تغییرات پیش روی بازاریابی در دوران پس از کرونا

شاید بتوانیم یکی از نقاط مثبت دوران شیوع ویروس کرونا را گسترش بازاریابی اینترنتی و دیجیتالی بدانیم.   بدون شک می توانیم این تجربه را یک تجربه عمومی در میان بسیاری از بازاریابان و فروشنده ها بدانیم. با اینکه امروزه اکثر حوزه ها وارد مرحله یا عصر دیجیتالی شدند ولی اهمیت آن در زمینه بازاریابی […]

The post تغییرات پیش روی بازاریابی در دوران پس از کرونا appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

شاید بتوانیم یکی از نقاط مثبت دوران شیوع ویروس کرونا را گسترش بازاریابی اینترنتی و دیجیتالی بدانیم.

 

بدون شک می توانیم این تجربه را یک تجربه عمومی در میان بسیاری از بازاریابان و فروشنده ها بدانیم. با اینکه امروزه اکثر حوزه ها وارد مرحله یا عصر دیجیتالی شدند ولی اهمیت آن در زمینه بازاریابی بیشتر از سایر حوزه هاست. در دوران اوج شیوع کرونا شاهد بودیم که بسیاری از مشاغل به دنبال راه اندازی پویش های بازاریابی در اینترنت بودند. اکنون همه کسب و کارها می دانند که می توانند از ظرفیت دنیای دیجیتال در فعالیت خود استفاده کنند و فاصله مکانی نمی تواند جلوی فعالیت آنها را بگیرد.

برخی از کسب و کارها به قدری در زمینه بازاریابی دیجیتال در این مدت به خلاقیت های فوق العاده ای دست پیدا کردند و در آن زمینه موفقیت به دست آوردند و مزایای آن را از نزدیک لمس کردند که همچنان تصمیم بر ادامه دادن این نوع بازاریابی دارند. با توجه به تجربه چند ماهه دوران شیوع کرونا به خوبی می توان پیش بینی کرد که استفاده از بازاریابی دیجیتالی در دوران پس از کرونا بیش از قبل رونق پیدا خواهد کرد و از روشهای مختلفی برای اجرای آن استفاده خواهد شد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

یک) ادامه دوره های آموزشی

احتمالاً برخی از بازاریابها با شیوع کرونا ممکن است شرکت در برخی از کلاسهای آموزشی را نشدنی تصور کنند. در حالی که کلاسها و کارگاه های آنلاین در حال برگزاری هستند که بهتر است در دوران شیوع این ویروس از فرصتهای آموزش مجازی استفاده بهینه را داشته باشند و دانش و اطلاعات خود را در زمینه بازاریابی و به ویژه ، بازاریابی در دوران خاصی همچون دوران فعلی افزایش دهند.

دو) برگزاری وبینار هم اندیشی

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید این است که از وبینارهای اینترنتی برای هم اندیشی با همکاران و کارکنان سایر بخشها استفاده کنید.

سه) ادامه دورکاری کارکنان

پایان دوره شیوع کرونا به معنی بازگشت کامل به دوران قبل نیست. بلکه زمانی که این دوران تمام شود با دوران جدیدی که با قبل از شیوع این بیماری تفاوتهایی دارد مواجه خواهیم شد. بنابراین برای این تغییرات باید آماده باشیم و برنامه ریزیهای دقیقی برای آن تهیه کنیم. یکی از این روشها ، ادامه دار بودن دورکاری کارکنان است. قطعاً پس از پایان این دوره ، همچنان افراد برای حفظ سلامتی خود تلاش می کنند در محل های عمومی کمتر حضور پیدا کرده و به جای کار کردن در فضاهای مشترک به صورت فردی و دورکاری کار کنند. همچنین از برخی جهات برای مدیران شرکتها و کسب و کارها هم بهتر است که کارکنان آنها به صورت دورکاری کار کنند. حتی این احتمال هست که میزان مشتریان یا ارباب رجوعهای شما که قبلاً به صورت حضوری برای انجام کار خود مراجعه می کردند پس از این دوران نیز ترجیح دهند به صورت غیر حضوری و اینترنتی کارهای خود را انجام دهند. بنابراین ، دور کاری کارکنان خود را همچنان برای دوران پس از کرونا نیز مد نظر قرار دهید.

چهار) تحول در بخش گردشگری

شاید یکی از بخشهایی که بیش از سایر کسب و کارها دچار تعطیلی در دوران کرونا شد ، بخش گردشگری است که تصور می شود در دوران پس از کرونا نیز دچار تغییرات و تحولات بسیاری شود. در دوران شیوع کرونا ، بسیاری از مراکز گردشگری و تفریحی ، تورها یا بازدیدهایی را به صورت مجازی راه اندازی کردند که پیش بینی می شود در دوران پس از کرونا نیز همچنان ادامه داشته باشد. بنابراین ، مشاغلی که در این زمینه فعالیت دارند باید روشها و برنامه های خلاقانه را برای پس از کرونا نیز در نظر داشته باشند.

پنج) تحول در بخش رستوران داری

بخش رستوران دارها و مراکز عرضه مواد غذایی آماده نیز دچار تغییرات زیادی شد. بسیاری از آنها تعطیل شدند یا غذاهایی که کمتر احتمال آلودگی آنها وجود دارد را عرضه کردند. بسیاری از مراکز شروع به عرضه غذاهای نیمه آماده کردند. بسیاری از آنها نیز از این روش به خوبی استفاده کردند و میزان فروش بالایی را داشتند. به همین دلیل این روند در دوران پس از کرونا نیز ادامه دار خواهد شد.

نظر شما

The post تغییرات پیش روی بازاریابی در دوران پس از کرونا appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.