ویژگیهای مهم یک سفیر یا پیام رسان برند

سفیران یا پیام رسانهای برند به افرادی گفته می شود که از طرف برند یا شرکتی استخدام می شوند تا پیام برند را به گوش همه برسانند ، محصولات و خدمات برند را به دیگران نشان دهند و به بیان دیگر ، یک برند را به مشتریان و مخاطبان آنها معرفی کنند. به کار گرفتن […]

سفیران یا پیام رسانهای برند به افرادی گفته می شود که از طرف برند یا شرکتی استخدام می شوند تا پیام برند را به گوش همه برسانند ، محصولات و خدمات برند را به دیگران نشان دهند و به بیان دیگر ، یک برند را به مشتریان و مخاطبان آنها معرفی کنند.

به کار گرفتن فردی که به عنوان نماینده یا پیام رسان برند باشد تقریباً یکی از بخشهای مهم و غیر قابل چشم پوشی در برندسازی یا مدیریت کردن یک برند است. به وسیله سفیران برند می توانیم راهبردها و برنامه هایی که برای افزایش فروش و ارزش محصول خود طراحی کرده ایم را پیاده سازی کنیم. برای اینکه هدف ذکر شده برند یا شرکت تحقق پیدا کند ، نمی توانیم از هر فردی به عنوان سفیر برند خود استفاده کنیم. در ادامه به ویژگیهایی که باید سفیر یا پیام رسان برند داشته باشد تا بتواند هدف اصلی شما از استخدام آن را تحقق بخشد اشاره می کنیم.

یک) فرد شناخته شده

بهتر است فردی که به عنوان سفیر برند انتخاب می شود فردی باشد که در میان مشتریان و بازار مورد نظرتان به خوبی شناخته شده و محبوب باشد. تنها یک فرد شناخته شده و محبوب است که می تواند در میان مشتریان شما نفوذ کند و میزان فروش محصولات شما را افزایش دهد.

دو) فرد سر زنده و سر حال

سعی کنید شخصی را که به عنوان سفیر یا پیام رسان برند خود انتخاب می کنید شخصی باشد که پر از انرژی ، سر حال و سر زنده است ؛ زیرا فردی که این ویژگی را دارد می تواند همان سرزندگی و شوق را به مخاطبان نیز منتقل کند و انگیزه بیشتری برای خرید در آنها ایجاد کند.

سه) داشتن تخصص کافی

هر چقدر در کارتان حرفه ای باشید و تخصص بالاتری کسب کنید می توانید از سفیران برند به خوبی بهره مند شوید. زیرا فقط داشتن سفیر برند نیست که به شما کمک می کند مشتریان زیادی را به دست آورید یا افراد بیشتری را با برند خود آشنا کنید. بلکه تخصص لازم در یک کار به شما این آگاهی را می دهد که چه زمانی از سفیران می توانید بهتر استفاده کنید یا چه زمانی برای تبلیغ کردن توسط سفیران زمان بهتری است یا در همایشها و رویدادهای مختلف حوزه فعالیت خود شرکت کرده و از سفیران در این رویدادها استفاده می کنید. اگر تخصص لازم در کار خود را نداشته باشید نمی توانید از این موقعیت ها و سفیران برند به خوبی استفاده کنید.

چهار)  حضور سفیر برند در شبکه های اجتماعی

به دلیل توسعه رسانه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی و حضور بسیاری از مردم به عنوان کاربران این شبکه ها لازم است سفیران برند در این شبکه ها حضور فعال داشته باشند. امروزه هر برندی که حضور کمرنگ تری در شبکه های اجتماعی داشته باشد فرصتهای بیشتری را نسبت به رقیبان خود از دست خواهد داد. پس لازم است سفیری که برای برند خود انتخاب می کنید در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشد تا مخاطبان بیشتری را از حضور برند شما آگاه سازد.

پنج) استخدام سفیر برند به عنوان تبلیغ دهان به دهان

از آنجایی که مردم بیشترین تأثیر را از مردم می پذیرند و در صورتی که محصولی از نظر مردم مورد تأیید باشد بیشتر به آن اعتماد کرده و نسبت به خرید آن ترغیب می شوند. به خاطر همین سفیران برند به عنوان مردمی محسوب می شوند که از محصول استفاده کرده اند و رضایت خود را نسبت به آن اعلام می کنند و از آنجایی که در میان مردم محبوب و قابل اعتماد هستند ، زمانی که تبلیغ یک محصولی را از یک فرد مشهور یا سفیر برند می شنوند به خرید آن محصول ترغیب می شوند.

نظر شما