مکانیسم اثر بوتاکس چگونه است؟ موارد ممنوعیت بوتاکس

مکانیسم اثر بوتاکس چگونه است؟ موارد ممنوعیت بوتاکس و همچنین عوارض بوتاکس را در این مطلب آموزشی بخوانید. مکانیسم اثر بوتاکس این داروی تزریقی بعد از […]

The post مکانیسم اثر بوتاکس چگونه است؟ موارد ممنوعیت بوتاکس appeared first on انواع بوتاکس | نمایندگی اصلی فروش.

مکانیسم اثر بوتاکس چگونه است؟ موارد ممنوعیت بوتاکس و همچنین عوارض بوتاکس را در این مطلب آموزشی بخوانید.

مکانیسم اثر بوتاکس

این داروی تزریقی بعد از استفاده ، سریعاً جذب ماهیچه های ناحیه تحت درمان شده و در پایانه ی عصبی که دستور حرکت و جمع شدن را به ماهیچه ها انتقال می دهند استقرار می یابند. در این ناحیه بوتاکس از انتشار استیل کولین که یک رابط شیمیایی جهت حرکت ، فشردگی و جمع شدن ماهیچه ای می باشد ، ممانعت به عمل می آورد. به همین دلیل فرمان منقبض شدن عضلات به ماهیچه های ناحیه مشخص منتقل نشده و ماهیچه ها به طور موقت فلج شده و ماهیچه ها بوتاکس اغلب به یک داروی تزریقی جهت رفع چین و چروک پوست و جوان سازی صورت معروف است ولی به طور معمول موارد استفاده بوتاکس به دو گروه زیبایی و را از حرکت و انقباض های مکرر که منجر به ظاهر شدن و ایجاد چین و چروک می شود ، باز می دارد.

مدت زمان ماندگاری اثرات بوتاکس 3 الی 6 ماه ادامه دارد. پس از طی این زمان ، چین و چروک ها و خطوط کم کم به شکل قبل خود باز می گردند. پس از چند نوبت تزریق ، اثربخشی و ماندگاری بوتاکس زیادتر و فاصله میان دو تزریق بیشتر خواهد شد.

موارد استفاده زیبایی و درمانی بوتاکس

داروی بوتاکس معمولا به یک داروی تزریقی جهت از بین رفتن چین و چروک پوست و جوانسازی صورت مشهور است اما به طور معمول استفاده از بوتاکس به 2 شکل زیبایی و همچنین درمانی طبقه بندی می گردد.

*از درمان های زیبایی بوتاکس می توان به برطرف کردن چین و چروک پیشانی ، رفع چین و چروک اطراف چشم ، درمان خطوط اخم ، رفع چروک های گردن ، بالا بردن گوشه های لب و حذف خطوط دور لب را نام برد.

*از دیگر کاربردهای درمانی بوتاکس می توان به درمان افتادگی پلک ، رفع پرش و پریدن پلک و عضلات چشمی ، رفع میگرن مزمن ، درمان مثانه بیش فعال ، رفع تعریق بیش از اندازه ، لوچی و بعضی از اختلالات عصبی مانند سربال پالزی اشاره کرد.

عوارض بوتاکس

بوتاکس نیز همانند هر عمل تزریقی امکان دارد قرمزی ، تورم و سوزش مختصری در موضع ترزیق به وجود آورد که بعد از گذشت چند ساعت به تدریج از بین خواهد رفت. در عده ای از بیماران بعد از تزریق ، علائمی نظیر سرماخوردگی ، سردرد یا تهوع اندکی ظاهر شود که اغلب پس از گذشت 72 ساعت برطرف می شوند. اگر چه در اغلب موارد تزریق بوتاکس هیچ مشکل و ضایعه جدی و شدیدی در پی نخواهد داشت ولی قادر است در موارد نادر موجب افتادگی پلک ، دوبینی ، چهره بی احساس و عفونت در بیماران شود.

عارضه های فوق اغلب به دلیل تزریق دوز بیشتر از اندازه و یا تزریق در نواحی نامناسب و اشتباه می باشد. در موارد خیلی نادر نیز حساسیت به تزریق بوتاکس مشاهده شده که به صورت خارش ، کهیر و تورم پلک خود را ظاهر می سازد.

موارد ممنوعیت تزریق بوتاکس

ـ زنان در دوران بارداری و شیردهی

ـ افراد زیر 18 سال

ـ بیماران حاد قلبی و عروقی

ـ بیماران ام اس و نارسایی کلیه

ـ افراد دارای بیماری های عفونی و ضعف سیستم ایمنی

ـ اشخاص حساس به پروتئین گاو

ـ انجام واکسیناسیون در طی روزهای اخیر

The post مکانیسم اثر بوتاکس چگونه است؟ موارد ممنوعیت بوتاکس appeared first on انواع بوتاکس | نمایندگی اصلی فروش.