اصول طراحی لوگوی مذهبی (قسمت اول)

مواردی که لوگوها مورد استفاده قرار می گیرند برای این است که بین برندها تمایز و تفاوت ایجاد شود. اکثر برندها و شرکتها از لوگو برای […]

نوشته اصول طراحی لوگوی مذهبی (قسمت اول) اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.

مواردی که لوگوها مورد استفاده قرار می گیرند برای این است که بین برندها تمایز و تفاوت ایجاد شود.

اکثر برندها و شرکتها از لوگو برای پر رنگ کردن فعالیت و نام خود استفاده می کنند. زیرا لوگو تنها ابزاری است که به صورت عینی شما می توانید تمایز بین خود و دیگر برندها ایجاد کنید. در این میان ، لوگوهای مختلف و متعددی در صنایع و زمینه های مختلف وجود دارد که از آن جمله می توانیم به لوگوهای مذهبی اشاره کنیم. در کشوری مثل ایران ، لوگوهای مذهبی نیز از جمله لوگوهایی هستند که زمینه های استفاده متعددی دارند.

اگر قصد طراحی لوگو برای شغل خود را دارید باید اولین مسئله ای که زمان طراحی لوگو در نظر می گیرید هدف خود از طراحی لوگو را مد نظر قرار دهید. می توانیم هدف از طراحی لوگوها را به موارد زیر تقسیم بندی کنیم.

یک) بازارهای کوچک

گاهی شما لازم دارید برای رقابت در بازارهای کوچک ، از لوگو استفاده کنید. در این شرایط ، هدف شما از طراحی آن لوگو با زمانی که برای یک شرکت بزرگتر در نظر دارید از آن استفاده کنید باید کاملاً متفاوت تر باشد. زیرا زمینه فعالیت و افرادی که با آنها مواجه هستید بسیار متفاوت است. در این گونه موارد باید اندازه شرکت و فعالیت شما و مشاغلتان باید با نوع طراحی که دارید متناسب باشد.

دو) بازارهای بزرگتر

گاهی شما نیاز دارید در بازارهای بزرگتر اقدام به فعالیت کنید. به عنوان مثال ، رقیبهای بزرگتری دارید که رقابت کردن با آنها بسیار سخت است. در این دسته از موارد بهتر است نهایت تلاش خود را بکنید تا بتوانید لوگویی متناسب با بازارهای بزرگ برای خود طراحی کنید. در این دسته از بازارها شما نیاز به نمادها و تصاویری دارید که بتوانید زمینه های وسیع تر و بزرگتری اقدام به فعالیت کنید.

سه) بازارهای داخلی

گاهی شما در بازارهای داخلی فعالیت می کنید. بنابراین ، نحوه طراحی لوگوی شما باید کاملاً متفاوت باشد. زیرا در بازارهای داخلی با افرادی که در فرهنگ شما هستند سر و کار دارید و باید به لحاظ زبان بیانی و المانهایی که انتخاب می کنید کاملاً متفاوت باشد.

چهار) بازارهای خارجی

زمانی که هدف شما ، رقابت در بازارهای خارجی است باید نمادها و المانهایی را انتخاب کنید که بتواند با افرادی که در فرهنگهای مختلف هستند ارتباط برقرار کند.

بنابراین ، لوگوهای مذهبی نیز جزء لوگوهایی هستند که درون فرهنگی محسوب می شود. هر چند کشورهای زیادی هستند که مسلمان می باشند اما کشورهایی که المانهای مذهبی آنها با اینکه مسلمان هستند با ما مشترک باشد کم است. در نتیجه ، شما بیشتر لوگوهای مذهبی که طراحی کنید باید المانهای مذهبی کشور ایران را در نظر بگیرید. اگر قصد این را دارید که برای کشورهای خارج از ایران ، یا سایر کشورهای مسلمان نیز این لوگو را طراحی کنید باید در نظر بگیرید که کدام یک از اشتراکات فرهنگی و مذهبی ما با هم مشترک است تا از این المانهای مشترک استفاده کنید.

اما در صورتی که این کشورهای مسلمان المانهای مشترک زیادی با ما ندارند باید سعی کنید فقط در زمینه های مشترکی که وجود دارد به طراحی لوگو بپردازید. همچنین باید قبل از طراحی لوگو ، تحقیقات کافی را انجام دهید تا سلیقه و خواسته افرادی که تمایل به استفاده از محصولات یا این برندهای مذهبی دارند را کشف کنید تا مطابق با سلیقه آنها اقدام به طراحی لوگو کنید. همچنین لوگوی مذهبی شما ممکن است برای اهداف مختلف ، محصولات مختلف و … ایجاد شود. پس حتماً باید زمینه متناسب با لوگوی خود را در نظر بگیرید و هماهنگی مناسب و کافی برای مطابقت لوگو با زمینه فعالیت خود را ایجاد کنید.

نوشته اصول طراحی لوگوی مذهبی (قسمت اول) اولین بار در طراحی لوگو آنلاین پدیدار شد.