راهکارهای مصونیت از اثرات شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در کسب و کار (قسمت اول)

در شرایطی که ویروس کرونا بسیاری از کشورها را درگیر کرده و مدام از شبکه ها و رسانه های مختلف توصیه هایی را برای در امان ماندن از این ویروس می شنویم بسیاری از کسب و کارها لطمه خورده یا تعطیل شده است. مقدمه  دولتها و کشورهای مختلف هر کدام برنامه هایی را برای خسارت […]

The post راهکارهای مصونیت از اثرات شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در کسب و کار (قسمت اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

در شرایطی که ویروس کرونا بسیاری از کشورها را درگیر کرده و مدام از شبکه ها و رسانه های مختلف توصیه هایی را برای در امان ماندن از این ویروس می شنویم بسیاری از کسب و کارها لطمه خورده یا تعطیل شده است.

مقدمه 

دولتها و کشورهای مختلف هر کدام برنامه هایی را برای خسارت کمتر به کسب و کارها و مشاغل مردم ارائه کرده و اجرا می کنند. اما این راهکارها تا چه اندازه می تواند مشاغل ما را از آسیب و خسارت مصون نگه دارد ؟ به همین دلیل باید خودمان نیز با توجه به شرایط شغلمان به فکر روشهایی باشیم که بتوانیم در این وضعیت ، کسب و کارمان را به درستی مدیریت کنیم و از اینکه آسیب بیشتری ببیند پیشگیری کنیم.

یادتان باشد شاید بسیاری از بخشهای کسب و کار شما به صورت موقتی در حالت تعلیق قرار گرفته باشد ولی بازاریابی سئوی شما به هیچ وجه نباید متوقف شود و این با پروتکل های بهداشتی که از سوی سازمان بهداشت جهانی ارائه می شود هیچ منافاتی ندارد و برعکس دقیقاً مطابق با آن است. برخی از بازاریابها و کسب و کارها از این شرایط ترسیده اند و تا زمانی که شرایط مشخص تر شود روند بازاریابی خود را به تعلیق انداخته و تعطیل کرده اند. دقیقاً همین واکنشهای سریع و نسنجیده می تواند بعدها برای استراتژیهای بازاریابی شما مشکلات زیادی به وجود آورد.

چه باید کرد؟

اگر شغل و فعالیت شما از آن دسته از فعالیتهایی است که از طرف وزارت بهداشت و دولت به عنوان مشاغل پر ریسک معرفی شده و نمی توانید تا مدتی فعالیت کنید قطعاً ترس زیادی را برای شما به همراه داشته است و شغل و موقعیت خود را در معرض خطر و ضررهای جبران ناپذیر می بینید. اما این عدم اطمینان نباید مانع از شود که شما مسئله بازاریابی و سئو را نادیده بگیرید و منتظر شرایطی باشید که همه چیز به روال قبل برگردد چرا که هنوز اطلاعات دقیقی از شرایطی که در آینده به وجود خواهد آمد و مدت زمان شیوع این بیماری در دست نیست.

پس از همین امروز شروع کنید و به سئو و بازاریابی خود رونق دهید. بسیاری از شرکتها و کسب و کارهای بزرگ آمریکا مدعی هستند که به صورت ثابت بین ۷ تا ۸ درصد از درآمدهای ناخالص خود را برای بازاریابی صرف کنید. فرقی نمی کند شما در چه شرایطی هستید این عددها بسیار مهم هستند و نباید از میزان آن یا کیفیت تبلیغ و بازاریابی شما کاسته شود.

برای رسیدن به این هدف ، سعی کنید اگر بخشی از بازاریابی و تبلیغات خود را می توانید با هزینه های کمتری ادامه دهید آن بخشها را تقویت کنید.

دوماً سعی کنید از تصمیمات یک شبه و هیجانی حداقل به مدت یک سال دوری کنید. سعی کنید سیستم دورکاری را در شرکت و محدوده محل کار خود رواج دهید و از همکاران و کارکنانتان بخواهید تا دورکاری انجام دهند ولی از طرق مختلف با یکدیگر در ارتباط باشید و تبادل نظر داشته بپردازید. می توانید از این فرصت به وجود آمده که برخی از کسب و کارها دست از کار و تبلیغ و بازاریابی کشیده اند و منتظر این هستند تا ببییند چه اتفاقی خواهد افتاد خودتان را در صدر جستجوهای گوگل قرار دهید.

اگر قصد داشته باشید در کسب و کار و فعالیت خودتان موفق باشید هیچ کاری غیر ممکن نیست. با این کار هم توانسته اید مطابق با پروتکل های وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی عمل کنید و زندگی کارکنان خود و سلامت آنها را در رأس اهمیت قرار دهید و هم اینکه به فعالیت خود از حوزه هایی که امکان فعال ماندن در آنها وجود دارد ادامه دهید.

در مقاله بعدی به روشهایی که می توانید از آنها در بازاریابی و سئو در دوران شیوع ویروس کرونا استفاده کنید می پردازیم.

نظر شما

The post راهکارهای مصونیت از اثرات شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی در کسب و کار (قسمت اول) appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.