نکات فوق العاده مهم در خصوص طراحی لوگو

از ابزارهای مهمی که می تواند به فعالیت شما هویت ببخشد یا به نوعی یونیفرم فعالیتهای شما به حساب آید لوگو یا نشان تجاری شماست. تا […]

نوشته نکات فوق العاده مهم در خصوص طراحی لوگو اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

از ابزارهای مهمی که می تواند به فعالیت شما هویت ببخشد یا به نوعی یونیفرم فعالیتهای شما به حساب آید لوگو یا نشان تجاری شماست.

تا کنون در خصوص طراحی لوگو مطالب زیادی مطالعه کرده اید اما قصد داریم در این مقاله به نکات ظریف و فوق العاده مهمی در خصوص طراحی لوگو اشاره کنیم که دانستن آنها بسیار می تواند برای شما مفید باشد.

یک) معناداری لوگو

برخی از افراد تصور می کنند لوگویی که طراحی می کنند باید معنای خاصی داشته باشد و نوشته های آن به ویژه حتماً باید معنادار به نظر برسد. جالب است بدانید در دنیا لوگوهایی وجود دارند که نه تصویر آنها و نه نوشته آنها با نوع کسب و کار افراد ارتباطی ندارد ولی توانسته است به خوبی معرف کسب و کار و برند آنها باشد.

لوگوی اپل از جمله مشهورترین آنهاست. بنابراین شما نیز می توانید یک لوگوی خلاقانه همچون اپل طراحی کنید ولی در شناساندن آن به بازار باید روشهای خاصی را طی کنید.

این نکته را از این بابت مطرح کردیم که لوگو یا تصویری که برای تجارت خود طراحی می کنید حتی نوشته آن می تواند فاقد معنا باشد. لوگو تاپیها که اکثر افراد تلاش می کنند یا نام یا بخشی از شعار خود را در آن جای دهند حتماً نباید شامل این موارد شوند ، بلکه می تواند کاملاً بی معنی باشد ، ولی باید در طراحی جذاب آن دقت کافی به خرج رود تا عدم معناداری یا ارتباط مستقیم تصویری آن با نوع کسب و کار شما مانع شناساندن و معرفی آن در بازار نشود.

دو) ثبات در لوگو

گاهی صحبت از طراحی مجدد لوگو به میان می آید و برخی از شرکتها یا برندها تلاش می کنند تصویر لوگوی خود را مجدداً طراحی کنند. این کار از نظر روانشناسی تجارت نیز کار درستی است و لازم است با تجدید طراحی یا اصلاح آن ، گذر زمان و تغییراتی که در این مدت داشته اید را به مشتریان نشان دهید تا آنها نیز این حس را پیدا کنند که شما مدام در حال حرکت رو به جلو هستید و خودتان را با تغییرات تطبیق می دهید تا احساس زنده بودن لوگو و برند شما را بیشتر حس کنند.

اما به نکته ای که در این میان باید دقت کنید این است که لوگوی جدید شما نباید کاملاً متفاوت از لوگوی قبلی باشد. گاهی ممکن است شما تنوع زیادی را دوست داشته باشید اما بازار به شما این اجازه را نمی دهد. تغییر اساسی در شکل برند یعنی پیمودن مجدد راهی که تا کنون رفته اید.

پس نتایج زحمات خود را به باد ندهید و یک شبه تصمیم نگیرید. اگر هم قصد دارید لوگوی خود را مجدداً طراحی کنید باید شکل کلی آن که کاملاً برای مشتریان شما شناخته شده است ثابت باقی بماند. این ثبات نشان می دهد که شما همان برند قبلی هستید ولی خودتان را به روزتر کرده اید.

سه) تفاوت اندک با رقیبان

لوگوی متفاوت می تواند شما را منحصر به فرد نشان دهد اما لوگویی که ارتباط اندکی با لوگوی سایر رقیبان دارد موجب می شود اصلاً در بازار متوجه حضور شما نشوند یا اینکه شما را با سایر کسب و کارها اشتباهی بگیرند. بنابراین ، زمانی که به فکر طراحی لوگو می افتید باید خلاقیت و در عین حال طراحی در چارچوبهای شناخته شده برای کسب و کار خودتان را ادامه دهید تا یک لوگوی خلاقانه مرتبط با کسب و کارتان داشته باشید.

به طور خلاصه می توان گفت ، سعی کنید از این سرمایه معنوی که به نام لوگو از آن استفاده می کنید به درستی نگهداری کنید. لوگوها همچون گنج ها و سرمایه های شما هستند که اگر کم رنگ یا مخدوش شوند قطعاً اثرات مخرب آن را در کسب و کار خود خواهید دید.

نوشته نکات فوق العاده مهم در خصوص طراحی لوگو اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.