۴ ترفند جلب توجه مشتریان

ترفندهای جلب توجه مشتریان در این مقاله ۱۰ دقیقه ای یاد بگیرید. هر مدیر فروشی می داند که تا زمانی که نتوانسته توجه مشتری را به محصول خود جلب کند نمی تواند موفق به فروش آن محصول شود. اینکه بتوانید این توجه را به دست آورید نیاز به این دارید که از روشها و ترفندهایی […]

The post ۴ ترفند جلب توجه مشتریان appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

ترفندهای جلب توجه مشتریان در این مقاله ۱۰ دقیقه ای یاد بگیرید.

هر مدیر فروشی می داند که تا زمانی که نتوانسته توجه مشتری را به محصول خود جلب کند نمی تواند موفق به فروش آن محصول شود. اینکه بتوانید این توجه را به دست آورید نیاز به این دارید که از روشها و ترفندهایی برای جلب توجه آنها استفاده کنید. از جمله این ترفندها موارد زیر می باشند.

اولین ترفند جذب مشتری ) توجه به آرزوهای مشتریان

احتمالاً به سراغ مشتریان بالقوه ای که می روید در همان ابتدای کار به محصول شما علاقه مند نیستند و شاید هیچ گونه توجهی به آن نداشته باشند ؛ اما این یک واقعیت است که آنها به خودشان علاقه مند هستند.

به همین دلیل کافی است برای آنها اثبات کنید که اگر محصول شما را خریداری کنند چه اتفاقات خوبی برای آنها رخ خواهد داد. به همین دلیل است که شعارهای برندها ظهور پیدا کرده است و هر کدام از آنها از یک شعار استفاده می کنند. شعارها در واقع ریشه در آمال و آرزوهای افراد دارند که برای رسیدن به آن تلاش می کنند. گاهی ممکن است شعاری که یک برند برای محصولات خود انتخاب می کند هیچ ارتباطی با محصول آنها نداشته باشد بلکه فقط جمله ای است که به مشتریان نشان می دهد با خرید این محصول چه چیزی را به دست می آورند.

در بسیاری از برندهای بزرگ دنیا از این دست شعارها می بینیم ، شعارهایی مانند: همیشه در قله باش ، همواره بهترین باش ، شاد باش ، متفاوت باش، اولین نفر باش…؛ شعارهایی از این دست می تواند هر انسانی را به خود جلب کند و برای رسیدن به آن ترغیب نماید. حال که توانستید توجه آنها را به خودتان جلب کنید می توانید با خیال راحت محصول خود را به آنها بفروشید و با موانع کمتری مواجه خواهید بود.

دومین ترفند جذب مشتری ) طرفداری از محصول

نسبت به محصول یا خدماتی که ارائه می دهید تعصب و طرفداری داشته باشید. هر چند کلمه تعصب یک بار عاطفی و معنایی منفی با خود به دنبال دارد ؛ ولی در برخی از مواقع این تعصب داشتن بار عاطفی بسیار مطلوبی دارد. اگر مشتریان متوجه شوند که تا چه حد از طرفداران پر و پا قرص محصول خود هستید بهتر می توانند به شما اعتماد کنند. این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که اعتماد شما به محصولتان ، می تواند اعتماد مشتریان به محصول یا برند شما را نیز به دنبال داشته باشد.

همواره این قالب فکری در ذهن انسانها وجود دارد که هیچ فردی ، طرفدار یک چیز بد نیست ، در غالب مواقع افراد از چیزهای مثبت و خوب طرفداری می کنند و نسبت به آنها تعصب دارند ؛ پس به همین دلیل بیشتر می توانند به محصول شما اعتماد کنند.

سومین ترفند جذب مشتری ) برانگیختن حس کنجکاوی نسبت به محصول

می توانید از کلید واژه هایی برای جلب توجه و برانگیختن حس کنجکاوی مشتریان به محصولات استفاده کنید. به عنوان مثال ، زمانی که با آنها وارد صحبت شده اید به آنها بگویید که لطفا یادآوری کنید تا بعداً موضوع مهمی را به شما بگویم. همین یک جمله کافی است تا در طول مکالمه خود منتظر فرارسیدن آن لحظه باشند تا بدانند شما چه چیز مهمی برای گفتن به آنها دارید. همچنین می توانید از جملاتی مانند اینکه : یک ویژگی منحصر به فردی در این محصول هست که بعد از تست کردن آن به شما خواهم گفت. آنها هر طوری که شده سعی می کنند محصول شما را تست کنند تا سوالی که در ذهنشان ایجاد شده است پاسخ داده شود. پس با این قبیل ترفندها به خوبی می توانید توجه مخاطبان و مشتریان را به خود جلب کنید.

چهارمین ترفند جذب مشتری ) تجارب گذشته

حتماً در گذشته ، زمانهایی وجود داشته است که شما توانسته اید فروش خوبی داشته باشید. همیشه باید عواملی که در آن دوران موجب شد فروش خوبی داشته باشید را به خاطر بیاورید تا از آن روشها یا عواملی که موجب افزایش این فروش بوده است استفاده کنید.

نظر شما

The post ۴ ترفند جلب توجه مشتریان appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.