استراتژی برندسازی شرکت شیائومی Xiaomi

استراتژی برندسازی شرکت شیائومی Xiaomi موضوع این مقاله آموزشی در مورد برندسازی است. شرکت شیائومی یک شرکت تولیدی الکترونیکی است که در چین قرار دارد. می توانیم این شرکت را یکی از رقیب های اصلی در تولید گوشی های هوشمند برای شرکتهای بزرگ دنیا به حساب بیاوریم. شرکت شیائومی با اینکه نام سختی برای تلفظ […]

استراتژی برندسازی شرکت شیائومی Xiaomi موضوع این مقاله آموزشی در مورد برندسازی است.

شرکت شیائومی یک شرکت تولیدی الکترونیکی است که در چین قرار دارد. می توانیم این شرکت را یکی از رقیب های اصلی در تولید گوشی های هوشمند برای شرکتهای بزرگ دنیا به حساب بیاوریم. شرکت شیائومی با اینکه نام سختی برای تلفظ کردن دارد ولی توانسته است در میان کاربران و استفاده کننده های گوشی های هوشمند محبوب باشد و بازار خوبی را برای خود به دست آورد. این شرکت در ابتدای ورود خود به بازار توانست با رشد بسیار بالایی که به دست آورده بود و میزان فروش بالایی که داشت ، اکثر بازارهای چین را در اختیار بگیرد. همچنین بازارهای او در کشورهای هند و مالزی نیز گسترش پیدا کرد. علت این موفقیت را می توانیم در برندسازی این شرکت بدانیم. در این مقاله به چند روش اصلی در برندسازی این شرکت اشاره می کنیم.

یک) ارزان بودن محصولات

گوشی های هوشمندی که شرکت شیائومی می ساخت و وارد بازار می کرد در مقایسه با سایر گوشی های هوشمندی که در بازار وجود داشت بسیار ارزان قیمت بود. به همین دلیل ، از تمامی اقشار جامعه می توانستند این گوشی را تهیه کنند و همین محبوبیت این برند را افزایش داده بود. ارزان بودن یک کالا به این معنی است که می توانیم این کالا را حداقل در بین ۶۰-۷۰ درصد جامعه گسترش دهیم و مشتریانی را از طبقات پائین و متوسط جامعه که در هر جامعه ای اکثریت را تشکیل می دهند به دست آوریم.

دو) کیفیت بالای محصولات

بسیار جالب است که بدانیم شرکت شیائومی با اینکه محصولات ارزان قیمت و گوشی های ارزانی را وارد بازار می کرد ولی در مقایسه با محصولاتی که قیمت بالاتری داشتند از نظر کیفیت می توانست با آنها به خوبی رقابت کند. همین موجب شد محبوبیت این برند بیش از پیش بالا رود و افراد زیادی به فکر خرید و تهیه کردن محصولات این شرکت باشند. کیفیت بالای یک محصول می تواند از جمله مهمترین استراتژیهای یک شرکت و مشاور برندسازی برای برندسازی باشد.

سه) خلاقیت و تنوع در تولید محصولات

خلاقیت عنصر اصلی یک برند باید باشد. شرکت شیائومی از این ویژگی به خوبی توانست استفاده کند. آنها خلاقیت را وارد فعالیت و تولید محصولات خود کردند و به زودی توانستند در بازار به شهرت برسند. یکی از خلاقیتهایی که این شرکت به کار برد ، تولید محصولات متنوع بود. زمانی که یک شرکت محصولات متنوعی را تولید می کند یعنی تولید خود را گسترش داده و می تواند مشتریان بیشتری داشته باشد.

شرکت شیائومی نیز پس از اینکه گوشی های هوشمند خود را وارد بازار کرد و توانست مشتریان زیادی را پیدا کند و توانایی ها و حسن نیت خود را با محصول ارزان و کیفیت بالا به مشتریان نشان دهد ؛ حال در مرحله بعدی ، شروع به تولید انواع دیگری از محصولات الکترونیکی کرد. در این مرحله شروع به تولید سایر محصولات همچون دستگاه تصفیه هوا ، تلویزیون ، هدفون ، هندزفری ، دوربین ، لپ تاپ ، تبلت ، جاروبرقی ، پاوربانک و محصولاتی از این دست کرد.

چهار) خلاقیت در تغییر نام برند

شرکت شیائومی به خوبی می دانست که تلفظ نام این شرکت سخت است و از جمله اصول روانشناسی که در برندسازی به کار می رود این است که یک نام جذاب که خوش آهنگ و خوش تلفظ است برای برند خود انتخاب کنند. به همین دلیل این شرکت نام برند خود را که شیائومی بود به mi که خلاصه شده نام این شرکت بود تبدیل کرد. مشتریان برای تلفظ کردن این نام راحت تر بودند و از طرفی زمانی که قرار است نام یک برند یا لوگوی آن طراحی شود می توانیم از این اسامی مختصر شده یا همین دو حرف به خوبی در ساختن لوگو و طراحی برند استفاده کنیم. در واقع شرکت شیائومی با خلاقیت خود توانست از نام تا عملکرد برند خود را به گونه ای هدایت کند که توجه مشتریان و بازار را بسیار سریع به خود جلب کند.

برند شیامی - لوگو شیامی

نظر شما