنها موقعیتهای تجاری مناسبی خلق کرد. شاید دانستن این تکنیکها و روشها برایتان جالب باشد ، بنابراین با این مقاله همراه شوید تا شما را با چند تکنیک کاربردی و مناسب آشنا کنیم.

یک) قرار گرفتن در فرصتها

برخی از افراد سعی می کنند خود را در موقعیتهایی قرار دهند که فرصتهای تجاری برای آنها پیش بیاید. به عنوان مثال ، شرکت کردن در نمایشگاه ها ، کنفرانسها ، نشست و تجمعاتی که مربوط به یک کسب و کار است می تواند بسیار کمک کننده باشد و شما را با رقیبان و مشتریانتان آشنا کند. همچنین در این گونه گردهمایی هاست که کسب و کارهای زیادی می توانند سفارشات یا بستن قرار داد با مشتریان و همکاران جدید را به دست آورند.

دو) با افراد پر تلاش همکاری کنید

زمانی که شروع به یک کاری می کنید افراد مختلفی ممکن است در اطراف شما قرار بگیرند. افرادی که انرژی زیادی دارند و سعی می کنند پر تلاش باشند. افرادی که بدبین هستند و ممکن است جلوی ریسک کردن شما را بگیرند. افرادی که خوش بین هستند و انرژی زیادی به گروه منتقل می کنند و انگیزه ریسک کردن می دهند. به طور خلاصه لازم است افرادی را در هنگام اقدام به یک کسب و کار در اطراف خود جذب کنید که شما را به سمت جلو حرکت بدهند.

سه) محدودیتها را کنار بگذارید

همه انسانها در طول زندگی خود با محدودیتهایی مواجه هستند اما ممکن است برخی از این محدودیتها اصلاً واقعی نباشند. به این معنا که ما انسانها برخی از موانع را فقط در ذهن خود خلق می کنیم و هیچ گونه واقعیت بیرونی ندارند. به عنوان مثال ، اینکه تصور کنم من هرگز حق اشتباه کردن ندارم یا هر اشتباهی به معنی شکست خوردن هست یک تصور بسیار غلط و غیر واقعی است و محدودیتی است که فقط ذهن ما آن را ایجاد کرده است.

چهار) به فکر کمک باشید

بله اولین هدف شما باید کمک به مشتریان باشد. اگر تنها یا اولین هدف شما این باشد که به سود مالی یا درآمد دست پیدا کنید و نیازهای مشتریان و خواسته های آنها را مورد توجه قرار ندهید نمی توانید موقعیتهای جدید تجاری برای خود ایجاد کنید. ضمناً اهداف شما به طرز باور نکردنی با اقدامات شما گره خورده است و مخاطبان را به سرعت متوجه اهداف شما می سازد.

پنج) داشتن نگاه بلند مدت

لازم است در هر کسب و کاری که هستید یک نگاه بلند مدت به کسب و کارتان و درآمد داشته باشید. هر چند هر شغل یا کسب و کاری با هدف درآمدزایی است ولی درآمدزایی و افزایش آن باید جزء اهداف بلند مدت شما باشد. نمی توانید با اولین و مهمترین هدف یعنی کسب درآمد در کسب و کار موفق شوید یا موقعیتهای تجاری جدید برای خود خلق کنید.

بلکه صرف وقت برای تأمین نیاز مشتریان و کسب رضایت آنهاست که می تواند موفقیت و موقعیتهای تجاری را برای شما خلق کند. هر چقدر مشتریان را بیشتر بشناسید و با نیازهای آنها آشنا باشید می توانید موقعیتهای تجاری بیشتری را ایجاد کنید.

شش) ایده های برتر را کشف و تقویت کنید

به احتمال زیاد شما کارکنانی دارید که برایتان کار می کنند. هر کدام از این افراد می توانند افکار و ایده هایی در ذهن خود داشته باشند که برای کسب و کار شما بسیار مفید خواهد بود. سعی کنید ایده های خلاقانه کارکنان خود را کشف کرده و آنها را تقویت کنید. همچنین می توانید یک فراخوان برای جلب افکار و ایده های خلاقانه داشته باشید. این گونه اقدامات به کشف موقعیتهای جدید تجاری کمک بسیاری خواهد کرد.

نظر شما

The post تکنیکهایی برای خلق موقعیتهای تجاری جدید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.