اهمیت فضای نوشتاری در طراحی لوگوها

طراحی لوگو ها به عنوان نماد و نشان هر کسب و کار یا برند و سازمانی اهمیت بسیار زیادی دارند. طراحی لوگویی که از ویژگیهای ارتباطی […]

نوشته اهمیت فضای نوشتاری در طراحی لوگوها اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

طراحی لوگو ها به عنوان نماد و نشان هر کسب و کار یا برند و سازمانی اهمیت بسیار زیادی دارند.

طراحی لوگویی که از ویژگیهای ارتباطی خود به خوبی استفاده کند و با مخاطبان به خوبی وارد تعامل شود آرزوی هر شرکت و برندی است. از طرفی ، لوگوها باید قادر به ثبت تصویر خود در ذهن مخاطبان باشند. اگر لوگویی نتواند در ذهن مخاطبان ثبت شود ارزش ارتباطی خود را از دست می دهد. به همین دلیل بسیاری از برندها حاضرند سرمایه زیادی را صرف تهیه یک لوگوی مناسب کنند تا بتوانند نام و تصویر برند خود را در ذهن مشتریان ثبت نمایند.

یکی از دلایلی که موجب تثبت تصویر لوگو در ذهن مخاطبان می شود ، فضای نوشتاری لوگو است. از آنجایی که این موضوع اهمیت زیادی دارد ، سعی می کنیم در این مقاله به این مسئله بپردازیم. بنابراین ، بهتر است با نحوه نوشتار و فضای نوشتاری یک لوگو بیشتر آشنا شوید.

یک) نوشته ها

یکی از بخشهای مهم یک لوگو ، بخش نوشتاری آن است ، اگر اندازه نوشتار را با دقت انتخاب نکنید می تواند در ایجاد ارتباط با مخاطبان دچار مشکل شود. بهتر است نوشته های لوگوی خود را در اندازه ای انتخاب کنید که مخاطبان قادر به خواندن آن باشند.

دو) پرهیز از حروف بزرگ

حتماً شما نیز با نوشته هایی که تماماً با حروف بزرگ نوشته شده است برخورد کرده اید. از آنجای که همیشه ما در حال خواندن حروف کوچک هستیم. چشمهای ما در برخورد با نام یا متنی که تماماً با حروف بزرگ نوشته شده است مشکل دارند. بهتر است به این مسئله مهم دقت کنید و از ترکیب این حروف یعنی ، حروف بزرگ و کوچک در نوشتارهای لوگوی خود استفاده کنید. معمولاً متنها یا جملاتی که از ترکیب حروف بزرگ و کوچک نوشته می شوند بسیار بهتر قابل خواندن هستند ؛ همچنین از نظر مخاطبان نیز جذابیت بیشتری دارند.

سه) پرهیز از نوشته های بلند

چشم انسانها از متنهای بلند فرار می کند. این متنها از نظر مردم و مخاطبان کسل کننده هستند و چشم را خسته می کنند. مطمئن باشید کمتر کسی چشم های خود را به لوگوی شما می دوزد تا یک جمله بلند را بخواند. اکثر افراد پس از مواجه با چنین نوشته هایی به سرعت از خواندن آن صرف نظر می کنند و چشم های خود را به سمت دیگری می دوزند. بنابراین ، سعی کنید از ارتکاب به این اشتباه جداً بپرهیزید.

چهار) پرهیز از نوشتار وسط چین

اغلب افراد تصور می کنند اگر نوشتار آنها در وسط یک متن یا کادر قرار بگیرد بیشتر می تواند توجه افراد را جلب کند. در حالی تجربه نشان داده است نوشتارهایی که در حالت راست چین یا چپ چین هستند از نظر افراد راحت تر خوانده می شوند. پس سعی کنید نوشتارهای خود را با توجه به اینکه به زبان فارسی یا انگلیسی هستند راست چین یا چپ چین کنید.

پنج) پرهیز از حروف توپر و ایتالیک

برای اینکه اهمیت یک نوشته یا متنی را به مخاطب نشان دهیم معمولاٌ از حروف توپر یا ایتالیک استفاده می کنیم ؛ اما در طراحی لوگوها باید بیشتر دقت کنید ؛ چرا که این نوع نوشته ها سریع تر چشم را خسته می کنند.

شش) پرهیز از فضای شلوغ

فضای نوشتاری یک لوگو هر چقدر خلوت تر باشد جذاب تر است. پس سعی کنید از فضای خلوت بیشتری استفاده کنید.

هفت) پرهیز از نوشته های رنگی

نوشته های رنگی اساساً به سختی قابل خواندن هستند. به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود از پس زمینه های تیره و نوشته هایی با رنگهای مخالف ولی قابل خواندن استفاده کنید. به عنوان مثال ، زمینه سفید و نوشته های سفید از بقیه رنگها بیشتر قابل خواندن می باشد.

نوشته اهمیت فضای نوشتاری در طراحی لوگوها اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.