با استفاده از تکنیکهای زیر ، باشگاه مشتریان خود را فعال نگه دارید

همانطور که در مقاله های قبلی نیز گفته شد ، هدف اصلی از تشکیل باشگاه مشتریان ، افزایش ارتباط و رضایتمندی کاربران و مشتریان و در کنار آن تبلیغ و توسعه کیفیت محصولات و خدمات است. همچنین این باشگاه موجب افزایش جذابیت فعالیت شما می شود. به همین دلیل سعی می کنند فعالیتهای مختلف و […]

The post با استفاده از تکنیکهای زیر ، باشگاه مشتریان خود را فعال نگه دارید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

همانطور که در مقاله های قبلی نیز گفته شد ، هدف اصلی از تشکیل باشگاه مشتریان ، افزایش ارتباط و رضایتمندی کاربران و مشتریان و در کنار آن تبلیغ و توسعه کیفیت محصولات و خدمات است. همچنین این باشگاه موجب افزایش جذابیت فعالیت شما می شود.

به همین دلیل سعی می کنند فعالیتهای مختلف و متنوعی برای آن طراحی کنند که این کار برای حفظ فعال ماندن باشگاه مشتریان و ارتباط مداوم با کاربران از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم روشها و تکنیکهایی که به شما کمک می کند تا بتوانید باشگاه مشتریان خود را فعال نگه دارید ارائه دهیم. اجرایی کردن این تکنیکها می تواند به طرز قابل چشمگیری ارتباط شما را با مشتریان توسعه داده و موجب بهبود موقعیت شما در میان مشتریان شود.

یک) در نظر گرفتن امتیازات ویژه  

در هر باشگاه مشتریانی که وارد شوید ، به ویژه اگر آن باشگاه فعالیت بالایی داشته باشد معمولاً از یکسری امتیازات برای کاربران خود استفاده می کنند تا سطح فعالیت آنها در باشگاه مشتریان را افزایش دهند. به عنوان مثال ، اگر یک فروشگاه را مدیریت می کنید می توانید سقفی از خرید مشتریان را در نظر بگیرید که پس از کسب این امتیازات می توانند از خدمات ویژه ای برخوردار شوند. تحت این شرایط ، مشتریان شما سعی می کنند برای کسب امتیازات کافی، خریدهای بیشتری داشته باشند تا امتیازهای بیشتری کسب کنند.

سپس این امتیازها در باشگاه مشتریان ثبت می شود در زمانی که در نظر داشتید خدمات ویژه ای ارائه دهید این دسته از مشتریان شما در اولویت قرار می گیرند. در این مثال ، شما به خوبی توانسته اید با یک ایده ساده ارتباط مشتریان با خودتان را به یک ارتباط دائمی تبدیل کنید.

دو) افزایش ترافیک بازدید

باشگاه مشتریانی را می توان باشگاه فعالی دانست که به صورت روزانه میزان بازدید بالایی داشته باشد. برای اینکه به این هدف خود برسید می توانید پاداشها و جوایزی را تعیین کنید که مشتریان ترغیب شوند به صورت روزانه به وب سایت شما سر بزنند. انجام این ترفند به شکل قابل توجهی می تواند میزان بازدید شما را افزایش دهد.

سه) خدمات مخصوص برای مشتریان مخصوص

شما قطعاً بخشی از مشتریانی را دارید که به برند یا محصول و خدمات شما وفادار هستند. حساب این دسته از مشتریان را باید با سایر مشتریان خود جدا کنید. چرا که سود اصلی شما از طریق این مشتریان تأمین می شود و این دسته از مشتریان هستند که به ماندگاری شما در بازار کمک می کنند. از طرفی ، این دسته از مشتریان باید پاداش وفاداری خود را دریافت کنند تا انگیزه بیشتری برای وفاداری به برند شما داشته باشند. پس در مواقع مناسب سعی کنید خدمات ویژه و به خصوصی را برای این دسته از مشتریان خود ارائه دهید. این عملکرد شما منجر به انتقال احساس قدر دانی از مشتریان می شود.

چهار) اجرای قواعد جذاب بازی

حتماً تا کنون بازیهای جذاب کامپیوتری یا واقعی را انجام داده اید که در آنها به اندازه فعالیتی که انجام می دهید از امتیاز برخوردار می شوید. این نوع جوایز یا امتیازات از سطح هیجانی بالایی برخوردار هستند و منجر به صرف زمان بیشتر از سمت بازیکن های این بازی می شود. می توانید این قاعده هیجان انگیز بازیها را در کسب و کار خود وارد کنید. به هر اندازه ای که مشتریان شما در باشگاه مشتریان فعال باشند امتیاز بیشتری کسب خواهند کرد. پس همین ترفند منجر به افزایش بازدید آنها از وب سایت باشگاه مشتریان و فعالیت بیشتر آنها خواهد شد.

با توجه به ۴ تکنیک گفته شده در بالا می توانید یک باشگاه مشتریان فعال طراحی کنید که ارتباط شما با مشتریانتان را بیشتر از قبل خواهد کرد.


موضوع مرتبط :

مزیتهای تشکیل باشگاه مشتریان برای بازاریابان و مدیران

اهمیت باشگاه مشتریان در مدیریت بازار

هدف و خدمات باشگاه مشتریان

اکوسیستم بازاریابی چیست ؟

نظر شما

The post با استفاده از تکنیکهای زیر ، باشگاه مشتریان خود را فعال نگه دارید appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.