طراحی لوگو برای شرکتهای آماری

شرکتهای آماری از جمله شرکتهای خدماتی هستند که نقش زیادی در بسیاری از بخشهای دولتی و غیر دولتی دارند. شرکتها و افراد زیادی هستند که در […]

نوشته طراحی لوگو برای شرکتهای آماری اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

شرکتهای آماری از جمله شرکتهای خدماتی هستند که نقش زیادی در بسیاری از بخشهای دولتی و غیر دولتی دارند.

شرکتها و افراد زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند. به همین دلیل این شرکتها نیز وارد عرصه رقابت شده اند. به ویژه رقابت زمانی اوج می گیرد که برخی از آنها برای مرکز آمار ایران کار می کنند. تمامی شرکتها در رقابت با یکدیگر هستند تا مأموریتهای مرکز آمار ایران را قبول کنند.

از طرفی ، بسیاری از شرکتها هستند که برای رقابت در بازار به آمارهای این شرکتها نیاز دارند تا بتوانند اطلاعات دقیق و درستی از بازارها به دست آورند تا بر مبنای آن برنامه های آینده خود را تدوین کنند. یکی از مواردی که می تواند پیشرفته و دانش محور بودن یک جامعه یا کشور را نشان دهد وجود شرکتهای آماری متعدد در آن کشورهاست.

بنابراین به نظر می رسد یکی از اقدامات مهمی که شرکتهای مرتبط با آمار باید انجام دهند طراحی لوگو است. در شرکتهای آماری نیز مانند هر شرکتی در بازار ، این تصویر و نماد آن شرکت است که میان کسب و کارها شناخته می شود یا می تواند خود را به دیگران معرفی کند. در این مقاله قصد داریم به نکاتی که باید در طراحی لوگوی شرکتهای آماری در نظر بگیرید بپردازیم.

یک) توجه به نوع فعالیت

به طور کلی در طراحی هر نوع لوگویی باید به نوع فعالیت آن کسب و کار توجه شود. اگر به این امر مهم توجه کافی نداشته باشید در واقع تمامی تلاشهای شما با طراحی یک لوگوی مناسب بی ارزش خواهد شد. اهمیت این مسئله از آن جهت است که یک لوگو ، نمادی از یک شرکت است به همین دلیل باید معرف نوع فعالیت یا ماهیت آن شرکت باشد.

در یک شرکت آماری بهترین چیزی که می تواند نوع فعالیت این شرکتها را نشان دهد استفاده از نمادهای عددی است. بهتر است در طراحی لوگوی آماری ، از اعداد در پس زمینه با بخشهای اصلی آن استفاده کنید. استفاده از اعداد می تواند نقش مهمی در جذب مشتریان و معرفی لوگوی شما داشته باشند. همچنین استفاده از اعداد می تواند لوگوی شما را جدی تر  نشان دهد که از ملزومات فعالیت در این شرکتهاست .

دو) استفاده از تکنولوژی

امروزه دیگر نمی توانیم از ابزارهای قدیمی و سنتی در شرکتهای آماری استفاده کنیم. استفاده از ابزارهای قدیمی نه تنها وقت زیادی را از شما تلف خواهد کرد ، بلکه قادر به  محاسبه و تجزیه و تحلیل بسیاری از اعداد و داده های فراوانی که به شرکت شما سپرده می شود نخواهید بود.

بسیاری از شرکتها زمانی که داده های خود را به یک شرکت آماری می سپارند برایشان مهم است که کارشان با سرعت و دقت انجام شود. به همین دلیل به ابزارهای به روز و تکنولوژی که آنها استفاده می کنند اهمیت می دهند. بهتر است در طراحی لوگوی خود از نمادهای به روز آماری مانند تصاویر نرم افزارها یا سایر ابزارهای به روزی که مورد استفاده قرار می گیرند به کار ببرید.

سه) رنگها

استفاده از رنگها در هر نمادی که ساخته می شود بسیار مهم است. در لوگوی شرکتهای آماری نیز به همین صورت است. باید از رنگهایی استفاده کنید که هم هدف و هم ویژگیهای شما را به دیگران منتقل کند. به نظر مناسب ترین رنگها در لوگوی شرکتهای آماری ، رنگ نارنجی و سیاه است. می توانید از رنگهای نارنجی و زرد و قرمز برای پس زمینه کلی لوگو و از رنگ سیاه برای نوشته ها یا نمادهای استفاده کنید. کاربرد این رنگها می تواند جلوه جذابی به لوگوی شما ببخشد.

چهار) فونت

فونتها بخش مهمی از یک لوگو به حساب می آیند. بهتر است برای طراحی لوگوی شرکتهای آماری از فونتهای مناسب این شرکتها استفاده کنید. فونتهایی که بتوانند زیبایی لوگوی شما را چندین برابر نشان دهند و در عین حال جدیت را در کار شما ببخشند از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

پنج) لوگوهای تایپی  

اگر تمایل دارید از لوگوهای تایپی استفاده کنید بهتر است نام شرکت خود را به شکل یک تصویر نمادین تبدیل کنید و در مرکز لوگوی خود درج کنید. معمولاً این نوع لوگوها برای شرکتهای آماری از جذابیت بسیاری برخوردار هستند.

نوشته طراحی لوگو برای شرکتهای آماری اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.