تکنیکهای عملی و جالب برای افزایش تفکر خلاق در کسب و کار (بخش دوم)

کسب و کار بدون خلاقیت مانند رانندگی در ماشین بدون چرخ است. اگر ماشین شما چرخ نداشته باشد قادر به حرکت به جلو و رسیدن به مقصد نیستید. بنابراین مسئله خلاقیت را جدی بگیرید و همواره تلاش کنید از روشهای خلاقانه در این مسیر استفاده نمایید و اگر هم قادر به تولید روشها نیستید حتماً […]

The post تکنیکهای عملی و جالب برای افزایش تفکر خلاق در کسب و کار (بخش دوم) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

کسب و کار بدون خلاقیت مانند رانندگی در ماشین بدون چرخ است.

اگر ماشین شما چرخ نداشته باشد قادر به حرکت به جلو و رسیدن به مقصد نیستید. بنابراین مسئله خلاقیت را جدی بگیرید و همواره تلاش کنید از روشهای خلاقانه در این مسیر استفاده نمایید و اگر هم قادر به تولید روشها نیستید حتماً فرصت و بودجه کافی برای فراگیری آن در نظر بگیرید.

در مقاله قبلی به چند روشی که می توانست میزان خلاقیت شما را افزایش دهد اشاره کردیم در این مقاله نیز به ادامه آن موضوع می پردازیم.

یک) انعطاف پذیر بودن

انعطاف پذیر بودن از اصول اولیه برای دستیابی به خلاقیت است. اگر تابع قوانین خشک ذهنی یا بیرونی باشید هرگز نمی توانید به روشها و ایده های نو دست پیدا کنید. لازمه داشتن تفکر خلاق ، داشتن تفکر انعطاف پذیر است. در دنیای کسب و کار نیز مشتریان ، کار آفرینی را دوست دارند که پا را از قوانین و چارچوبها و روشهای معمولی فراتر بگذارد و از روشهایی استفاده کند که هرگز تا کنون استفاده نشده است.

دو) ادعا نداشته باشید

متأسفانه برخی از افراد فقط ادعای عملگرایی دارند در حالی که هیچ فعالیتی که نشان دهنده اجرای ایده های آنها باشد را نشان نمی دهد. بنابراین فقط داشتن تفکر یا ایده های خلاقانه ضامن کسب و کار خلاقانه و موفق نیست ، بلکه لازم است ایده های خلاقانه را به عمل در آورید.

مشاوره بازاریابی معتقد است که اجرای تفکرات خلاقانه به هر شکلی می تواند مناسب باشد ؛ بلکه گاهی ممکن است اجرای یک تفکر خلاقانه ریسکهای بسیار بالایی داشته باشد ، بنابراین همواره در اجرای آنها مقداری ریسک را بپذیرید ولی نه ریسکهای بدون آینده نگری.

سه) کار را به تفریح خود تبدیل کنید

از آنجایی که تعدادی از مدیران و صاحبان کسب و کارها سعی می کنند هنگام حضور در محل کار ، جدیت خود را حفظ نمایند ، بنابراین همین جدیت بیش از اندازه می تواند ایجاد کننده یک شخصیت غیر منعطف که کاملاً نقطه مقابل انعطاف پذیری است ایجاد کند. هیچ اشکالی ندارد اگر در محل کارتان کمی احساس راحتی کنید و حتی کارهایتان را به نوعی تفریح برای خود تبدیل نمایید.

چون تفریح می تواند امواج مغزی موثر در تفکر خلاق که همان امواج آلفا هست را فعال کند و به احتمال زیاد ، تفکرات خلاقانه بیشتری به ذهن شما برسد.

چهار) از کارهای جدید فرار نکنید

برخی از کارآفرینان به محض مواجه شدن با فعالیتهای جدید از آن می هراسند و با نام اینکه این کار را نمی توانم انجام دهم یا از عهده آن برآیم سعی می کنند از زیر بار انجام آن شانه خالی کنند. چنین تفکری کاملاً می تواند ایده های خلاقانه و افکار نوآورانه شما را نابود کند. اگر در مواجه با شرایط جدید این رویه را انتخاب کنید منجر به باقی ماندن شما در نقطه اولیه ای می شود که بوده اید.

پنج) دوستانه رفتار کنید

ارتباط میان انسانها از ابتدا در شکل جوامع مختلف وجود داشته است. همواره سعی کرده اند با روشهای مختلف در کنار یکدیگر زندگی کنند. این مسئله یکی از مهمترین مسائل در زندگی اجتماعی است.

محل کار نیز یک نوع اجتماع هست که در آن نیز نیاز است با اعضای مختلف ارتباط مناسبی داشته باشید. اگر بخواهید همیشه چهره ای بسیار جدی از خودتان نشان دهید ، ارتباط مناسبی بین شما و کارکنانتان ایجاد نمی شود و مانع تفکر خلاقانه آنها نیز می شود.

شش) اجبار نداشته باشید

برخی از کارآفرینان چنین تصور می کنند که اگر کارکنان خود را تحت فشار قرار دهند که ایده های خلاقانه ارائه نمایند حتماً می توانند ایده های خلاقانه ای از آنها دریافت کنند. اما این تفکر کاملاً اشتباه است.

چرا که همانطور که در بالا نیز گفته شد ، تفکر خلاقانه در صورتی که مغز انسانها در حالت استراحت باشد بروز پیدا می کند. بنابراین یک فضای راحت که هر فردی بتواند افکار خود را ارائه دهد ایجاد کنید و هیچ اجباری در ارائه تفکر خلاقانه بر آنها نداشته باشند.


موضوع مرتبط :

تکنیکهای عملی و جالب برای افزایش تفکر خلاق در کسب و کار (بخش اول)

نظر شما

The post تکنیکهای عملی و جالب برای افزایش تفکر خلاق در کسب و کار (بخش دوم) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.