دو راهکار اصلی برای ایجاد مزیت نسبی در برندسازی بیمه

زمانی که به عرضه کننده های خدمات بیمه توجه می کنیم شاهد هستیم که بسیاری از این شرکتهای بیمه تمرکز فعالیتی خاصی ندارند. بدین معنی که نوع فعالیت خود را اختصاصی نکرده اند. فعالیت کردن به این شکل هرگز نمی تواند روند رو به موفقیتی را برای یک شرکت بیمه ایجاد کند ؛ چرا که […]

زمانی که به عرضه کننده های خدمات بیمه توجه می کنیم شاهد هستیم که بسیاری از این شرکتهای بیمه تمرکز فعالیتی خاصی ندارند.

بدین معنی که نوع فعالیت خود را اختصاصی نکرده اند. فعالیت کردن به این شکل هرگز نمی تواند روند رو به موفقیتی را برای یک شرکت بیمه ایجاد کند ؛ چرا که مشتریان شما از هر قشری خواهند بود و چون تمرکز کافی بر خدمات رسانی بر دسته خاصی از مشتریان ندارید نمی توانید در خدمت رسانی به آنها موفق باشید. همین امر موجب عدم وفاداری مشتریان نسبت به این دسته از شرکتهای بیمه خواهد شد. بنابراین در زمینه برند سازی این بیمه ها ضعف بسیار فاحشی دیده می شود که علی رغم صرف هزینه های بالا نیز نمی توانند بازار مناسبی در میان مشتریان برای خود ایجاد کنند.

یکی از عمده ترین تلاشهای هر کسب و کاری در دنیای کنونی بر این است که بتوانند جایگاهی را برای خود در ذهن مشتریان به دست آورند. در حالی که عدم تمرکز بر خدمات ویژه و گروه مشتریان خاص نمی تواند آنها را به این هدف برساند. شرکت بیمه ای که سعی دارد به همه نوع مشتری خدمات ارائه دهد تبدیل به یک مرکز فروشی می شود که مشتریان اگر نتوانند خدمات مورد نیاز خود را از طریق آن تأمین کنند به راحتی به سراغ فروشگاه دیگری می روند تا نیاز خود را برآورده کنند.

 برند سازی

در حالی که در خدمات بیمه ای باید اعتماد و وفاداری در بین مشتریان ایجاد شود تا موجب دوام یک شرکت در بازار و در میان سایر رقیبان باشد. حال که در خصوص اهمیت ایجاد جایگاه میان مشتریان در برندسازی را متوجه شدیم در ادامه به ارائه راهکارهایی می پردازیم که با استفاده از آنها بتوانید مزیت نسبی برای برند خود ایجاد کنید تا در برندسازی موفق باشید.

یک) داشتن برنامه و نظم

داشتن برنامه و رعایت نظم در انجام هر کاری شما را در مسیر موفقیت قرار می دهد. کسب و کاری که برنامه مشخصی برای فعالیتهای خود ندارد یا حتی در صورت داشتن برنامه مشخص آن را به صورت منظم انجام نمی دهد یا در انجام آنها کوتاهی می کند نمی تواند انتظار موفقیت و برندسازی موفقی داشته باشد. در بسیاری از برندهای بزرگ دنیا رعایت اصل برنامه و نظم از اساسی ترین راهکارهایی است که بتوانند به صورت منظم و دقیق به کار خود ادامه دهند تا اعتماد کافی در میان مشتریان را ایجاد کنند و این مقدمه یک برندسازی موفق است.

به ویژه داشتن نظم برای برندهای بیمه از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که مشتریان تصور می کنند نظم یکی از مسائلی است که می تواند به آنها کمک کند تا به خدمات بیمه ای اطمینان پیدا کنند. بنابراین ، سعی کنید فعالیتهای خود را نظم ببخشید و در ارتباط با مشتریان خود از اصل برنامه و نظم استفاده کنید.

دو) افزایش کیفیت خدمات

کیفیت محصول یا خدمات به عنوان مهمترین عنصر در میان مشتریان می باشد. مهم نیست چه محصول یا خدماتی را به مشتری ارائه می دهید ، این کیفیت محصول یا خدمات شماست که تعیین می کند تا چه حد از بازار را می توانید به دست آورید و تبدیل به یک برند شوید. برای رسیدن به این اصل ، به صورت مداوم باید در حال تحقیق و بررسی نیازهای به روز شده مشتریان خود باشید. اگر امروزه بیمه شدگان به خدمات متفاوت تری نیاز دارند باید نیازهای آنها شناسایی و در اسرع وقت به فکر تأمین آنها باشید.

این اصل از این لحاظ مهم است که اگر خدمات شما به روز نشوند نمی توانید مشتریان را به خدمات خود امیدوار کنید. پس بهتر است مدام به فکر به روز کردن خدمات رسانی خود به مشتریان باشید. اگر این کار را انجام ندهید ؛ مشتریان شما برای اینکه نیازهای خود را تأمین کنند باید از خدمات سایر شرکتها استفاده کنند و این منجر به از دست رفتن بخش قابل توجهی از مشتریان شما خواهد شد.

نظر شما