۵ مشخصه اصلی مشتریانی که شما را متضرر می کنند

آیا می دانید کدام یک از مشتریان هستند که موجب متضرر شدن شما می شوند ؟ برخی از افرادی که مشتریان شما هستند می توانند با رفتارهای مختلف خود به شما ضرر برسانند. شناسایی این مشتریان می تواند به شما کمک کند تا ضررها را پیش بینی کرده و بتوانید مانع آن شوید. شناسایی این […]

The post ۵ مشخصه اصلی مشتریانی که شما را متضرر می کنند appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.

آیا می دانید کدام یک از مشتریان هستند که موجب متضرر شدن شما می شوند ؟

برخی از افرادی که مشتریان شما هستند می توانند با رفتارهای مختلف خود به شما ضرر برسانند. شناسایی این مشتریان می تواند به شما کمک کند تا ضررها را پیش بینی کرده و بتوانید مانع آن شوید. شناسایی این دسته از مشتریان تکنیکها و ملاکهای مشخصی دارد که در ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

یک) عدم پرداخت به موقع پول کالا

شما کسب و کاری را راه اندازی کرده اید که بتوانید از طریق آن کسب درآمد کنید. در حالی که این دسته از مشتریان پول کالا یا خدماتی را که دریافت کرده اند به موقع پرداخت نمی کنند. بنابر این برنامه هایی که طراحی کرده بودید که انجام دهید در اثر این دسته از مشتریان به تعویق می افتد یا شاید به طور کلی نتوانید انجام دهید ؛ زیرا شما برای اجرای برنامه هایتان به پول احتیاج دارید.

دو) چانه زدن و پرداخت پول کمتر

این دسته از مشتریان از همان ابتدای شروع ارتباط با شما چانه می زنند و در صدد آن هستند که پول کمتری پرداخت کنند و حتی گاهی سعی می کنند همان پول را نیز پرداخت نکنند. این مشتریان از همان ابتدا ، موجب می شوند شما یک حالت دفاعی نسبت به آنها بگیرید و همواره با شما جر و بحث می کنند. آنها سعی می کنند به ازای کمترین پولی که پرداخت می کنند از بیشترین سود برخوردار باشند. برخورد و رابطه با این دسته از مشتریان نه تنها سخت و دشوار است بلکه سودی که شما مد نظر داشتید هرگز نمی توانید به دست آورید و حتی گاهی ممکن است متحمل ضرر نیز شوید.

سه) متوجه درخواست و تقاضاهای آنها نمی شوید

از آنجایی که این مشتریان همیشه ناراضی هستند شما در یک حالت گیجی و سردرگمی به سر می برید که نیاز واقعی این مشتریان چیست ؟ آنها در مقابل هر نوع پیشنهادی که شما می دهید حرفی برای گفتن دارند و آن را زیر سوال می برند. حتی گاهی ممکن است شما از نظر خودتان بهترین پیشنهاد خود را به آنها می دهید ولی باز هم آنها این پیشنهاد را زیر سوال می برند و اصلاً از نظر آنها پیشنهاد جالبی به نظر نمی رسد. این مشتریان شما را نا امید می کنند و حتی شما را از مسیر درست منحرف می کنند. در نهایت این حس که تلاش زیادی کرده اید ولی باز هم مشتری شما ناراضی هست احساس نا امیدی و ناخوشایندی به شما می دهد.

چهار) صرف زمان بیش از حد

بر اساس اغلب تجربه های مشاوره بازاریابی ، مشتریانی که به شما ضرر می رسانند معمولاً از مشتریانی هستند که زمان بیشتری از شما را نیز گرفته اند. برای اینکه ارتباط با این مشتریان را محدودتر کنید و زمان کمتری صرف کنید تا انرژی و وقت گروه و تیم خود را فقط صرف یک مشتری نکنید بهتر است مدت زمان تماس خود چه به صورت تلفنی و چه حضوری و همچنین تعداد تماسهای خود را با این مشتریان محاسبه کنید تا مشتریان دشوار یا مشتریانی که به شما ضرر می رسانند را سریعتر پیدا کنید.

پنج) مشتری که پاسخگو نیست

تصور کنید زمان زیادی را برای یافتن یک مشتری صرف کرده اید و برای ارتباط و تماس با او به محل او مراجعه می کنید یا با او به صورت تلفنی و ایمیلی مکاتبه می کنید. اما این مشتری به شما پاسخ نمی دهد. بنابراین زمانی را که صرف یافتن و برقراری رابطه با او کرده اید از دست می دهید. شما  در این مدت زمان می توانستید به کارهای دیگر بپردازید و نتایج بهتری بگیرید. این مشتریان نه تنها وقت شما را تلف می کنند بلکه ارزش محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید را نیز پائین می آورند. سعی کنید با مشخص کردن این مشتریان ، به سراغ آنها نروید تا زمان و سرمایه شما بیهوده هدر نرود.

۵ نشانه گفته شده در این مقاله ، از جمله نشان هایی هستند که می توانید برای شناسایی مشتریانی که شما را متضرر خواهند کرد استفاده کنید و از برقراری ارتباط با آنها صرف نظر کنید تا انرژی و وقت خود را از دست ندهید.

نظر شما

The post ۵ مشخصه اصلی مشتریانی که شما را متضرر می کنند appeared first on بازاریابی , مشاور بازاریابی , آموزش بازاریابی | پارک بازاریابی ایران.