با محدودیتهای استفاده از کلاب هاوس در بازاریابی بیشتر آشنا شویم !

اخیرا شبکه اجتماعی جدیدی به نام کلاب هاوس توجه افراد زیادی را در دنیا به خود جلب کرده است. بسیاری از افرادی که سرگرم شبکه های اجتماعی هستند یا آمادگی حضور در بسیاری از شبکه های اجتماعی را دارند با کنجکاوی بسیاری این شبکه اجتماعی جدید را پیگیری می کنند و سعی دارند از آن […]

The post با محدودیتهای استفاده از کلاب هاوس در بازاریابی بیشتر آشنا شویم ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

اخیرا شبکه اجتماعی جدیدی به نام کلاب هاوس توجه افراد زیادی را در دنیا به خود جلب کرده است.

بسیاری از افرادی که سرگرم شبکه های اجتماعی هستند یا آمادگی حضور در بسیاری از شبکه های اجتماعی را دارند با کنجکاوی بسیاری این شبکه اجتماعی جدید را پیگیری می کنند و سعی دارند از آن برای اهداف مختلف خود استفاده کنند.

در این میان بازاریابی نیز به دلیل ماهیت ارتباطی که با مشتریان و مخاطبان دارد از این ماجرا دور نمانده است. بسیاری از افرادی که در زمینه بازاریابی مشغول فعالیت هستند به این فکر افتاده اند که آیا کلاب هاوس می تواند بستر مناسبی برای گسترش دادن فعالیتهای بازاریابی و تبلیغاتی باشد ؟

به دلیل اینکه این روزها درباره این شبکه اجتماعی صحبت های بسیاری می شود ؛ اما استفاده از این شبکه اجتماعی مناقشاتی نیز دارد که استفاده از آن را دچار تردید یا حتی غیر ممکن می سازد. در این مقاله سعی می کنیم به ویژگیهایی که شبکه اجتماعی کلاب هاوس دارد بپردازیم.

یک) پلتفرم طراحی شده مختص IOS

یکی از محدودیتهایی که شبکه اجتماعی کلاب هاوس دارد این است که این برنامه فعلاً برای کاربرانی که سیستم عامل ios دارند طراحی شده است ؛ بنابراین استفاده از برنامه به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند. تعداد کاربران شبکه های اجتماعی که سیستم عامل ios دارند بسیار کمتر از افرادی که از اندروید استفاده می کنند. بنابراین یکی از اولین و بزرگترین محدودیتهای کلاب هاوس این است که تمامی کاربران امکان استفاده از آن را ندارند.

دو) عدم بارگزاری محتوای متنی و ویدئویی

برنامه کلاب هاوس به گونه ای طراحی شده است که تنها برای گفتگوی بین کاربران می توان از آن استفاده کرد. زمانی که شما وارد این پلتفرم می شوید از محتواهای متنی و ویدئویی خبری نیست.

کلاب هاوس با این ابتکار خود در صدد ایجاد مزیت رقابتی بین خود و سایر شبکه های اجتماعی بوده است. با وجود این محدودیت می توان گفت شما به عنوان یک بازاریاب نمی توانید محتواهای متنی و ویدئویی که در جلب مشتریان و مخاطبان نقش بسیار زیادی دارند استفاده کنید.

از طرفی ، هر چند برخی از افراد به دلیل همین ویژگی ، جذب کلاب هاوس شده اند ولی بسیاری از افراد به دلیل این محدودیت تمایلی به استفاده از این پلتفرم ندارند. بنابراین شما در هر صورت با تعداد محدود و ویژه ای از کاربران سر و کار خواهید داشت و تمامی گروه های هدف شما را که باید در بازاریابی مد نظر قرار دهید پوشش نمی دهد.

سه) تازه کار بودن

مشاوره بازاریابی می گوید کلاب هاوس تنها چند ماه است وارد بازار شده و هنوز کاربران زیادی ندارد. با اینکه به تازگی وارد عرصه شبکه های اجتماعی شده و سر و صدای زیادی هم ایجاد کرده است ولی هنوز نمی توان به عنوان یک شبکه اجتماعی پر مخاطب و مناسب یا حتی مشهور به آن اعتماد کرد. این شبکه هنوز در ابتدای راه است و باید مدتی از حضور آن در بین سایر شبکه های اجتماعی بگذرد تا جای خود را پیدا کند.

چهار) محدودیت در عضویت

شما در اکثر شبکه های اجتماعی که وجود دارند فقط کافی است یک حساب کاربری بسازید و از آن استفاده کنید ؛ اما در کلاب هاوس شرایط به گونه ای دیگر است. برای عضویت در این شبکه اجتماعی حتماً باید یکی از کاربران فعلی این شبکه شما را دعوت به عضویت کند و تا زمانی که این دعوتنامه را نداشته باشید نمی توانید در این شبکه عضو شوید. این محدودیت نیز از دیگر ویژگیهای کلاب هاوس است که می تواند در میزان استقبال مخاطبان نقش زیادی داشته باشد.

با توجه به عواملی که در بالا ذکر شد که از جمله محدودیتها و ویژگیهای مهم کلاب هاوس است می توان به این نتیجه رسید که سرمایه گذاری برای انجام بازاریابی در این شبکه اجتماعی بیشتر شبیه یک ریسک می باشد.

زیرا این محدودیتها قطعاً میزان بازدید از تبلیغات یا پیامهای بازاریابی شما را کاهش خواهد داد و می توان گفت صرف انرژی برای بازاریابی در این شبکه اجتماعی جدید به احتمال زیاد منجر به از دست رفتن سرمایه شما خواهد شد. توصیه ما به شما این است که تمرکز اصلی خود را بر شبکه های اجتماعی موجود و پر مخاطب صرف کنید تا نتایج بهتری به دست آورید.


موضوع مرتبط :

تکنیکهای افزایش تعداد فالوورها در شبکه های اجتماعی

پرکاربرد ترین شبکه های اجتماعی برای کاربران ایرانی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی چه راهکارهایی دارد؟

بازاریابی اینترنتی

استفاده مناسب از لینکدین به عنوان شبکه تخصصی در زمینه کسب و کار

نظر شما

The post با محدودیتهای استفاده از کلاب هاوس در بازاریابی بیشتر آشنا شویم ! appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.