نکات ضروری در طراحی منوی رستوران

آیا تا کنون به منوهای رستورانهایی که مراجعه کرده اید دقت داشته اید ؟ چه چیزی بیش از همه چیز در این منوها توجه شما را به خود جلب کرده است. شاید تصور کنید طراحی منوها خیلی ساده انجام می شود و صاحبان رستورانها اهمیت زیادی به طراحی و ظاهر منوی خود نمی دهند. در …

The post نکات ضروری در طراحی منوی رستوران first appeared on طراحان برتر.

آیا تا کنون به منوهای رستورانهایی که مراجعه کرده اید دقت داشته اید ؟

چه چیزی بیش از همه چیز در این منوها توجه شما را به خود جلب کرده است. شاید تصور کنید طراحی منوها خیلی ساده انجام می شود و صاحبان رستورانها اهمیت زیادی به طراحی و ظاهر منوی خود نمی دهند.

در حالی که در این مقاله خواهیم فهمید که طراحی منو تا چه اندازه مهم است. به طور کلی می توانیم بگوییم طراحی منوی رستوران کار بسیار حساس و ظریفی است. به همین دلیل به راحتی در طراحی آن ممکن است خللی ایجاد شود. ایجاد هر خطایی در طراحی منو می تواند تأثیر زیادی در انتخاب نوع غذای مشتریان یا حتی احساس علاقه به رستوران شما ایجاد کند.

با توجه به اهمیتی که برای طراحی منوی رستورانها گفته شد در این مقاله سعی داریم نحوه طراحی منوی رستوران جذاب و مناسب را به شما آموزش دهیم. پس با این مقاله همراه شوید.

یک) ظاهر جذاب

سعی کنید چند نمونه از منوهای رستورانی را از اینترنت یا سایر رستورانها ببینید تا تصویری از یک منوی مناسب در ذهن شما وجود داشته باشد. این تصویر می تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای طراحی منو در نظر گرفته شود.

مقصود از این کار اصلاً تقلید از منوی سایر رستورانها نیست ، بلکه الگو گیری از این منوهاست تا به شما کمک کند که به دنبال چه نوع طراحی باید باشید. سعی کنید منوهایی که ظاهر جذابی دارند را انتخاب کنید. جذابیت ظاهری منو می تواند نقش زیادی در ترغیب یا انتخاب نوع غذا تأثیر زیادی داشته باشد.

دو) تعادل بین سادگی و پیچیدگی

برعکس سایر طراحی ها که همیشه توصیه به رعایت سادگی می شود ولی قضیه در منوهای رستورانی متفاوت است. گاهی دیده شده است که سادگی بیش از اندازه منوهای رستورانی از جانب مشتریان ، نازیبا و ناجذاب درک شده و این تصور را در ذهن آنها ایجاد کرده است که جای مناسبی را انتخاب نکرده اند.

بنابراین بیش از اندازه ساده نباشید. از طرفی ، پیچیدگی در طراحی ها نیز مشکل دیگری ایجاد می کند که مهم ترین آنها گیج شدن مشتریان و عدم علاقه آنها به ادامه مطالعه منو است. به شما پیشنهاد می کنیم در طراحی منوی رستورانها تعادل را به گونه ای رعایت کنید که نه چندان ساده و نه منوی پیچیده ای داشته باشید.

سه) خوانا بودن نوشته ها

برخی از طراحان یا صاحبان رستورانها تصور می کنند اگر نوشته های داخل منوی آنها شکل در هم یا فانتزی داشته باشد می تواند ظاهر بهتر و جذاب تری داشته باشد. واقعیت این است که نوشته های منوی شما باید کاملاً خوانا باشد تا مشتریان بدانند که چه چیزی در منوی شما وجود دارد. دشواری در خواندن یک مطلب می تواند موجب دلزدگی فرد شود.

این دلزدگی به ویژه در مشاغلی مانند رستوران به طور کل می تواند کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار دهد ؛ زیرا یکی از کارکردهای مهم منوی شما باید ایجاد ترغیب در مشتریان باشد. از طرفی ممکن است برخی از افراد زمانی که به رستوران مراجعه می کنند در لیست غذاها یا دسرها با موردی مواجه شوند که تا کنون آن را سفارش نداده اند.

در این گونه شرایط ، خوانا نبودن نام یک غذا یا دسر می تواند آنها را از انتخاب آن غذا منصرف کند که کاملاً بر خلاف خواسته صاحبان رستورانها و افرادی است که در این حوزه فعالیت می کنند.

چهار) رنگ منو

رنگهایی که در طراحی منوی رستوران استفاده می کنید از اهمیت زیادی برخوردار هستند. بهترین رنگهایی که برای این طراحی می توانید استفاده کنید رنگ قرمز ، نارنجی ، زرد و سیاه است. بهتر است از ترکیب این رنگها برای طراحی منوی خود استفاده کنید. معمولاً ترکیب این سه رنگ جذابیت زیادی به منوهای رستورانی می بخشند.

The post نکات ضروری در طراحی منوی رستوران first appeared on طراحان برتر.