چند تکنیک مهم در ساخت بهترین شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی جزء بخشهای اصلی یک تبلیغ است. آموزش ساخت بهترین شعار تبلیغاتی موضوع این مطلب آموزش بازاریابی می باشد. همانطور که انتخاب تصاویر و رنگها در ساخت یک تبلیغ بسیار مهم است بلکه از همه آنها مهم تر این است که شعار شما در این تبلیغات چیست ؟ زیرا شعار جزء ارکان اصلی تبلیغاتی […]

The post چند تکنیک مهم در ساخت بهترین شعار تبلیغاتی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

شعار تبلیغاتی جزء بخشهای اصلی یک تبلیغ است. آموزش ساخت بهترین شعار تبلیغاتی موضوع این مطلب آموزش بازاریابی می باشد.

همانطور که انتخاب تصاویر و رنگها در ساخت یک تبلیغ بسیار مهم است بلکه از همه آنها مهم تر این است که شعار شما در این تبلیغات چیست ؟ زیرا شعار جزء ارکان اصلی تبلیغاتی است که در ذهن افراد باقی می ماند. همچنین شعار تبلیغاتی شماست که هویت و هدف شما را به مخاطبان نشان می دهد. در ادامه این مقاله تکنیکهای کاربردی و بسیار مهم برای ساخت چنین شعاری گفته می شود.

شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی

اولین اصل در ساخت شعار تبلیغاتی ) سادگی شعار

تا جایی که امکان دارد باید شعار شما ساده باشد. بنابراین باید سعی کنید شعارهای خود را تا جایی که امکان دارد به گونه ای انتخاب کنید که هم نشان دهنده خدمات و هم نوع فعالیت شما باشد و هم اینکه اهداف و مسیر آینده و چشم انداز شما را نشان دهد. اگر نتوانید این سادگی را رعایت کنید نمی توانید با مخاطبان خود ارتباط خوبی برقرار کنید. این سادگی باید در دو بخش رعایت شود. اول اینکه باید جملات شما جملاتی ساده و قابل فهم برای عموم و مخاطبان شما باشد. دوم اینکه باید تعداد کلماتی که در شعار به کار می برید کم باشد تا بتواند در یک جمله بسیار کوتاه هدف شما را به مخاطبان منتقل کند و قابلیت ماندگاری در حافظه آنها را داشته باشد.

دومین اصل در ساخت شعار تبلیغاتی ) خیالبافی ممنوع !

برخی از مدیرهای بازاریابی شعارهای تبلیغاتی را به گونه ای انتخاب می کنند که در واقع آرزوی خود را در آن مطرح می کنند نه آن چیزی که برای مشتریان مفید است یا مشتریان به دنبال آن هستند. به عنوان مثال ، “این همان چیزی هست که دنبالش بودم ” ، ” بهتر از این نمیشه “، شعارهای تبلیغاتی از این دست به درد مشتریان شما نمی خورد آنها به دنبال این هستند بدانند محصول یا خدماتی که شما آن را تبلیغ می کنید به چه درد آنها می خورد. پس بهتر است شعارتان بیان کننده این نیازهای مشتریان باشد. برای تهیه چنین شعاری بهتر است به مزایا یا ویژگیهای خاصی که محصول یا خدمات شما دارد اشاره کنید.

سومین اصل در ساخت شعار تبلیغاتی ) کمی توضیح دهید

همیشه بر این مسئله تأکید کرده ایم که شعار تبلیغاتی باید موجز و مختصر باشد. اما در این جا می گوییم که باید هدف خودتان را کمی توضیح دهید. اشتباه نکنید ، این حرف ما نقض کننده حرف اولی نیست ، بلکه مکمل آن است. یعنی اولین هدف شما باید این باشد که شعار تبلیغاتی خود را کوتاه و مختصر انتخاب کنید و در درجه بعدی باید سعی کنید هدف و مزایای محصول یا خدمات خود را کمی توضیح دهید تا مشتریان و مخاطبان شما بدانند که دقیقاً چه تمایزی میان محصول شما با دیگری وجود دارد.

چهارمین اصل در ساخت شعار تبلیغاتی ) با مخاطبان خود صادق باشید

بسیار مهم است که شما با مشتریان و مخاطبان خود صادق باشید چرا که مخاطبان شما متوجه پیامهای تبلیغاتی شما هستند و می توانند به خوبی درک کنند که کدام یک از گفته های شما به واقعیت نزدیکتر است و کدام یک این چنین نیست. اگر شما شعاری مانند اینکه ” ما تمامی نیازهای شما را با این محصول برآورده خواهیم کرد ” کاملاً مشخص است که چنین جمله ای از واقعیت به دور است. زیرا محصول شما تنها می تواند یکی از نیازهای مشتریان شما را برآورده کند پس هرگز چنین جملات و شعارهایی را انتخاب نکنید که برای مخاطبان شما غیر قابل باور باشد. گاهی یک جمله ساده ولی واقعی بسیار موثرتر از آن چیزی است که شما فکرش را می کنید.

پنجمین اصل در ساخت شعار تبلیغاتی ) استفاده از جملات طنز

در صورتی که محصول یا خدمات شما به گونه ای است که قابلیت طنز و خندان مردم را می تواند داشته باشد یا شوخی کردن با آن از ارزش آن نمی کاهد می توانید حتی از شعارهای طنزگونه برای تبلیغ خود استفاده کنید. تجربه نشان داده است این قبیل تبلیغات می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

 

نظر شما

The post چند تکنیک مهم در ساخت بهترین شعار تبلیغاتی appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.