تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

بوتاکس یا سم بوتولینیوم نوع A  در سال 2010 به وسیله ی سازمان غذا و داروی آمریکا FDA جهت پیشگیری ، کاهش و رفع سردرد افراد […]

The post تزریق بوتاکس برای درمان میگرن appeared first on انواع بوتاکس | نمایندگی اصلی فروش.

بوتاکس یا سم بوتولینیوم نوع A  در سال 2010 به وسیله ی سازمان غذا و داروی آمریکا FDA جهت پیشگیری ، کاهش و رفع سردرد افراد مبتلا به میگرن مزمن مورد تایید قرار گرفت و در حال حاضر در تمام جهان یکی از روش های نوین و موثر درمان سردردهای میگرنی به شمار می آید.

بدین صورت که ، اگر شما زمینه ای از بیماری میگرن را دارا باشید و یا 2 هفته بیشتر در ماه دچار سردرد شوید که دست کم 5 بار آن به علت حمله ی میگرنی باشد ، این متد با کاهش و رفع سردردهای میگرنی قادر است نتایج رضایت بخش ، مطلوب و مفیدی را برای شما به همراه داشته باشد.

به علاوه ، تزریق بوتاکس می تواند جهت درمان سردردهای تنشی و عصبی ، سردردهای پس سری ، سردردهای گردنی و از این قبیل نتایج مفید و کارسازی به دنبال داشته باشد اما افراد دچار سردردهای سینوزیتی ، سردردهای قاعدگی ، سردردهای متاثر از فشار خون بالا گزینه های مناسبی جهت استفاده موفقیت آمیز از این روش درمانی نیستند.

عملکرد بوتاکس در درمان میگرن

در پژوهش های کلینیکی صورت گرفته در این زمینه مشاهده شد که انجام تزریق بوتاکس در افراد دچار میگرن مزمن  ، شمار روزهای بدون سردرد در این افراد را به میزان قابل توجهی فزونی بخشیده است. به طوری که نزدیک به نصفی از افرادی که دو نوبت تزریق بوتاکس انجام داده بودند تقریباً شاهد 50 درصدی کاهش و تسکین حمله های میگرنی خود شدند و این مقدار پس از پنج نوبت تزریق بوتاکس تقریباً به 70 درصد افزایش یافت.

متخصصان متوجه شدند که بوتاکس سبب از کار انداختن و مسدود کردن پیام رسان های عصبی از پایانه های عصبی عروقی مغز خواهد شد. در حقیقت وقتی از آزاد شدن سیگنال های عصبی درد در پایانه های عصبی سر و گردن ممانعت به عمل آید حمله میگرنی مهار می شود و به این علت هم اکنون تزریق بوتاکس یکی از عالی ترین گزینه های درمانی پیشگیری ، کاهش و برطرف شدن سردردهای میگرنی مزمن به حساب می آید.

چگونگی انجام تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

متخصص نورولوژیست با استفاده از سوزن های کوچک و ظریفی داروی بوتاکس را به 31 ناحیه مشخص  در قسمت سر و گردن و شانه تزریق می نماید. دوز تزریقی و نواحی تزریق بوتاکس جهت رفع سردرهای میگرنی به طور کامل با تزریق های زیبایی فرق دارد و حتماً بایست به وسیله ی متخصص مغز و اعصاب حاذق و باتجربه صورت بگیرد. این عمل در کلینیک به طور سرپایی و اغلب طی 10 الی 30 دقیقه به طول می انجامد و احتیاج به آمادگی پیش درمانی مخصوصی نخواهد داشت. پس از تزریق بیمار نیازی به بستری شدن و دوره ی نقاهت طولانی ندارد و فرد بلافاصله قادر است به امور روزانه خود مشغول شود.

تاثیرات و نتایج تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

اثرات تزریق بوتاکس به طور معمول 2 الی 3 هفته بعد از تزریق آغاز می شود و اغلب هر 3 ماه یکبار برای حفظ نتایج می بایست سیکل درمان مجدد تکرار شود. اما به طور کلی ، این دوره به جواب دهی بدن فرد بستگی دارد و برخی از افراد سیکل دوره ی طولانی تری را با یک نوبت تزریق بوتاکس تجربه می کنند.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

عارضه های جانبی تزریق بوتاکس بسیار ناچیز می باشد ولی با این وجود ، شایع ترین عارضه های جانبی تزریق بوتاکس برای درمان میگرن درد و گرفتگی در قسمت های تزریق می باشد. همچنین شاید دچار سردرد ، ضعف عضلات گردن و شانه شوید که پس از گذشت چند روز به تدریج برطرف می شوند.

به منظور به حداقل رساندن عوارض جانبی و خطرات احتمالی تزریق حتماً می بایست توسط متخصص نورولوژیست (مغز و اعصاب) انجام گیرد.

The post تزریق بوتاکس برای درمان میگرن appeared first on انواع بوتاکس | نمایندگی اصلی فروش.