تکنیکهای جذب مشتریان با شیوه های متفاوت

تمامی کسب و کارها در هر زمینه ای که مشغول فعالیت باشند و از هر روشی برای تبلیغات یا بازاریابی استفاده کنند هدف نهایی آنها جذب مشتریان بیشتر است. بنابراین همیشه روشهای یافتن مشتریان جدید و جذب آنها از دغدغه های مهم تمامی کسب و کارها است. تا کنون روشهای مختلفی در مقالات مختلف در […]

The post تکنیکهای جذب مشتریان با شیوه های متفاوت appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

تمامی کسب و کارها در هر زمینه ای که مشغول فعالیت باشند و از هر روشی برای تبلیغات یا بازاریابی استفاده کنند هدف نهایی آنها جذب مشتریان بیشتر است.

بنابراین همیشه روشهای یافتن مشتریان جدید و جذب آنها از دغدغه های مهم تمامی کسب و کارها است. تا کنون روشهای مختلفی در مقالات مختلف در این خصوص نوشته شده است و هر کدام سعی کرده اند روشی را برای جذب مشتریان معرفی کنند ؛ ولی در این مقاله قصد داریم روشهای متفاوت تری را برای شما آموزش دهیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم این مقاله را با دقت دنبال کنید.

یک) پیشنهاد محصولات با ارزش ولی رایگان

بله ، همانطور که از عنوان این بخش مشخص است ، شما می توانید از روش پیشنهاد محصول باارزش ولی رایگان استفاده کنید. احتمالاً تصور شما این باشد که این پیشنهاد نمی تواند عملی شود در حالی که در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از این روش به نحو احسن استفاده کنید.

واقعیت این است که همه انسانها تمایل دارند محصولات باارزشی داشته باشند و انتظارشان این است که برای به دست آوردن آن باید پول زیادی خرج کنند. بنابراین شما با این اقدام خود می توانید یک پیشنهاد باور نکردنی و شگفت انگیز برای آنها داشته باشید که کمتر کسی می تواند در برابر وسوسه چنین پیشنهادی مقاومت کند.

به نظر مشاوره بازاریابی ، برای عملی کردن این پیشنهاد بهتر است یک محصولی که از نظر مشتریان شما ارزش بالایی دارد ولی تهیه و ارائه رایگان آن برای شما هزینه زیادی در پی نخواهد داشت استفاده کنید. به عنوان مثال یکی از بهترین روشها این است که یک یا چندین لوازم جانبی از محصولی که در حال فروش آن هستید تهیه کنید و هنگام خرید محصول اصلی ، به مشتریان خود هدیه کنید.

لوازم جانبی محصولات معمولاً هزینه های زیادی برای فروشنده ها در بر ندارند ولی برای مصرف کننده ها بسیار باارزش و مورد نیاز هستند. بنابراین ، پیشنهاد می شود حتماً همیشه لوازم جانبی محصولات خود را به عنوان اشانتیون ها یا هدایای رایگان در کنار محصول اصلی به مشتریان خود هدیه دهید.

دو) پیشنهادهای بدون واسطه

برخی از کسب و کارها پیشنهادهایی را برای مشتریان ارائه می دهند که به دست آوردن آنها به طور مستقیم امکان پذیر نیست. به عنوان مثال ، به ازای هر خرید ، کارتی دریافت می کنند که روی هر کدام از آنها یک کد است و اگر این کدها به ۵ عدد برسد در یک قرعه کشی می توانند شرکت کنند و در صورت داشتن شانس ، هدیه ای را به دست آورند.

این پیشنهاد با اینکه پیشنهاد خوبی است ولی اغلب مشتریان به این فکر می کنند که به دست آوردن آن بسیار سخت است و احتمال اینکه شانس برنده شدن داشته باشند بسیار کم است پس به راحتی از پذیرفتن پیشنهاد شما منصرف می شوند. اما شرایطی را تصور کنید که مشتریان به ازای هر خریدی که انجام می دهند در پایان خریدشان از طرف شما هدیه ای دریافت می کنند ؛ یا پس از باز کردن بسته های خرید خود در داخل آن با هدیه های گوناگون مواجه می شوند.

این روش از پیشنهاد یا هدیه دادن ها از آنجایی که بدون واسطه و مستقیم است مورد استقبال بسیار زیادی قرار می گیرد.

سه) همکاری با سایر کسب و کارها

سعی کنید با سایر کسب و کارهایی که خدمات مکمل شما را به مشتریان عرضه می کنند لینک های مشترک ایجاد کنید. این روش می تواند کسب و کار شما را به راحتی گسترش داده و تعداد مشتریانتان را افزایش دهد.

چهار) پیگیری مشتریان  

برای اینکه تلاشهای شما به نتیجه برسد ، باید همواره پیگیر وضعیت مشتریهای خود باشید. اگر از این کار غلفت کنید ، بسیاری از افرادی که به تازگی به کسب و کار شما گرایش پیدا کرده اند از شما فاصله خواهند گرفت.

نظر شما

The post تکنیکهای جذب مشتریان با شیوه های متفاوت appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.