روشهایی برای حفظ انگیزه کارکنان در دوران شیوع کرونا

حفظ انگیزه و روحیه کارکنان از ضروریات هر سازمان و شرکتی است. لازم است هر سازمانی از روشهای مختلف برای ایجاد و حفظ روحیه و انگیزه کارکنان استفاده کند. کارکنان از عناصر اصلی و مهم شرکت شما هستند که ارتباط مستقیم با کیفیت عملکرد شرکت یا سازمان دارند. بنابراین ، همیشه باید به فکر روشهای […]

The post روشهایی برای حفظ انگیزه کارکنان در دوران شیوع کرونا appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

حفظ انگیزه و روحیه کارکنان از ضروریات هر سازمان و شرکتی است. لازم است هر سازمانی از روشهای مختلف برای ایجاد و حفظ روحیه و انگیزه کارکنان استفاده کند.

کارکنان از عناصر اصلی و مهم شرکت شما هستند که ارتباط مستقیم با کیفیت عملکرد شرکت یا سازمان دارند. بنابراین ، همیشه باید به فکر روشهای مختلف برای حفظ و افزایش انگیزه کارکنان باشید. در این مقاله پیشنهادهایی برای حفظ و افزایش انگیزه کارکنان به شما ارائه می شود که رعایت کردن آنها به ویژه در دوران شیوع کرونا بسیار حائز اهمیت است.

یک) تنوع در وظایف

اگر کارکنان شما وظایف مشخصی در محل کارشان دارند بهتر است اقدامات متفاوت دیگری نیز برای آنها تعریف کنید تا علاوه بر اینکه تنوع در فعالیتشان داشته باشند از مزایای آن نیز برخوردار شوند. به عنوان مثال ، می توانید این اقدامات را به عنوان اضافه کاری آنها حساب کنید و حقوق و مزایایی را برای آنها در نظر بگیرید. این کار ، نقش مهمی در حفظ انگیزه کارکنان شما خواهد داشت. قبل از این کار ، سعی کنید به حوزه علاقه مندی های کارکنان خود پی ببرید تا اقدامات جدیدی که برای آنها در نظر می گیرید مطابق با علاقه و سلیقه آنها باشد.

دو) همدل بودن

به نظر مشاوره بازاریابی ، همدلی از جمله ویژگیهایی است که به افراد کمک می کند تا با دیگران احساس صمیمیت کنند و ارتباط نزدیکی بین آنها به وجود بیاید. علاوه بر این ، همدل بودن به افراد کمک می کند تا احساسات دیگران را به خوبی درک کنند. اگر می خواهید ارتباط خوبی با کارکنان خود داشته باشید سعی کنید با آنها همدل باشید به این معنی که نیازها ، خواسته ها و احساسات آنها را درک کنید و متناسب با این ویژگیها با آنها ارتباط برقرار کنید.

در مقابل خواسته های آنها صبور باشید و سعی کنید همواره در محیط کاری از خودتان گذشت و صبر نشان دهید. پژوهشها نشان می دهد ، مدیران موفق ، افرادی هستند که سختگیریهای کمتری نسبت به کارکنان خود دارند. هر چند باید همدلی و صبر در ارتباط با کارکنان خود نشان دهید ولی سعی کنید در اجرای قوانین جدیت داشته باشید. هر چند لازم است قوانین شما منعطف باشد ولی اقتدار کافی در اجرای آن لازم است.

سه) مهارت گوش دادن

همواره سعی کنید به خواسته های کارکنان خود گوش دهید. در هر فرصتی که برای ارتباط رو در رو با آنها پیدا می کنید به خواسته ها ، نیازها و ایده های آنها به خوبی گوش دهید. فرد مقابل شما به خوبی می تواند متوجه شود که تا چه اندازه برایش ارزش قائل هستید و سعی می کنید احساسات و افکار او را درک کنید. اگر به کارکنان خود گوش دهید متوجه خواهید شد که تا چه اندازه ارتباط شما بهبود پیدا خواهد کرد.

چهار) احترام به تفاوت ها

این مسئله بسیار عالی است که کارکنان شما ویژگیهای متفاوتی داشته باشند. هر چند در گذشته تصور می کردند اگر افراد با یکدیگر یکدست باشند اوضاع بسیار بهتر است ولی امروزه به این نتیجه رسیده اند که تفاوتها عامل سازندگی و خلاقیت بیشتری است. بنابراین ، اگر کارکنان شما به لحاظ سلیقه یا تفکر با یکدیگر متفاوت هستند جای نگرانی نیست. باید تلاش کنید از این تفاوتها به نفع فعالیت و کسب و کار خودتان استفاده کنید.

پنج) دسترسی به مدیران

این مسئله بسیار مهم است که اعضای شرکت یا سازمان شما که همان کارکنانتان هستند بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. هر چقدر ارتباط شما بهتر باشد فضای کاریتان با نشاط تر خواهد بود کارکنانتان انگیزه بیشتری برای حضور در محل کار خود خواهند داشت. سعی کنید رابطه سلسله مراتبی یا رئیس و مرئوسی را در سازمان یا شرکت خود کم رنگ کنید و به جای آن کارهای تیمی و روابط دوستانه را افزایش دهید.


موضوع مرتبط :

تغییرات پیش روی بازاریابی در دوران پس از کرونا

عملکرد متفاوت برندهای مختلف در تولید محصولات بهداشتی در دوران شیوع کرونا ویروس

راهکارهای مصونیت از اثرات شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در کسب و کار (قسمت دوم ۲ )

بررسی تغییر وضعیت کسب و کارها در زمان شیوع ویروس کرونا

نظر شما

The post روشهایی برای حفظ انگیزه کارکنان در دوران شیوع کرونا appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.