تضمین آینده کسب و کارتان با برند سازی شخصی

اگر شما نیز به عنوان یک کارآفرین به فعالیت مشغول هستید حتماً به خوبی می دانید که برندسازی شخصی تا چه اندازه مهم است. می توانیم به جرأت بگوییم که امروزه هیچ شرکت یا فردی نمی تواند بدون داشتن برند به فعالیت خود ادامه دهد یا مخاطبان مورد نظر خود را جذب کند. می توانیم […]

اگر شما نیز به عنوان یک کارآفرین به فعالیت مشغول هستید حتماً به خوبی می دانید که برندسازی شخصی تا چه اندازه مهم است.

می توانیم به جرأت بگوییم که امروزه هیچ شرکت یا فردی نمی تواند بدون داشتن برند به فعالیت خود ادامه دهد یا مخاطبان مورد نظر خود را جذب کند. می توانیم به قطع یقین بگوییم که برندسازی شخصی می تواند یکی از عوامل اصلی و مهم در موفقیت شما در کسب و کارتان باشد. از طرفی ، برندسازی شخصی در کنار برندسازی برای کسب و کار نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از مردم زمانی که با برند شما آشنا می شوند و پی به این می برند که این برند نیز مربوط به برند شخصی شماست ، تمایل بیشتری برای خرید پیدا می کنند.

همچنین در صورتی که شما یک برند شخصی موفق داشته باشید ، زمینه های مشغول شدن شما در زمینه فعالیتتان بالا می رود. زیرا اکثر افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند تمایل دارند با شما که یک برند شناخته شده هستید فعالیت کنند. می توانیم با اطمینان بگوییم که برندها و اشخاص برای موفق شدن به یکدیگر نیازمند هستند. از مزایای برندسازی شخصی برای تضمین آینده شغلی شما می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

یک) شناخته شدن در میان سایر افراد

شما اگر به عنوان یک فرد ، بتوانید برندسازی شخصی داشته باشید می توانید موفق تر از سایر افرادی که برند شخصی ندارند عمل کنید. چرا که افرادی که از شما دعوت به همکاری می کنند ، زمانی که متوجه شوند شما یک برند شخصی در این زمینه دارید ، احتمال اینکه با شما همکاری کنند بیشتر است. از طرفی ، افراد و مخاطبان و مشتریان شما نیز تمایل دارند با فردی که برند شخصی دارد تعامل داشته باشند و او را به سایر افراد ترجیح می دهند.

دو) شانس بالای پیشنهاد کار

افراد و کار آفرین هایی که برای خودشان برند شخصی دارند احتمال اینکه پیشنهادهای کاری بیشتری داشته باشند بسیار بالاست. از طرفی ، احتمال همکاری شما با سایر برندها را نیز افزایش می دهد.

سه) تغییر دیدگاه رسانه ها

شاید بسیاری از افراد باشند که در حرفه خود دارای تخصص قابل قبول و خوبی هستند ولی هرگز نمی توانند خودشان را به عنوان یک کارشناس خبره و حرفه ای در آن زمینه نشان دهند. بر عکس ، عده ای از افراد هم هستند با اینکه تخصص زیادی در آن زمینه ندارند ولی به قدری در معرفی خود موفق بوده اند که بسیاری از افراد ، از آنها به عنوان کارشناسان و افراد سرآمد در آن زمینه و رشته یاد می کنند. بنابراین ، اینکه شما بتوانید خودتان را به عنوان یک کارشناس معرفی کنید دقیقاً به همان اندازه مهم است که بتوانید در یک زمینه به مرتبه کارشناسی برسید.

سعی کنید با افراد و رسانه های مختلف در ارتباط باشید و توانایی ها و زمینه های فعالیت خود را با آنها در میان بگذارید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که شما به عنوان یک برند شخصی باید بتوانید خودتان را به خوبی معرفی کنید.

چهار) اهمیت ارتباط خصوصی

به همان اندازه که یک صاحب برند باید با عموم مردم در ارتباط باشد و ارتباط عمومی بالایی داشته باشد. ارتباط با مشتریان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. سعی کنید نیازمندی ها و علایق مشتریان خود را به ویژه مشتریان هدفتان را شناسایی کنید و در جهت تأمین این خواسته ها برآیید. هر چقدر ارتباط شما با مشتریانتان به ویژه مشتریان اصلی تان بیشتر و بهتر باشد ، احتمال موفقیت شما نیز افزایش پیدا می کند.

پنج) طراحی سایت

سعی کنید برای برند شخصی خودتان ، سایتی را طراحی کنید. طراحی این سایت ، علاوه براینکه رسمیت فعالیت شما را به دیگران نشان می دهد بلکه موجب می شود شما بتوانید به عنوان یک برند شخصی با مخاطبان خود ارتباط داشته باشید.

شش) کاربرد اصول شناخته شده

در بالا به چندین اصل و مزیت برندسازی شخصی اشاره شد. ممکن است بسیاری از افراد یا کسانی که به دنبال ساختن یک برند شخصی هستند از این اصول آگاهی داشته باشند اما درصد افرادی که این اصول را به کار می برند واقعاً چند نفر هستند ؟ اینکه شما از چیزی مطلع باشید با اینکه آن را به کار ببرید بسیار متفاوت است. پس صرف دانستن مهم نیست بلکه باید اراده قوی در به کار بردن آنها داشته باشید.

 برندسازی              مشاور برندسازی


موضوع مرتبط :

چگونگی برندسازی شخصی برای خانم ها

نظر شما