ایده های تولید محتوا را از کجا پیدا کنیم ؟

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اغلب سایتها ، برندها و بازاریابان با آن مواجه هستند ، ایده تولید محتواست. بسیاری از آنها با مشکل پیدا نکردن موضوع مناسب و یا سرعت پایینی که در تولید محتوا دارند دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که تولید محتوا به عنوان اهرم زنده نگه داشتن سایت […]

The post ایده های تولید محتوا را از کجا پیدا کنیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اغلب سایتها ، برندها و بازاریابان با آن مواجه هستند ، ایده تولید محتواست.

بسیاری از آنها با مشکل پیدا نکردن موضوع مناسب و یا سرعت پایینی که در تولید محتوا دارند دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که تولید محتوا به عنوان اهرم زنده نگه داشتن سایت و ارتباط شما با مخاطبانتان است. قطعاً پیدا کردن ایده یکی از دشوارترین مراحل تولید محتواست و سپس پروراندن متنی که بتواند برای مخاطبان شما مفید باشد. به دلیل اهمیت تولید محتوا ، در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در زمینه تولید محتوا و پیدا کردن ایده های مناسب بپردازیم.

یک) گفتگو با مشتریان

مشتریان شما بهترین منبع اطلاعاتی هستند. از طرفی ، محتوایی که تولید می کنید برای مشتریان شماست و بهتر است برای آنها مفید باشد و بتوانند از آن استفاده کنند. اگر تلاش کنید فقط با افراد سرشناس گفتگو کنید به اطلاعات دقیقی دست پیدا نخواهید کرد. گفتگو و ارتباط با گروه های مختلف مشتریانی که دارید به شما کمک می کند تا دغدغه های ذهنی آنها را پیدا کرده و متناسب با آن برایشان محتوا تولید کنید.

لازم نیست حتماً گفتگوهای حضوری با مشتریان خود داشته باشید ؛ حتی می توانید با گفتگوهای مجازی نیز این اطلاعات را کسب کنید. پس این کار را چندان دشوار تصور نکنید بلکه فقط اقدام به گفتگو کنید و به اطلاعاتی که برای ایده یک تولید محتوا احتیاج دارید را پیدا کنید.

دو) منابع اطلاعاتی همچون کتابها و مقالات

کتابها از قدیم الایام بهترین و قابل اعتمادترین منابع اطلاعاتی بودند. می توانید از کتابها و مقالات به موضوعات و ایده های مناسب برای تولید محتوا برسید. ایده های یک محتوا می تواند از منابع مختلف و زیادی به دست بایید که قطعاً یکی از آنها کتابها و مقالاتی است که منتشر می شود.

سعی کنید از این منابع به درستی استفاده کنید و محتواهای مناسبی را تولید کنید. همچنین به این نکته مهم توجه کنید که از به روزترین منابع ، کتابها و مقالاتی که منتشر می شود برای نوشتن محتوا استفاده کنید. مشتریان شما به آخرین اطلاعات در خصوص محصول یا کسب و کار شما نیاز دارند.

سه) به اطراف خود با دقت نگاه کنید

کسی که به فکر نوشتن یک محتواست باید با دقت به اطراف خود نگاه کند. دور و بر شما پر از ایده و موضوع است ؛ فقط کافی است با نگاهی موشکافانه تر و دقیق تر به آنها نگاه کنید. بنابراین علاوه بر گفتگو با مشتریان و استفاده از کتابها و مقالات می توانید از موضوعاتی که در اطراف خود می بینید نیز ایده های بسیار مناسبی پیدا کنید.

چهار) از گوگل استفاده کنید

گوگل را دست کم نگیرید. هیچ منبع اطلاعاتی به خوبی گوگل نیست. گوگل هر آن چیزی که شما نیاز دارید تا یک محتوا تولید کنید را به شما می دهد. زمانی را برای سرچ کردن مطالب تازه در گوگل صرف کنید و ایده های جالب و جدیدی را از آن چیزی که در گوگل می بینید بگیرید. سعی کنید روشهای جستجوی مطالب را یاد بگیرید و به بهترین اطلاعات دست پیدا کنید.

چهار) سادگی و اختصار

در نهایت باید گفتت ، یکی از روشهایی که به شکل مناسبی می توانید تولید محتوا داشته باشید و مورد توجه مخاطبانتان نیز قرار بگیرد ، این است که متنهای ساده و در عین حال کوتاه بنویسید. درصد بالایی از افراد تحمل خواندن یک متن طولانی را ندارند. آنها می خواهند با خواندن چند خط به هدفی که از خواندن آن دنبال کرده اند برسند و بدانند که حرف حساب شما چیست. پس از پیدا کردن ایده ، سعی کنید تا جایی که امکان دارد یک متن ساده و کوتاه بنویسید.

نظر شما

The post ایده های تولید محتوا را از کجا پیدا کنیم ؟ appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.