سه روش راه اندازی استارت آپ بدون سرمایه اولیه کافی

اکثر افرادی که به فکر راه اندازی یک استارت آپ می افتند معمولاً سرمایه کافی برای راه اندازی آن ندارند. حتی بسیاری از افراد هستند که سالهاست یک ایده خوب در ذهن خود دارند ولی چون سرمایه اولیه برای عملی کردن آن ندارند هنوز این ایده خود را به واقعیت تبدیل نکرده اند. به نظر […]

The post سه روش راه اندازی استارت آپ بدون سرمایه اولیه کافی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

اکثر افرادی که به فکر راه اندازی یک استارت آپ می افتند معمولاً سرمایه کافی برای راه اندازی آن ندارند.

حتی بسیاری از افراد هستند که سالهاست یک ایده خوب در ذهن خود دارند ولی چون سرمایه اولیه برای عملی کردن آن ندارند هنوز این ایده خود را به واقعیت تبدیل نکرده اند. به نظر شما تا چه زمانی باید منتظر بمانیم تا سرمایه کافی برای راه اندازی یک کسب و کار را پیدا کنیم ؟ هیچکسی نمی تواند به ما تضمین دهد که چه زمانی می توانیم به سرمایه مورد نیاز خود برسیم ؛ اما یک واقعیت وجود دارد ، آن هم این است که ما می توانیم شروع به فعالیت کنیم حتی اگر سرمایه کافی نداریم.

در دنیا استارت آپهای زیادی هستند که بدون سرمایه کافی در حال فعالیت هستند. حتی بسیاری از کسب و کارهای موفق کنونی ، زمانی بدون هیچ سرمایه شروع به فعالیت کرده اند. داستان هر یک از کسب و کارها یا برندهای بزرگ را بخوانید از این گونه سرگذشت ها زیاد تجربه کرده اند اما توانسته اند بر مشکلات غلبه کنند. اگر شما نیز با مشکل نداشتن سرمایه برای راه اندازی استارت آپ خود مواجه هستید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

یک) راه اندازی استارت آپ بدون قرض

بسیاری از افراد هستند که سریعاً به فکر قرض گرفتن از اعضای خانواده و دوستان یا گرفتن وام می افتند. ما اصلاً منکر این نیستیم که شما نباید قرض یا وام بگیرید. فقط به این مسئله توجه داشته باشید که ممکن است شما در کسب و کار خود با شکست مواجه شوید.

بسیاری از  استارت آپها هستند که نمی توانند ایده های خود را پیاده کنند و متأسفانه متحمل شکست می شوند. بنابراین در نگاه اول به فکر قرض یا وام گرفتن نباشید بلکه سعی کنید با همان میزان سرمایه ای که دارید مقدمات راه اندازی این کسب و کار تازه را فراهم کنید.

دو) شغلهای جانبی

همیشه لازم نیست به محض پیدا کردن یک ایده آن را عملی کنید ؛ زیرا عملی کردن یک ایده نیاز به وقت کافی و داشتن سرمایه لازم دارد. بهتر است تا زمانی که این ایده در ذهن شما پخته تر و عملیاتی تر می شود صبر کنید. در این فاصله به دنبال راهی برای پیدا کردن منابع مالی این ایده باشید. گاهی خوب است برای اینکه بتوانید ایده های خود را عملی کنید دست به کارهای جانبی بزنید تا سرمایه مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.

این شغل را سعی کنید در زمینه مرتبط با ایده استارت آپ خود انتخاب کنید. زیرا این کار به شما کمک می کند که علاوه بر اینکه بتوانید با کار کردن ، سرمایه کافی را به دست آورید بلکه تجربیات زیادی نیز در ارتباط با ایده ای که در ذهنتان دارید می توانید کسب کنید. بسیاری از افرادی که امروزه موفق هستند یا چندان زیر بار قرض نرفته اند معمولاً از این شیوه برای جمع آوری سرمایه و تجربه کردن انتخاب کرده اند.

سه) قرضهای کوتاه مدتی

سعی کنید قرضهای کوچک و کوتاه مدتی داشته باشید. می توانید قرضهای یک ماهه یا یکی دو هفته ای از دوستان یا اعضای خانواده خود بگیرید. قرضهایی که در این مدت بتوانید آنها را پس دهید و در عین حال ، کسب و کار خود را چند روز یا هفته جلوتر بیاندازید. هرگز عجله ای برای برپایی یک شغل آن هم به شکل استارت آپ نداشته باشید.

هر چقدر شما صبورتر باشید در آینده سریع تر به نتیجه خواهید رسید. چرا که هم سرمایه کافی را دارید و هم تجربیاتی که در این مدت به دست آورده اید بسیار برای شما مفید خواهد بود و میزان خطاهای شما را به شکل چشمگیری کاهش می دهد. در حالی که در عجله کردن ، میزان خطاهایتان افزایش پیدا می کند.


موضوع مرتبط :

چند استارتاپ موفق در ایران می شناسید ؟

معرفی الگوهای درآمدی برای راه اندازی استارت آپها

فعالیت چند استارت آپ در یک فضای مشترک ، راه حلی برای کاهش هزینه ها

لزوم طراحی یک مدل کسب و کار منعطف برای استارت آپ ها

سرمایه گذاران فرشته چه کسانی هستند و به استارتاپها چه کمکی می کنند؟

نظر شما

The post سه روش راه اندازی استارت آپ بدون سرمایه اولیه کافی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.