۳ تکنیک کاربردی برای بازاریابی اینترنتی رستورانها

امروزه استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی از جذابیت زیادی برای بازاریابی در هر زمینه ای برخوردار است. هر کسب و کاری که شروع به فعالیت می کند به اولین چیزی که می اندیشد ، بازاریابی از طریق اینترنت است. به همین دلیل رقبا در این بازار بسیار زیاد است. حتی می توانیم یک […]

The post ۳ تکنیک کاربردی برای بازاریابی اینترنتی رستورانها appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

امروزه استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی از جذابیت زیادی برای بازاریابی در هر زمینه ای برخوردار است.

هر کسب و کاری که شروع به فعالیت می کند به اولین چیزی که می اندیشد ، بازاریابی از طریق اینترنت است. به همین دلیل رقبا در این بازار بسیار زیاد است. حتی می توانیم یک شرکت نوپا و ناشناس را یک رقیب توانا برای خود بدانیم چرا که اینترنت این فضا را فراهم کرده است که همه کسب و کار در کنار یکدیگر به فعالیت بپردازند و از فرصتهای تقریباً برابر برخوردار باشند. به همین دلیل اکیداً توصیه می شود از بازاریابی اینترنتی غافل نشوید.

بر اساس تجربه مشاوره بازاریابی ، یکی از کسب و کارهایی که طرفداران بسیاری دارد ، رستورانها یا غذاخوریها و کافه ها هستند. همه افراد تمایل دارند اوقاتی را در این رستورانها صرف کنند که علاوه بر مصرف غذاهای مورد علاقه خود بلکه لحظات خوشایندی را در کنار دوستان یا سایر افراد داشته باشند.

اما همانطور که بالاتر نیز گفته شد رقابت در تمامی بازارها بسیار بالاست. اگر کافه یا رستورانی دارید که به دنبال جذب مشتری و بازاریابی برای آن هستید ، اولین توصیه ای که به شما داریم این است که حتماً در زمینه بازاریابی از فرصتهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

چرا که بسیاری از افراد اطلاعاتی از نوع فعالیت ، محل کار یا کیفیت کار شما ندارند ، اما با یک بازاریابی اینترنتی و با کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی می توانید بازاریابی خوبی راه بیاندازید. در این مقاله نکته ها و تکنیکهایی را به شما خواهیم گفت که می تواند در بازاریابی بسیار کمک کننده باشد.

یک) نشان دهید در آشپرخانه شما چه خبر است

بسیاری از افرادی که قصد رفتن به رستوران دارند یا فقط می خواهند غذایی را از رستوران خریداری کنند و به منزل یا محل کار خود ببرند تمایل دارند یک غذای تمیز و مناسبی تهیه کنند. به همین دلیل برای بسیاری از آنها مهم است که در چه فضایی این غذاها درست می شوند.

از طرفی ، برخی دیگر از افراد نیز از سر کنجکاوی تمایل دارند بدانند غذاهای خوشمزه ای که می خورند در کجا تهیه و پخته شده است. پاسخ دادن به این درخواست یا کنجکاوی مشتریان و مخاطبان می تواند بسیار ارزنده باشد و در ثانی ، اهمیت دادن شما به مشتریان را نشان دهد. بهتر است از آشپرخانه رستوران خود تصاویر جذابی را تهیه کنید و در شبکه های اجتماعی و صفحات وب سایت خود منتشر کنید.

قطعاٌ این تصاویر کمک بسیاری به مشتریان شما خواهد کرد تا فعالیت شما و نحوه تهیه غذاهای خوشمزه را بدانند. در ثانی این تصاویر برای افرادی که به امر بهداشت اهمیت زیادی می دهند به گونه ای که ممکن است از غذا خوردن در رستورانها ممانعت کنند ، نشان می دهد که شما در بهترین شرایط به طبخ غذا می پردازید و امر بهداشت برای شما نیز بسیار مهم است.

دو) به بازخوردها توجه کنید

اگر صفحاتی را در شبکه های اجتماعی یا وب سایت خود طراحی کرده اید حتماً بازخوردهایی را از طرف مشتریان یا سایر افراد دریافت می کنید. سعی کنید بازخوردهای آنها را با دقت مطالعه کرده و برای رفع مشکلات تلاش کنید. حتی گاهی ممکن است مخاطبان یا مشتریان شما از نوع خدمات شما راضی باشند.

در صورتی که بیان نظر آنها را بدون واکنش رها کنید به آنها این احساس را تلقین خواهد کرد که نظراتشان برای شما مهم نیست و شما کار خودتان را بدون توجه به نظر آنها انجام می دهید. همچنین این بازخوردها می تواند ارتباط نزدیک بین شما و مشتریانتان را افزایش دهد.

سه) شماره تلفن و ایمیل مشتریان را دریافت کنید

سعی کنید زمانی که مشتریان نظرات خود را در شبکه های اجتماعی یا وب سایت شما مطرح می کنند از آنها شماره تلفن یا ایمیلشان را درخواست کنید. این کار به شما کمک می  کند تا متناسب با ذائقه مشتریانتان پیامهایی که برای آنها مناسب است و به دردشان می خورد ارسال کنید.

به عنوان مثال ، اگر آنها از یک نوع خاصی از خدمات شما راضی بوده اند می توانید هر زمان در رستوران شما این خدمات یا غذاها مهیا بود یا با شرایط ویژه ای همچون تخفیف ها ارائه می شد آنها را مطلع کنید. به طور کلی، این کار به شما کمک می کند تا مشتریان هدف خود را به راحتی بیابید و به رفتار آنها سمت و سو دهید.


موضوع مرتبط :

بازاریابی رستوران چه اصولی دارد؟

تبلیغ یک رستوران برای اثبات اینکه قیمت مناسب با کیفیت دارد

تغییرات پیش روی بازاریابی در دوران پس از کرونا

نظر شما

The post ۳ تکنیک کاربردی برای بازاریابی اینترنتی رستورانها appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.