توجه به تقویم در فروشگاه های اینترنتی

زمانی که اقدام به طراحی یک فروشگاه اینترنتی می کنید باید به موضوعات و مسائل مختلف توجه داشته باشید تا بتوانید در این کار موفق عمل کنید. یکی از این مسائل مهم ، توجه به تقویم است. همواره باید به رویدادهای مختلف و روزهای خاصی که در تقویم وجود دارد دقت کنید. برای این موفقیت […]

The post توجه به تقویم در فروشگاه های اینترنتی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

زمانی که اقدام به طراحی یک فروشگاه اینترنتی می کنید باید به موضوعات و مسائل مختلف توجه داشته باشید تا بتوانید در این کار موفق عمل کنید.

یکی از این مسائل مهم ، توجه به تقویم است. همواره باید به رویدادهای مختلف و روزهای خاصی که در تقویم وجود دارد دقت کنید. برای این موفقیت به پیشنهادهای گفته شده در این مقاله توجه کنید.

یک) تخفیف در زمان های خاص

بهتر است روزهای به خصوص را از تقویم بیابید و برای هر کدام از آنها برنامه ریزی داشته باشید. به عنوان مثال می توانید در روزهای به خصوصی که وجود دارد از هدایایی برای مشتریان استفاده کنید تا به جای مراجعه به برندها و سایر فروشگاه ها ، برند یا محصول شما را ترجیح دهند. از طرفی این کار می تواند به مشتریانتان نشان دهد که شما تا چه حد به آنها نزدیک هستید.

دو) چه روزهایی مهم هستند ؟

برای اینکه به این نکته پی ببرید که چه روزهایی از نظر مشتریان روزهای مهم محسوب می شوند باید ابتدا مشتریان خود را به درستی بشناسید و اطلاعات دقیقی از آنها به دست آورید. به عنوان مثال باید بدانید که مشتریان شما در چه سنی هستند.

سن یکی از فاکتورهای مهم در برنامه ریزی روزهای خاص است. همچنین جنسیت مشتریان ، دیگر فاکتور مهم در این زمینه است. سعی کنید اطلاعات جنسیتی مشتریان را به دست آورید تا بتوانید برای روزهایی که از نظر مشتریان مهم هستند برنامه ریزی داشته باشید.

سه) پایبندی به روزهای به خصوص تقویم

اگر روز خاصی را در تقویم انتخاب کرده اید که فروش ویژه یا تخفیف های قابل توجه یا مسابقه یا هر چیزی دیگری داشته باشید بهتر است همواره به این تاریخ ها پایبند باشید. نکته مهم دیگر این است که بهتر است در طول سالیان ، همیشه در این تاریخ های به خصوص برنامه ویژه خود را اجرا کنید. به عنوان مثال اگر روز دوم اسفند یک سال را برای فروش ویژه انتخاب کرده اید بهتر است هر سال این روز و برنامه را اجرا کنید.

این کار هم جدیت شما در اجرای تعهدات را نشان می دهد. هم به مشتریان نشان می دهد که شما نسبت به روز به خصوصی که انتخاب کرده اید پایبند هستید و هم اینکه مشتریان شما هر ساله منتظر این روز باقی می مانند چرا که مطمئن هستند شما فروش ویژه ای در این تاریخها خواهید داشت.

چهار) فصل ها

از نظر مشاوره بازاریابی فصل ها از جمله رویدادهای مهم در طول یکسال هستند. می توانید از فرصت تغییر فصلها برای ارائه خدمات ویژه استفاده کنید.

پنج) انتخاب روزهای شاد

سعی کنید روزهای شاد مانند اعیاد ، میلاد ، روزهایی مانند ۱۳ بدر ، شب یلدا را برای تخفیف ها یا رویدادهای ویژه خود انتخاب کنید. انتخاب این روزها موجب می شود نام برند و محصول شما یا فروشگاه تان تا مدتها در ذهن مشتریان باقی بماند. سعی کنید این روزها را به عنوان روزهای به خصوص انتخاب کرده و هر برنامه ای که دارید در این روزها اجرا کنید.

شش) روزهای جهانی

روزهای جهانی نیز از جمله روزهایی هستند که امروزه در میان مردم بسیار جا افتاده اند. جشن هایی مانند روز عشق ، تحویل سال میلادی امروزه حتی در ایران نیز به عنوان روزهای به خصوص مورد استقبال بسیاری از مردم است. پس بهتر است به این سلیقه و انتخاب مردم احترام بگذارید و به عنوان  روزهای به خصوص از آن برای فروش ویژه استفاده کنید.

هفت) روز کودک و نوجوان

بهتر است روزی به کودکان یا نوجوانان اختصاص دهید. این گروه از مشتریان ، انرژی زیادی را صرف یک محصول یا خرید آن می کنند و تا حد زیادی تحت تأثیر محصولات یا برندها قرار می گیرند پس بهتر است همواره این گروه را مد نظر قرار دهید.

نظر شما

The post توجه به تقویم در فروشگاه های اینترنتی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.