آیا کارکنان کارآمد و شایسته خود را به راحتی از دست می دهید ؟!

در دنیای کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای امروزی ، نگه داشتن و حفظ کارمندان از دغدغه های بسیار مهم به حساب می آید. بسیاری از صاحبان کسب و کارها تصور می کنند استخدام افراد کار راحتی است و بسیاری از افراد هستند که متقاضی کار کردن هستند ؛ بنابراین مشکلی در حفظ […]

The post آیا کارکنان کارآمد و شایسته خود را به راحتی از دست می دهید ؟! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

در دنیای کسب و کارها به ویژه کسب و کارهای امروزی ، نگه داشتن و حفظ کارمندان از دغدغه های بسیار مهم به حساب می آید.

بسیاری از صاحبان کسب و کارها تصور می کنند استخدام افراد کار راحتی است و بسیاری از افراد هستند که متقاضی کار کردن هستند ؛ بنابراین مشکلی در حفظ کارکنان نخواهند داشت. در حالی که واقعیت اینطور نیست. تعداد کارکنانی که ترجیح می دهند برای مدت طولانی با شما همکاری کنند بسیار اندک است.

اگر سراغی به برخی از شرکتها یا سازمانها بزنید متوجه خواهید شد که پس از مدت کوتاهی ، بسیاری از کارکنان آنها تمایلی به همکاری ندارند و به دنبال محل کار مناسب تری می گردند. این پدیده می تواند هر سازمان یا شرکتی را دچار بحران سازد ؛ چرا که نیروی انسانی جزء مهمترین اهرمهای هر سازمان یا شرکت است.

بنابراین این موضوع به ویژه برای حفظ کارکنان کارآمد بسیار مهم است. در این مقاله قصد داریم روشها و تکنیکهایی را که می توانید کارمندان کارآمد خود را برای مدت طولانی حفظ کنید پیشنهاد کنیم.

یک) جذابیت محل کار

انسانها همواره به دنبال فعالیتهای جذاب هستند. اگر قصد دارید محیط کاری خود را برای کارکنان خود به گونه ای آماده کنید که تمایل بیشتری برای حضور در محل کار داشته باشند باید سعی کنید این محیط را برای آنها جذاب سازید. به عنوان مثال می توانید از امکانات ورزشی ، تهیه یک سالن استراحت به همراه تغذیه مختصر ، برگزاری مسابقاتی که جنبه سرگرمی دارند و غیره را در این محیط در نظر بگیرید.

دو) تشکیل باشگاه کارمندان

مجموعه هایی مانند باشگاه یا انجمن کارکنان تشکیل دهید. این گونه انجمن ها موجب نزدیک تر شدن کارکنان به یکدیگر می شود و ارتباط بین آنها را تقویت می کند. به همین دلیل بهتر است فعالیتهای فرهنگی در کنار فعالیتهای حرفه ای خود را در نظر بگیرید.

تشکیل باشگاه یا انجمن کارمندان از جمله این اقدامات فرهنگی است که فضا را برای ارتباط بین کارکنان و بهبود احساس آنها و جذاب سازی محل کار بسیار مناسب است. همچنین می توانید گروه هایی را در شبکه های اجتماعی تشکیل دهید و کارکنان خود را عضو این گروه مجازی کنید و همین ارتباط مجازی نیز موجب نزدیکتر شدن کارکنان و افراد مشغول در مجموعه شما خواهد بود.

سه) در نظر گرفتن پاداشهای مناسبتی

بهتر است پاداشتهای مناسبتی مانند روز کارمند ، روز زن ، روز مرد یا هر مناسبت دیگری را به عنوان فرصتی برای قدردانی کردن یا نشان دادن علاقه خود به کارکنانتان نشان دهید. به عنوان مثال ، بهتر است در چنین روزهایی ، کارتهای هدیه ، کارتهای خرید از رستوران ، کارتهای تخفیف مربوط به فروشگاه های مختلف یا سایر چیزها را در نظر بگیرید. این گونه فعالیتها و اقدامات می تواند انگیزه فعالیت در کارکنان شما را افزایش دهد.

چهار) ارتقاء شغلی

یکنواختی از آفتهای مهم در کسب و کارهاست. انسانها در محیطهایی که دچار روزمرگی شوند یا هیچگونه پیشرفت و ارتقائی وجود نداشته باشد به سرعت از آن محیط خسته می شوند و انگیزه برای ادامه فعالیت یا افزایش توانمندی های خود ندارند. در حالی که در محیط هایی که امکان ارتقاء و پیشرفت برای آنها وجود دارد ، انگیزه برای افزایش توانمندیها یا بهبود فعالیتهایشان وجود دارد. بهتر است در کسب و کار خود امکان ارتقاء و بهبود موقعیت برای کارکنان خود را در نظر بگیرید.

پنج) بهبود دستمزد

دستمزدها از مسائل بسیار مهم در هر کسب و کاری است. میزان دستمزد کارکنان می تواند موجب افزایش یا کاهش انگیزه آنها در محل کارشان شود. سعی کنید از قوانینی که در زمینه دستمزدها حاکم است پیروی کنید و این نگرش را در کارکنان خود تقویت کنید که آنها طبق قانون دستمزد خود را دریافت می کنند و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

از طرفی ، اگر کارمندی در میان کارکنان شما وجود دارد که تلاش خوبی را از خود نشان می دهد یا فرد منظم و وظیفه شناسی است سعی کنید با افزایش دادن دستمزد این دسته از کارکنان از زحمات آنها قدر دانی کنید و به آنها این حس را منتقل کنید که شما قدر دان زحمات آنها هستید.

نظر شما

The post آیا کارکنان کارآمد و شایسته خود را به راحتی از دست می دهید ؟! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.