هایفو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

هایفو چیست و چه کاربردهایی دارد؟ از پیشرفته ترین تکنولوژی های حال حاضر می باشد، میتوان به هایفو (HIFU) اشاره کرد. هایفو چیست ؟ همانطور که […]

نوشته هایفو چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اولین بار در تجهیزات زیبایی پارسیان. پدیدار شد.

هایفو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

از پیشرفته ترین تکنولوژی های حال حاضر می باشد، میتوان به هایفو (HIFU) اشاره کرد.

هایفو، دستگاه هایفو الترا ،هایفو 3D، هایفو 4D،لیز پلاتینیوم ، هیدروفشیال ، آکوا فشیال ، کیوسوئیچ ، پلاژن،الترا سوند ، ارف فرکشنال ،

هایفو، دستگاه هایفو الترا ،هایفو 3D، هایفو 4D،

هایفو چیست ؟

همانطور که می دانید هایفو (HIFU) روشی است برای لیفتینگ صورت بدون نیاز به عمل جراحی.

هایفو چه می کند ؟

 هایفو (HIFU) عمل لیفتینگ و جوانسازی  را در یک جلسه انجام می دهد.

علاوه بر لیفتینگ و جوانسازی :

همچنین برای لاغر کردن سایر اندام های بدن هم مورد کاربرد قرار گرفته است.

مکانزیم هایفو چیست ؟

هایفو و مکانیزم انجام آن در هایفوتراپی از امواج اولتراسوند(مافوق صوت) استفاده می شود.

تکنولوژی هایفو چیست؟

این امواج با کمک تکنولوژی بسیار پیشرفته توسط وسایلی شبیه به لنز های عدسی مانند  که می توانند صوت را در نقطه ای کانونی متمرکز نماید در نقطه ای از عمق دلخواه متمرکز و تابانده می شود که نتیجه آن ایجاد گرمای موضعی در نقاط و اعماقی دقیق از پوست و بافت زیرین می باشد و بقیه کار با همان توضیح قبلی تخریب کلاژن های قدیمی و بازسازی کلاژن جدید می باشد.

طول موج ایجاد شده چه می کند ؟

این طول‌ موج، به‌همراه خود حرارت و انرژی معینی را به SMAS وارد نموده و در‌طی مراحل زیر، باعث جوانسازی و کشیــد‌گی و لیــفت پـوست  می‌شود:

الف ـ جوانسازی پوست

اگر موج ناشی از اولتراسوند بتواند در عمق ۳ میلی‌متری پوست، یعنی در لایه‌ درم رتیکولر، حرارتی معادل ۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را ایجاد نمایند، این درجه حرارت باعث بازیابی حیات یا نئوسنتز در تبدیل کلاژن‌ها و الاستین‌های کهنه و بی‌کیفیت و فاقد اثرات جوانسازی،به سلول های عامل جوانسازی تبدیل شود.

روند جوانسازی  چه می کند؟

روند این بازیابی حیات کلاژن‌ها و الاستین‌ها باعث کم عمق‌ شدن چین‌ و‌ چروک‌ های صورت و ایجاد طراوت و جوانی در پوست می‌گردد.

چه مدت طول می کشد؟

روند جوانسازی و بهبودی در کلاژن سازی تا ۳ ماه بعد از پروسه هایفو ادامه می یابد.

ب‌ـ لیفتینگ صورت، گردن و غبغب

معمولاً لایه‌ عضلانی SMAS، همانگونه که اشاره شد مانند فونداسیون و پایه‌ ای که تمامی لایه‌های پوست روی آن قرار‌گرفته، در عمق 4.5 ‌میلی‌متری پوست استقرار یافته است.

امواج الترا سوند چه حرارتی را ایجاد می کند ؟

امواج اولتراسوند که برای هدف قرار‌دادن SMAS تولید و به داخل پوست هدایت می‌شوند، در‌این عمق و در داخل لایه‌ SMAS، نقاط دایره‌ای متحدالمرکزی را به‌وجود می‌آورند که در مرکز این دایره حرارتی معادل‌۷۰ درجه‌ی سانتی‌گراد را ایجاد می‌نمایند.

در 70 درجه ایجاد شده چه می شود ؟

در‌این درجه حرارت،اتفاقات پیچیده‌ای در ارگان‌های SMAS، از‌جمله فیبریل‌های عضلانی اتفاق می‌افتد که درنهایت باعث ایجاد انقباض، سفتی و افزایش حجم عضلات صورت، گردن و دکولته‌ می‌گردد که حاصل آن بر‌طرف‌ شدن افتادگی، شلی و لاغری عضلات و جوانسازی چهره می‌باشد.

