تزریق بوتاکس برای جلوگیری از تعریق شدید

تعریق غیر عادی و زیاد پوست که در اصطلاح پزشکی به آن هایپرهیدروز گفته می شود عارضه ایست که موجب می گردد بدن فرد به صورت […]

The post تزریق بوتاکس برای جلوگیری از تعریق شدید appeared first on انواع بوتاکس | نمایندگی اصلی فروش.

تعریق غیر عادی و زیاد پوست که در اصطلاح پزشکی به آن هایپرهیدروز گفته می شود عارضه ایست که موجب می گردد بدن فرد به صورت غیر طبیعی مقداری بیش از حد عادی عرق تولید نماید.

این دسته اشخاص اغلب در زمان شب و یا هنگامی که کار و حرکت بدنی زیادی ندارند گریبان گیر تعریق شدیدی می شوند. تعریق شدید بدن امکان دارد موجب بروز مشکلاتی نظیر انزوا و شرمزدگی شخص در جامعه و اثرگذاری نامطلوب و منفی بر زندگی فردی ، شغلی و اجتماعی او به وجود آورد.

تزریق بوتاکس می تواند یکی از راه حل ها و متدهای درمانی موثر و مفید جهت درمان تعریق شدید یا هیپرهیدروزیس باشد.بوتاکس با مسدود کردن ارتباط سیگنال های عصبی محرک های سمپاتیک  با غدد تعریق از ترشح و تولید عرق ممانعت به عمل می آورد و موجب خشک شدن ناحیه تحت درمان می شود.

پزشک متخصص پس از بررسی وسعت قسمت تحت درمان ، تعداد تزریق و دوز تزریق را جهت جلوگیری از تعریق زیاد مشخص می نماید. بوتاکس یک متد درمانی بدون جراحی ، رضایت بخش ، ایمن و تایید شده جهت رفع تعریق شدید پوست می باشد که به صورت سرپایی و بدون دوره نقاهت طولانی و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.

از تزریق بوتاکس برای تمام افراد بالای 18 سال که از درمان های موضعی و دارویی نتیجه ای کسب نکرده اند به عنوان آخرین شیوه ی درمانی جهت رفع تعریق زیاد پوست استفاده می شود. اشخاصی که دارای بیماری های عصبی عضلانی ، بیماری ام اس ، بیماری قلبی و نارسایی کلیه هستند و زنان در دوران بارداری و شیردهی و کسانی که داروهای ضدانعقادی استفاده می کنند باید از بوتاکس جهت رفع تعریق زیاد پوست خود خودداری نمایند. همچنین اگر در طی ماه های اخیر مشکلات بلع و تنفسی و زبانی داشته اید حتماً قبل از تزریق بوتاکس با پزشک خود مشورت نمایید.

نواحی مورد درمان برای تزریق بوتاکس برای جلوگیری از تعریق

زیربغل: زیر بغل یکی از پرکاربردترین و رایج ترین نواحی تزریق بوتاکس می باشد. معمولاً پزشک کمی از یک محلول را بر روی پوست قرار می دهد تا محل دقیق ناحیه ای که حداکثر میزان تعریق را دارد تعیین شود. آنگاه بوتاکس توسط سرنگ های ظریفی به ناحیه عمیق درم تزریق می گردد. این روش معمولاً بدون درد و ناراحتی است اما در صورت حساسیت بیمار ، بر روی ناحیه تحت درمان از بی حسی موضعی استفاده می شود.

دست ها: دست ها نیز جزو نواحی هستند که به راحتی سریعاً به تزریق بوتاکس جواب می دهند. به علت حساس بودن کف دست ها جهت پیشگیری از درد و ناراحتی از مواد بی حسی موضعی بهره گرفته می شود.

پیشانی: بوتاکس برای درمان تعریق پیشانی بهترین نتیجه را دارد. از آن جایی که میزان تعریق در نقاط خط رویش مو زیادتر است با چند تزریق کوچک در این نواحی می توان به سادگی این عارضه را برطرف کرد.

پاها: بوتاکس می تواند به کاهش تعریق کف پاها کمک کند. با وجود این که تزریق بوتاکس برای بسیاری در رفع تعریق کف پاها نتایج موثری به همراه داشته است ولی درصد موفقیت این ناحیه به داروی بوتاکس نسبت به دیگر نواحی مانند زیر بغل و دست کمتر است.

تاثیرات و ماندگاری نتایج درمان تزریق بوتاکس برای جلوگیری از تعریق

کاهش تعریق در چند روز نخست بعد از تزریق قابل رویت است. ولی امکان دارد رسیدن به نتایج مطلوب و محسوس یک الی دو هفته زمان ببرد و تقریباً بعد از گذشت یک ماه اثرات قابل توجه درمان کاملاً حاصل می شود.

مدت زمان ماندگاری اثرات بوتاکس برای درمان تعریق شدید پوست به طور معمول 6 الی 12 ماه خواهد بود. جهت حفظ نتایج درمان باید تزریق 2 الی 3 نوبت در فواصل درمانی مشخص در طول یکسال تکرار گردد.

عوارض جانبی تزریق بوتاکس برای جلوگیری از تعریق

واکنش های پوست مثل خارش ، قرمزی و تورم ، سردرد و گیجی ، ضعف عضلانی که پس از گذشت چند ساعت تا چند روز به تدریج برطرف می شوند. در صورت مشاهده هر گونه علائم شدید و غیرطبیعی حتماً به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

 

مصپورت                  دیسپورت                        بوتاکس

The post تزریق بوتاکس برای جلوگیری از تعریق شدید appeared first on انواع بوتاکس | نمایندگی اصلی فروش.