اشتباهاتی که در ارتباط با تصویر برند اتفاق می افتد

اگر از شما بخواهیم چند برند را نام ببرید حتماً هنگام فکر کردن ، ابتدا تصویر چند مورد از آنها از ذهنتان عبور می کند و سپس نام و ویژگی آنها به خاطرتان می آید. به همین دلیل است که شرکتها سعی می کنند معانی مورد نظر خود را از طریق تصاویری که در ذهن […]

اگر از شما بخواهیم چند برند را نام ببرید حتماً هنگام فکر کردن ، ابتدا تصویر چند مورد از آنها از ذهنتان عبور می کند و سپس نام و ویژگی آنها به خاطرتان می آید.

به همین دلیل است که شرکتها سعی می کنند معانی مورد نظر خود را از طریق تصاویری که در ذهن مشتریان به وجود می آورند به آنها منتقل کنند. آیا تمامی شرکتها یا سازمانها در تصویرسازی برندشان موفق هستند ؟ خیر ، گاهی ممکن است شرکتها در این تصویرسازی نتوانند موفقیت چندانی به دست آورند. برندسازی از پایه های اصلی موفقیت یک نام یا محصول تجاری است پس بهتر است با دلایل این عدم موفقیت آشنا شویم تا بتوانیم تصمیمات بهتری بگیریم.

 برند سازی

یک) عدم واقعیت تصویر ارائه شده

گاهی شرکتها در ساخت یک تصویر مرتبط و واقعی با خودشان مشکل دارند. این مشکل ممکن است حاصل عدم شناخت دقیق فعالیت و اهداف باشد یا اینکه در طراحی آن کوتاهی و سهل انگاری رخ داده باشد. به همین دلیل در نتیجه تصویری که برای برند ساخته می شود یک تصویر غیر واقعی است که ارتباط چندانی با محصول یا خدمات مورد نظر ندارد. بهتر است ابتدا نوع فعالیت ، اهداف و مشتریان اصلی خود را بشناسید و سپس برای ساخت برند اقدام کنید. همچنین توصیه می شود حتماً از افراد متخصص در این زمینه کمک و مشاوره بگیرید.

دو) عدم نوآوری

مشکل دیگر شرکتهایی که برندسازی موفقی ندارند این است که تصویر آنها یک تصویر تکراری و بدون هیچ گونه عنصر نوآوری در آن است. بهتر است در ساخت برندتان تا جایی که امکان دارد از خلاقانه ترین ایده ها و تصاویر استفاده کنید. عدم نوآوری در تصویرسازی برندتان موجب می شود تمایز شما با سایر رقیبانتان مشخص نباشد و نتوانید بخش مورد نظر بازار خود را جلب کنید. پس حتماً از ایده ها و تصاویر خلاقانه استفاده کنید.

سه) عدم صرف زمان مناسب

گاهی شما تصور می کنید به محض اینکه برند خود را وارد بازار کردید باید با مشتریان مواجه شوید و شروع به فروش محصول یا خدمات خود کنید. این تصور یک تصور اشتباه و به شدت آسیب زننده است. شما زمان زیادی لازم دارید تا برندتان را به دیگران معرفی کنید. باید از صرف زمان کافی در این مسیر خسته نشوید و از هر فرصتی برای معرفی برند خود استفاده کنید. برند شما فرآیندی را باید طی کند و سپس در بازار شناخته شود تا بتوانید در جلب مشتریان موفق باشد.

چهار) عدم تأکید بر منحصر به فرد بودن

هر چقدر هم شما ویژگیهای منحصر به فردی داشته باشید باز هم ممکن است مشتریان متوجه جنبه های انحصاری شما نشوند. پس بهتر است در تبلیغات و معرفی خود از برندتان تلاش کنید حتماً به ویژگیهای منحصر به فرد آن که موجب شده است شما با سایر برندها متفاوت باشید یا لزومی که برای حضور در بازار احساس کرده اید که بتوانید نیاز مشتریان را برآورده کنید اشاره کنید. این شناخت دقیق از برندتان موجب می شود جنبه منحصر به فرد آن شناخته شود و مشتریان اقبال بیشتری نشان دهند.

پنج) عدم تعیین مشتریان

لازم است مشتریان اصلی خود را مشخص کنید و به آنها تأکید کنید. اگر مشتریان متوجه شوند که محصولی یا برندی فقط برای رفع نیاز آنها عرضه و تولید شده است بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. بنابراین ، گروهی از مشتریان که از نظر شما مناسب ترین و مرتبط ترین گروه از مشتریان هستند که به محصول شما نیاز دارند را در پیامهای تبلیغاتی و معرفی خود در نظر بگیرید.

شش) عدم توجه به افکار مشتریان

مشتریان شما زمانی که اقدام به خرید می کنند یا تصمیم آن را می گیرند قطعاً یک سری از افکار در ذهن آنها ایجاد می شود. بهتر است به افکاری که در ذهن مشتریان شما شکل می گیرد توجه کنید و آنها را از طریق تحقیق و مصاحبه با مشتریان به دست آورید تا اطلاعاتتان در این زمینه کمک مناسبی به شما بکند.

نظر شما