تکنیکهای طراحی لوگوی مالی

امروزه در هر کسب و کاری نیاز به طراحی لوگو داریم. شرکتها بزرگ و کوچک ، برندها و حتی مشاغل خانگی یا اینترنتی ، همگی به […]

نوشته تکنیکهای طراحی لوگوی مالی اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

امروزه در هر کسب و کاری نیاز به طراحی لوگو داریم.

شرکتها بزرگ و کوچک ، برندها و حتی مشاغل خانگی یا اینترنتی ، همگی به طراحی لوگو نیاز دارند و نیاز به آن روز به روز بیشتر نمود پیدا می کند. اگر توجه کرده باشید امروزه اهمیت طراحی لوگو را بسیاری از شرکتها درک کرده اند و تقریباً مهم نیست آن شرکت در چه حد و اندازه ای باشد ؛ ولی غالباً شاهد این هستیم که برای خود و معرفی فعالیتشان دست به طراحی لوگو می زنند. یکی از این فعالیتها ، شرکتها مالی و حسابداری می باشند که برای فعالیت خود دست به طراحی لوگو می زنند. در این مقاله قصد داریم به نکاتی که در طراحی لوگو برای شرکتها مالی و حسابداری باید مورد توجه قرار گیرد پردازیم.

یک) اهمیت تداعی اعتماد

مسأله پول یکی از موضوعات مهم برای بسیاری از افراد است. از آنجایی که در شرکتهای مالی و حسابداری با حساب و کتابها و مسائل مالی یک شرکت سر و کار داریم توجه به این موضوع ، اهمیت زیادی دارد. برای صاحبان این مشاغل مهم  است که با افرادی که قابل اعتماد هستند کار کنند و حساب و کتابهای شرکت خود را دست افراد مطمئن بسپارند. پس سعی کنید در لوگویی که طراحی می کنید به جنبه تداعی اعتماد و اطمینان توجه کنید. برای این کار می توانید از نمادهای اعتماد مانند طرح خانه ، ستون ، کوه و رنگهای مناسب مانند سفید استفاده کنید. تجربه نشان داده است نمادها و رنگهای گفته شده تا حد زیادی می تواند در تداعی کردن احساس اعتماد به مشتریان تأثیر گذار باشد. البته لازم به ذکر است اگر قصد استفاده از این نمادها را دارید حتماً جنبه خلاقانه بودن آن را در نظر بگیرید تا بتوانید یک لوگوی متفاوت و متمایز طراحی کنید.

دو) جدی بودن طرح لوگو

انتظار افراد از شرکتها حسابداری و مالی این است که با جدیت به کار خود بپردازند. پس بهتر است در طراحی لوگوی این شرکتها ، قید رنگها و فونتهای فانتزی را بزنید. بهترین رنگها برای این لوگوها ، رنگهای سرد و تداعی کننده جدیت مانند سفید و آبی است. همچنین طرح هایی مانند خانه یا اشکال هندسی مانند مثلث یا نمادهای حمایت گر می توانند بهترین نمادها و طرح ها برای این شرکتها باشند.

سه) تداعی حس مسئولیت

در کنار ویژگیهایی که در بالا گفته شد ، یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید شرکتها مالی و حسابداری داشته باشند حس مسئولیت آنهاست. سعی کنید لوگوی خود را به گونه ای طراحی کنید که این حس را به مخاطبان خود القا کنید. همچنین علاوه بر لوگو ، باید عملکرد شما نیز به گونه ای باشد که حس مسئولیت پذیری شما را به مشتریان نشان دهد.

چهار) طراحی ساده

سعی کنید در طراحی لوگوهای شرکتهای مالی و حسابداری از طرحهای ساده استفاده کنید. انتخاب طرح ساده می تواند شما را به اهدافی که در بالا گفته شد مانند قابل اعتماد و جدی بودن نیز برساند. پس سعی کنید از طرح های ساده برای این لوگوها استفاده کنید.

پنج) عامه پسند باشید

از آنجایی که قرار است مردم به شما اعتماد کنند ؛ پس سعی کنید از طرحها و لوگوهایی استفاده کنید که عامه پسند باشند. در این دسته از لوگوها نمی توانید از سلیقه خود پیروی کنید و هر طور که خودتان دوست داشته باشید ، لوگویتان را معرفی کنید. بلکه از آنجایی که مشتریان شما باید حرف اول را در شغلتان بزنند بنابراین ، مهم است که از طرحهایی که عامه پسند هستند استفاده کنید.

شش) هماهنگی لوگو با فعالیت شما

یکی از مهمترین نکاتی که باید توجه کنید این است که لوگویتان با فعالیتی که دارید هماهنگ باشد. یعنی افراد به محض دیدن طرح و لوگوی شما بتوانند پی به نوع فعالیت شما ببرند.

نوشته تکنیکهای طراحی لوگوی مالی اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.