روشهای ارزیابی اثرگذاری تبلیغات

برنامه های تبلیغاتی با هدف تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان و مشتریان تولید می شوند. در این برنامه ها سعی می کنند از ابزارهایی که استفاده کنند که بتوانند بیشترین تأثیر را بر مخاطبان و مشتریان داشته باشند. در صورتی که تبلیغات نتواند مخاطبان و مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد تمامی زحمات و سرمایه …

The post روشهای ارزیابی اثرگذاری تبلیغات first appeared on طراحان برتر.

برنامه های تبلیغاتی با هدف تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان و مشتریان تولید می شوند.

در این برنامه ها سعی می کنند از ابزارهایی که استفاده کنند که بتوانند بیشترین تأثیر را بر مخاطبان و مشتریان داشته باشند. در صورتی که تبلیغات نتواند مخاطبان و مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد تمامی زحمات و سرمایه گذاری شما از بین خواهد رفت. بنابراین ، هر نوع تبلیغاتی که طراحی می کنید باید با روشهای مختلف ارزیابی کنید که اثرگذاری آن تا چه حد بوده است. در این مقاله به روشهایی که می توانید اثرگذاری تبلیغات خود را بررسی کنید می پردازیم.

یک) دیده شدن

قبل از هر چیزی باید برنامه تبلیغاتی که طراحی کرده اید توسط مخاطبان شما دیده شده و مورد توجه قرار بگیرد. به این معنی که مخاطبان و مشتریان شما باید تبلیغات شما را ببینند و بشنوند و علاوه بر این باید هر آنچه را دیده اند درک کرده باشند.

اگر مخاطبان شما تبلیغتان را ببینند ولی نتواند توجه دیداری و شنیداری آنها را تحت تأثیر قرار دهد نمی توانیم ادعا کنیم که برنامه تبلیغاتی ما آنها را تحت تأثیر قرار داده یا موفق بوده است. می توانید از طریق شاخهایی مانند موارد زیر به این پی ببرید که تبلیغات شما تا چه حد دیده شده است ؟ مانند اینکه تا چه حد از محصولات شما به فروش رفته است ؟ این عدد را با مقایسه دو عدد فروش قبل از تبلیغات و بعد از آن می توانید به دست آورید.

همچنین تبلیغات شما در مکانهای مختلفی قرار می گیرد به عنوان مثال ، بنرهای تبلیغاتی در کنار بزرگراه ها و جاده ها قرار می گیرد ؛ بنابراین با محاسبه اینکه در طول روز چه تعداد افراد از آن محل عبور می کنند می توانید پیش بینی کنید که تبلیغات شما تا چه حد دیده شده است. همچنین اگر خودروهای تبلیغاتی مانند کامیونت یا اتوبوس دارید می توانید ارزیابی کنید که تا چه تعداد افراد در معرض مشاهده آن تبلیغات قرار گرفته اند.

علاوه بر اینها می توانید از طریق ارتباط مستقیم با مخاطبان مانند مصاحبه با مشتریان یا پرسیدن سوالاتی در قالب پرسشنامه ها اطلاعات موثقی را جمع آوری کنید.

دو) جلب توجه

تبلیغات شما باید بتواند توجه مخاطبان را جلب کند تا مطمئن شوید که این برنامه موفق عمل کرده است. از طریق واکنشهایی که مشتریان یا مخاطبان شما نشان می دهند می توانید به این نتیجه برسید که تبلیغات شما موثر بوده است یا نه ؟

آنها با بازخوردهایی که در قالب ارسال پیام ، اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی ، تماس برای کسب اطلاعات بیشتر یا کامنتهایی که در زیر پستهای شما قرار می دهند می توانند به شما اطمینان دهند که پیام تبلیغاتی شما توسط مخاطبان یا گروه هدفی که به دنبا جلب توجه آنها بوده اید دیده شده است.

سه) درک تبلیغات

پیامهای تبلیغاتی شما باید به گونه ای باشد که مشتریان و مخاطبان بتوانند آن را درک کنند. تا زمانی که افراد نتوانند تبلیغات شما را درک کنند نمی توانند تحت تأثیر آن قرار بگیرند. سعی کنید هر از گاهی ، پیامهای تبلیغاتی خود را که ارائه کرده اید از مخاطبان بخواهید که آنها را به یاد بیاورند. این کار را می توانید حتی در قالب برگزاری مسابقه انجام دهید تا جذابیت بیشتری داشته باشد و مخاطبان و مشتریان شما نیز انگیزه بیشتری برای مشارکت در آن پیدا کنند. اگر آنها توانستند به یاد بیاورند یعنی آن را درک کرده و تحت تأثیر قرار گرفته اند.

چهار) تحول در دیدگاه ها

تبلیغات شما باید بتواند دیدگاه ها و نظر مخاطبان را نسبت به شما تغییر دهد. اگر در مصاحبه ها یا پرسشنامه هایی که ارائه می دهید متوجه شدید که دیدگاه مشتریان و مخاطبان نسبت به محصول یا برند شما تغییر کرده و موقعیت برند شما در ذهن آنها افزایش پیدا کرده است پس می توانید نتیجه گیری کنید که موفق عمل کرده اید.

پنج) افزایش فروش

افزایش فروش شما می تواند نشان دهد که مخاطبان تحت تأثیر تبلیغات شما قرار گرفته اند.

The post روشهای ارزیابی اثرگذاری تبلیغات first appeared on طراحان برتر.