چه مقدار این روش دوام دارد ؟

پایداری این لیفتینگ بدون جراحی و غیرتهاجمی، نسبتاً طولانی بوده و قوام آن تا دو‌سال می‌باشد.

هایفو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

روش هایفو نسبت به سایر روش های لیفتینگ صورت * هایفو روشی کاملا موثر، ایمن و تایید شده حتی توسط سازمان غذا- داروی آمریکا (FDA) در درمان افتادگی پوست هست اما کاملا غیرتهاجمی بوده و کوچکترین آسیبی به سطح پوست نمی زند.

هایفو هیچ اثر فیزیکی ندارد :

برخلاف روشهای جراحی و لیزر، بعد از انجام هایفو شواهدی از برش، بخیه، کبودی، قرمزی، زخم و التهاب بر روی پوست دیده نمی شودو فرد به راحتی می تواند کارهای معمول روزمره خود را ادامه دهد و نیاز به استراحت و نقاهت خاصی نیست.

نکته بعدی در هایفو :

دومین نکته این که انجام تنها یک جلسه هایفو باعث بروز بهبودی به مدت یک تا سه سال می گردد و برخلاف روشهای لیزری نیاز به تکرار ماهانه چندین جلسه ندارد.

اثر هایفو با بالا رفتن سن کم می شود :

ناگفته نماند چون پوست بافتی زنده و پویا هست بعد از هر روش جوانسازی، روند تغییرات سنی ادامه می یابد و عملا هیچ روشی اثری دایمی ندارد اما اثر هایفو با یک جلسه درمان تا مدتی طولانی به ویژه در صورت رعایت اصول نگهداری پوست باقی می ماند.

از نظر اقتصادی هایفو :

از نظر اقتصادی در مقایسه با روشهای جراحی انجام هایفو کم هزینه تر می باشد

موارد استفاده از هایفو :

موارد استفاده از هایفو بالا کشیدن ابروها ، رفع افتادگی پلک ، رفع چین و چروک اطراف چشم ، درمان تیرگی و سیاهی دور چشم ، لیفت چانه ،رفع خط خنده ،از بین بردن خط اخم ،رفع غبغب ، لیفت صورت لیفت گردن، لیفت پیشانی ، زاویه دار کردن فک

لاغری با هایفو چیست؟

هایفوتراپی درمانی غیرتهاجمی برای لاغری موضعی صورت و بدن است که از اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (هایفو) برای از بین بردن دائمی چربی‌هایی استفاده می‌کند که معمولاً در جلوی شکم و پهلوها انباشته می‌شوند. این روش غیرجراحی بیمار را از اندامی متناسب‌تر و لاغرتر برخوردار می‌سازد.

چگونه با هایفو لاغر می‌شویم؟

هایفوتراپی بر این اصل استوار است که اگر سلول در دمای بالاتر از 56 سانتی گراد در حدود یک ثانیه قرار گیرند، مرگ سلول حتمی است. گرمای اولتراسوند واکنش بافتی دوگانه‌ای را در ناحیه درمان ایجاد می‌کند.

از یک طرف سلول‌های چربی ناحیه مورد نظر برای همیشه از بین می‌رود و از طرف دیگر کلاژن پیرامون ناحیه درمان منقبض می‌شود و به این ترتیب از شل شدن بافت پس از درمان جلوگیری می‌شود

نواحی که هیافو می تواند لاغر کند ؟

ناحیه‌های قابل لاغر شدن با هایفو شکم پهلوها پشت بدن ناحیه ران مانند سمت داخلی ران باسن بازوها غبغب  می باشد .

هایفو مناسب چه افرادی نمی باشد؟

در افرادی که دارای دیابت پیشرفته هستند

وجود پروتز فلزی در ناحیه درمان

وجود عفونت فعال در ناحیه درمان

خانم باردار

افراد زیر 30 سال

هایفو، دستگاه هایفو الترا ،هایفو 3D، هایفو 4D،لیز پلاتینیوم ، هیدروفشیال ، آکوا فشیال ، کیوسوئیچ ، پلاژن،الترا سوند ، ارف فرکشنال ،هایفو وی مکث ،دستگاه هایفو سالنی وی مکس HIFU V-MAX

 

 

نوشته هایفو چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اولین بار در تجهیزات زیبایی پارسیان. پدیدار شد.