صفات شخصیتی مدیران تجاری موفق را در خودتان پرورش دهید (بخش اول)

اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازید متوجه می شوید که افراد زیادی در زمینه کسب و کار در حال فعالیت هستند ؛ اما چند نفر از این افراد در کسب و کار خودشان موفق هستند ؟ مطمئناً پاسخ شما بسیار با تردید است چرا که تعداد افرادی که در این زمینه موفقیت کسب می کنند […]

The post صفات شخصیتی مدیران تجاری موفق را در خودتان پرورش دهید (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازید متوجه می شوید که افراد زیادی در زمینه کسب و کار در حال فعالیت هستند ؛ اما چند نفر از این افراد در کسب و کار خودشان موفق هستند ؟ مطمئناً پاسخ شما بسیار با تردید است چرا که تعداد افرادی که در این زمینه موفقیت کسب می کنند بسیار اندک است. بنابراین سوالی که در ذهن افراد پیش خواهد آمد این است که ، مدیران موفق چه ویژگیهایی دارند که توانسته اند در عرصه کسب و کار خود موفق باشند ؟

مشاوره بازاریابی می گوید حتماً تعداد زیادی از شما نیز این کنجکاوی را دارید که بدانید این افراد چرا موفق تر از سایرین هستند و چه توانایی دارند که توانسته آنها را در این زمینه موفق سازد. در این مقاله به سوال شما پاسخ خواهیم داد و درگیری ذهنی شما با این سوال را کمتر خواهیم کرد.

طی تحقیقات متعددی که در زمینه شخصیت مدیران موفق تجاری انجام شده به ویژگیهای شخصیتی زیر اشاره شده است که دانستن آنها می تواند بسیاری از گره های ذهنی شما را باز کند:

یک) شخصیتهای هدفمند

یکی از ویژگیهایی که بین تمامی این مدیران مشترک است داشتن هدف در زندگی و کسب و کار است. شاید بسیاری از افراد تصور کنند آنها نیز در زندگی هدف دارند و تفاوت بین آنها با این گونه مدیران در چیست ؟

در پاسخ این افراد باید گفت این افراد اهداف مشخصی دارند که سعی می کنند مسیرهای رسیدن به آن را دقیقاً مشخص کنند و خودشان را نسبت به رسیدن به این اهداف متعهد می دانند. آنها نسبت به اهدافی که دارند وفادار هستند و سعی می کنند تحت هر شرایطی برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند و به هیچ عنوان دست از تلاش بر نمی دارند.

دو) شخصیتهای مستقل

تا زمانی که دنباله رو دیگران باشید نمی توانید به موفقیت در کسب و کارتان دست پیدا کنید و هر روز بیشتر از اهداف خود دور خواهید شد. یکی دیگر از ویژگیهای اصلی شخصیت مدیران موفق در کسب و کار این است که این افراد شخصیتهای مستقل دارند.

آنها هرگز با موج رودخانه حرکت نمی کنند و تلاش بیهوده برای شبیه شدن به دیگران ندارند. شخصیت مستقل از دیگران در عین حال همکاری مناسب با آنها موجب رشد این افراد در زندگی و کسب و کارشان می شود.

باید به این نکته مهم اشاره کنیم که رسیدن به این مرحله از استقلال دشوار است و نیاز به تلاش و صرف زمان دارد. بنابراین تصور نکنید که اگر امروز اقدام به این کار کنید حتماً در عرض چند روز نتیجه را خواهید دید. بلکه باید همواره مد نظر داشته باشید که باید مدام در حال تلاش باشید.

سه) سرعت یادگیری بالا

مدیران موفق ، سرعت یادگیری بالایی دارند. آنها به سرعت هر موضوعی را متوجه می شوند و آن چیزی را که نیاز دارند به سرعت فرا می گیرند. یادگیری سریع از اهمیت زیادی برخوردار است ، چرا که امروزه وضعیت هیچ کسب و کاری در وضعیت ثابت باقی نمی ماند و مدام دچار تغییرات و تحولات می گردد. بنابراین شما باید ظرفیت شخصیتی بالایی برای سازگاری با تغییرات و همگام شدن با آن داشته باشید که یکی از آنها داشتن سرعت بالا در یادگیری است.

چهار) استفاده از تجارب

یکی دیگر از ویژگیهایی که مدیران موفق دارند این است که از تجارب گذشته خود استفاده می کنند. برخی از افراد به دلایل ویژگیهای شخصیتی همچون تمایل به یکنواختی یا مقاومت در برابر شکستها نمی توانند از تجاربی که در گذشته داشته اند استفاده کنند.

مدیران موفق در کسب و کارشان این ویژگی شخصیتی را دارند که از تجارب گذشته خود فرار نمی کنند یا بیش از اندازه درباره مثبت بودن آن اغراق نمی کنند. به همین دلیل زمینه های استفاده از تجارب گذشته را برای خود فراهم کرده و سعی می کنند همانند جنبه های منفی از جنبه های مثبت آن نیز استفاده کنند.

نظر شما

The post صفات شخصیتی مدیران تجاری موفق را در خودتان پرورش دهید (بخش اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.